Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet clutch og svinghjul hos et verksted for 11 mnd siden. Begynte å rykke ved igangkjøring noen uker etter bytte. Skjer kun når bilen er kald. Ble fortalt i starten at rykkingen skjedde fordi det ble byttet fra dobbel til enkelmasse svinghjul. Ser ut til at det er en lekkasje fra simring. Kan denne bli skadet under montering av clutch/svinghjul? Fikk ikke beskjed om at det ikke var noen tegn til lekkasjer før montering. Problemene oppstod like etter.

IMG_5020.jpeg

IMG_5032.jpeg

IMG_5030.jpeg

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har byttet fra dobbeltmasse til enkeltmasse. Men kan det se ut til at dem har brukt opp igjen boltene for dobbeltmasse svinghjulet? 

Disse så noe lang ut etter hva jeg kan huske som enkeltmasse skal ha. Usikker på om dette på noe vis kan forårsake lekkasje på simmering isåfall.

Men hva angår rykking. Så er min teori at disse boltene går "i bunn", og man tror at svinghjulet er tilstrekkelig montert med moment, men at faktum kan være at svinghjulet kan være ørlite løst. Dette kan styrke forklaringen din at du føler rykking like etter bytte. Ta noen mål av lengde på boltene, dybde i gjengene på veiv, og ta høyde for tykkelsen på svinghjul for å være på den sikre siden hva anngår akkurat dette 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...