Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e38 jeg sliter veldig mye med airbag på, å har nå ikke peiling hvordan jeg skal gå videre på...

Jeg kjøpte den med airbaglampe å tenkte det ikke var en big deal, men nå sitter jeg her måneder etter å har enda ikke kommet til bunns...

bilen var hellakkert, alle dører og stoler va tatt ut, regner med det var mens batteriet var koblet i mens dette skjedde. Lastet ned INPA for å forsøke å slette koder, fant ut det lå inn et par aktive koder og en feilkode "240, intern feil i styreenhet" fikset de aktive feilkodene, stod at det var ingen av kodene som var aktive. men null sjans til å slette.

kjøpte ny modul (lik modul) da jeg skjønte den som sto montert i bilen var kaput, ingen sjans til å slette feilkodene på noe vis.

monterte nye modulen og kodet den til bilen med bruk av NCS. åpnet INPA, for å se at alle feilene fortsatt var der, inkl 240 feilen (intern feil i modul) Ingen av feilkodene står som aktive nok en gang men null sjans til å få de slettet.

Prøvd tool32, NCS, INPA. ingenting biter på feilkodene.

har jeg kjøpt modul med samme internfeil?
ønsker innspill om hva som må gjøres videre eller hvordan jeg kan feilsøke videre...

Tusen takk i forkant :)

Skrevet

Ble den gamle modulen sendt i posten? Den kan ha blitt utløst under transport. Ta og rist lett på den og hør om du hører om det skrangler.

Skrevet
1 hour ago, Rune-K said:

Ble den gamle modulen sendt i posten? Den kan ha blitt utløst under transport. Ta og rist lett på den og hør om du hører om det skrangler.

skal undersøke. fult mulig da jeg kjøpte den på ebay, fra Litauen, lang reise 😕
mulig noe har skjedd, noen her til lands som fikser moduler? isåfall hva koster noe slikt?

veldig gira på å få den igjennom EU til sommern :#

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...