EspJoha Skrevet Tirsdag kl. 06:22 Skrevet Tirsdag kl. 06:22 Jeg har startet på en gjenoppbygging av en N43B20A motor til en BMW E92, og har ett spørsmål rundt forholdet mellom sylinder og stempel. Jeg måler sylinderne til Ø 84.05 mm. og stemplene jeg har er standard stempler med inngravert 83,985 som jeg da antar er diameteren på stemplene. Jeg har da 0,065 klaring. I følge spesifikasjonen til BMW skal den ikke være over 0,15mm, men ved nye stempler er det 0,01-0,03mm og med brukte stempler 0,02-0,05mm. Er dette innafor å bruke eller bør jeg opp på større stempler. Og i tilfelle hvor får jeg tak i dette, har ikke klart å finne det så langt.
Haug530D Skrevet Tirsdag kl. 07:11 Skrevet Tirsdag kl. 07:11 (endret) Du er jo innenfor Bmw sine spesifikasjoner så det burde gå greitt, 0,065 er jo halvparten av 0,15 ca 🙂 0.15 er jo maks toleranse ved slitasje, man vil jo ha andre mål ved ny motor og nye sylinder foringer, tror det blir dyrt og bytte sylinder foringer på disse motorene, spesielt siden de ikke er kjent for holdbarhet. Du må også sjekke sylindrene for ovalitet, der er vel max 0.01mm ovalitet Endret Tirsdag kl. 07:20 av Haug530D
EspJoha Skrevet Tirsdag kl. 16:16 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 16:16 Takker for svar. Har sjekket sylinderne for ovalhet og de var innafor. Da er det bare å fortsette å sette sammen ski….
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå