GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

oppdaget etter en reinvÊrsperiode for litt siden at det var fuktig i gulvet bak og framme pÄ hÞyre side. Sjekket da fuktsperre i dÞrene pÄ hÞyresiden og drens fra takluken. DÞrene er tett og det kommer vann ut drensslangen fra takluken

Det har nÄ begynt Ä regne igjen og har fÄtt leitet videre. Har nÄ funnet fukt i omrÄdet bak hanskerommet. Kommer blant annet vann ned langs kupefilter boksen.

Finner masse info om en «gul tetteplugg» pÄ hÞyrestyrte biler. Har vi en slik plugg pÄ vÄre biler med rattet pÄ venstre side? 
andre kjente plasser Ä lete etter dÄrlig tetting i dette omrÄdet?

Skrevet

Taklukedrenering kan lekke selv om det renner ut i dĂžrkarm slik det skal. Hvordan sjekket du fuktsperren i dĂžr? Hadde du av dĂžrtrekket?

Det lokket er kun pÄ hÞyrestyrte biler. Men det hÞres uansett ut som du bÞr sjekke dreneringene i motorrom ogsÄ. Gjerne begge sider nÄr du fÞrst er i gang. Enkleste mÄten er nok Ä ta ut innerskjermen. PÄ venstre side gÄr bremserÞr gjennom dreneringen, sÄ det skal mer til fÞr denne gÄr tett. PÄ hÞyre side tettes det lettere. Riv ut gummiforing og rengjÞr sÄ godt du klarer fra nedsiden, og press foring inn igjen. Test med en vannslange fÞr alt settes sammen.

Skrevet

Hadde av dÞrtrekk og sjekket tetting. Fant lite. Lekkasje pÄ bakdÞr, men den ble fikset.

noen enkel mÄte Ä sjekke taklukedreneringen?

Skrevet

da har jeg fÄtt forsket litt mer

tokk ut gummiforing i forskjerm og rengjorde med vann og stÞvsuger. litt skit men ikke mye. testet sÄ med Ä spyle med hageslange. testet i sikkert en halvtime uten spor av vann i kupe. 

taklukedreneringen har jeg testet med Ä helle vann fra en 1,5l flaske. vannet slukes unna nesten like fort som jeg heller. kom noen drÄper ut ved A-stolpen, men mener jeg tidligere har lest at det ikke er unormalt hvis dreneringen blir stÄende med vann? Eksempelvis hvis man heller vann i rÞret og det fylles med vann fortere enn det renner ut. Noe med at slike dreneringen ikke er laget for Ä holde trykk?

Tror neste steg blir Ä skru i sammen igjen Ä sette bilen ut pÄvente av neste regnvÊrsdag for Ä se om det er blitt bedre. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...