Alise Skrevet Desember 15, 2025 Skrevet Desember 15, 2025 (endret) Trenger å bytte komplett originalt eksosanlegg med katalysator til BMW 520 i 2009 modell E60. Har forhørt meg med 3 forskjellige bilverksteder og fått priser fra 48.000kr fra BMW og Snapdrive samt Svendsen eksos 42.000kr. Holder på å innhente priser fra et verksted i Sverige. Er det noen der ute som har tips på verkstedet i Sverige som kan utføre dette eller vet om andre løsninger, som ligger under de prisene som jeg har innhentet så tar jeg gladelig i mot tips Endret Desember 15, 2025 av Alise mer detaljert beskrivelse
E.C. Skrevet Desember 15, 2025 Skrevet Desember 15, 2025 Hvis du skal bytte til komplett originalt eksosannlegg inkl. katalysator så koster det sikkert rundt denne prisen. Skal du kjøpe samme greia brukt er du fort nede på 1000-5000 kr + arbeid vil jeg tro, men det er jo ikke så mange 520i på vegen å plukke deler fra. Kanskje best at du beskriver litt mer detaljert hva som skal byttes. Komplett eksospotte er for meg bakpotte inkl. rør som er sveiset på. Komplett eksosanlegg er egentlig fra og med eksosmanifold og ut endestuss, inkl. mulige katalysatorer, dpf og mellompotter.
Alise Skrevet Desember 15, 2025 Forfatter Skrevet Desember 15, 2025 (endret) . Endret Desember 15, 2025 av Alise tomt
Alise Skrevet Desember 15, 2025 Forfatter Skrevet Desember 15, 2025 18 minutter siden, E.C. skrev: Hvis du skal bytte til komplett originalt eksosannlegg inkl. katalysator så koster det sikkert rundt denne prisen. Skal du kjøpe samme greia brukt er du fort nede på 1000-5000 kr + arbeid vil jeg tro, men det er jo ikke så mange 520i på vegen å plukke deler fra. Kanskje best at du beskriver litt mer detaljert hva som skal byttes. Komplett eksospotte er for meg bakpotte inkl. rør som er sveiset på. Komplett eksosanlegg er egentlig fra og med eksosmanifold og ut endestuss, inkl. mulige katalysatorer, dpf og mellompotter. Takk for innspill. Jeg har forsøkt å få tak i brukt men, uten hell. Som du sier så er det ikke så mange igjen å plukke fra! Trenger komplett eksosanlegg med alt.
E.C. Skrevet Desember 15, 2025 Skrevet Desember 15, 2025 Har du noen ettermonterte greier og har fått krav om å bygge om til originalt eller noe sånt? Sliter litt med å se når man ellers skulle ha behovet. Er det N43-motor i bilen? Da har du i så fall massevis brukt å hente fra 1- og 3-serie, som et eksosverksted bør kunne sveise i hop.
Alise Skrevet Desember 15, 2025 Forfatter Skrevet Desember 15, 2025 (endret) 1 time siden, E.C. skrev: Har du noen ettermonterte greier og har fått krav om å bygge om til originalt eller noe sånt? Sliter litt med å se når man ellers skulle ha behovet. Er det N43-motor i bilen? Da har du i så fall massevis brukt å hente fra 1- og 3-serie, som et eksosverksted bør kunne sveise i hop. Nei, ikke noe er ettermontert. Når det ikke er mer å sveise på, og det lekker x antall steder er det ingen annen utvei enn å bytte. Det er ikke en N43 motor. Lukter eksos inne i bilen og det har gått opp i alle sveisepunkt. Svendsen eksos har sjekket bilen og anlegget kan ikke sveises ytterligere. Det toget har gått. Så hele anlegget må byttes! Endret Desember 15, 2025 av Alise
E.C. Skrevet Desember 15, 2025 Skrevet Desember 15, 2025 Så N46 da? Hva med manifold og cat fra 1- eller 3- serie og resten fra preface 520i som egentlig kom på rekkesekser? Skal jo passe bilen om ikke annet og ikke være for restrektivt mtp. sammenlignbart motorvolum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå