Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan funker bremse sensoren på bmw e60/61? 

Lurer på om det er mulighet for å sette en bryter på denne som tyveri sikring, siden bilen er automat, å bremsen må både holdes inne from å starte bilen, og sette den i gir. 

Kan dette kødde med bremsens funksjon under kjøring om man kommer borti bryteren? 

Skrevet

Du kan vel gjøre noe slikt, men er det noe backstory her? Har du gitt bort den ene nøkkelen til noen som du ikke er venn med lengre eller har du en samboer som kjører i fylla? 

Jeg vil bare fram til at det, som regel, finnes andre løsninger enn en skjult killswitch. Autorisering av bruker via nøkkel skal jo normalt være tilstrekkelig.

Skrevet
3 timer siden, E.C. skrev:

Du kan vel gjøre noe slikt, men er det noe backstory her? Har du gitt bort den ene nøkkelen til noen som du ikke er venn med lengre eller har du en samboer som kjører i fylla? 

Jeg vil bare fram til at det, som regel, finnes andre løsninger enn en skjult killswitch. Autorisering av bruker via nøkkel skal jo normalt være tilstrekkelig.

Jobber på en plass med litt plassmangel å sette biler, så nøkklene står forsåvidt i hele tiden om bilen må flyttes på om jeg ikke er til stede. 

Men det har vært noen biltyveri i mitt område, så jeg ønsker å være på den sikre siden. da kan jeg kan vise killswitchen til mine kolleger om de må flytte på bilen. 

Tenkte dette også kunne være praktisk når jeg lar bilen stå på tomgang, siden bilen kan stå å gå, men ikke kan setter i drive. 

Skrevet

Sånn ja, men du kan muligens ta en litt enklere tilnærming med en nøkkelboks som har pinkode? Legge boksen på hjulet? Når motor er i gang så kan du fortsatt dra ut nøkkelbladet og låse med det, så legger du det i boksen. Jeg pleier å låse slik når jeg lar bilen stå på tomgang.

Skrevet
2 minutter siden, E.C. skrev:

Sånn ja, men du kan muligens ta en litt enklere tilnærming med en nøkkelboks som har pinkode? Legge boksen på hjulet? Når motor er i gang så kan du fortsatt dra ut nøkkelbladet og låse med det, så legger du det i boksen. Jeg pleier å låse slik når jeg lar bilen stå på tomgang.

Nøkkelboks hadde gått an ja, men kan ikke ta ut nøkkelen når bilen er igang, da bilen min er preface modellen og har vanlig tennings nøkkel

Skrevet

Slip en ekstra nøkkel med kun blad, trenger ikke innmaten i nøkkelen for å låse dørlåsen manuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...