Foksen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Hei - Jeg har en 225XE, 2017 modell og lurer på om den har kjede eller reim? Bilen nærmer seg 160k. Ingen ulyder og motoren har virket fint uten problemer. Hva er anbefalingene her? Jeg kjøpte bilen for 5 år siden og har kjørt ca 100k med den. Har kun byttet olje/filter hvert år. Byttet girkasseolje i sommer. Er det noe annet jeg bør gjøre? Filtre/tennplugger osv? Er det noen "følere/sensorer" som bør rengjøres eller byttes? Vil gjerne kjøre bilen i flere år til - Beste bilen jeg har hatt Bilen har ingen feilmeldinger og gikk eilfri i EU-kontroll for 2 måneder siden. Mvh Foksen
BMWE39turbo Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Du har vel b38 mener eg(?) Så kjede, fortsett med hyppige oljeskift, sjekk at luftfilter er i god stand å skift etter behov. Olje på hele drivverk typ differ, girkasse som du har gjort. Usikker på hvordan det er med 225xe med elmotor men skift på det som skiftes kan. Tennplugger som du også nevner er greit å ta om det er lenge siden. Om det ikke er tatt kjølevæskebytte så er det også en grei ting å få unna. Sensorer, coiler etc er egentlig kun nødvendig visst det faktisk er noe gale, så lenge motoren fungerer fint så er det generelt vedlikehold som gjelder vil eg påstå.
Lars89 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Har hatt en 218i med lik motor i familien i noen år. Vi opplevde havari på reimhjul på veivaksel så dette kan være greit å sjekke for sprekker osv. Fikk også feil på tankutluftingsventil som førte til motorlampe. Og oljelekkasje på nedre register deksel (krever spesialverktøy) Så helt ok eierskap så langt, men litt plunder er det. Ellers er det dårlige fjærer på disse så kan være greit å bytte før de knekker og potensielt ødelegger dekk forskjermer osv. Vi har byttet alle 4 på vår og de knakk på ca 160-170k. Er visstnok relativt vanlig med kjølevæskelekkasje fra vannpumpe, termostat og o-ringer på turbo. Og feil på Vanos-solenoider (mye jobb) Luftfilter og tennplugger skal byttes hvert 4 år/60000 km.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå