330e001 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Jeg mistet førerretten etter et uhell i januar i år, hvor jeg ble siktet etter vegtrafikkloven § 3 (uaktsonhet) Vanskelige kjøreforhold med snø i veibanen. Kjørte av veien inn i et tre. Kun skader på egen bil, ingen andre involvert enn treet. Jeg ble ilagt tap av førerrett i 9 måneder. Nå har det gått 3 måneder av perioden, og jeg har nylig sendt inn en formell søknad til politiet om å få forkortet den resterende tiden. Hovedgrunnene i søknaden min er: • Endret jobbsituasjon: Jeg ble permittert fra min faste jobb fordi den krever førerkort. Beskjeden om at tilrettelagt arbeid ikke var mulig, fikk jeg først etter at jeg hadde vedtatt forelegget. • Helse og pendling: Jeg har dokumentert en senerift i skulderen (rotator cuff) etter ulykken. Legen har vurdert at rehabiliteringen blir hindret av tung pendling med kollektivtransport til min nye jobb i en annen kommune. • Omsorgsansvar: Jeg er primær støttespiller for foreldre med alvorlige helseutfordringer. Søknaden er bekreftet mottatt av politiet, og jeg har fått forespeilet en behandlingstid på ca. 7 uker. Noen som har erfaringer med slike søknader? Hva er sjansen for en 1-3 mnd forkorting?
Ron788m Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) 9 mnd for en «vanlig» paragraf 3 er mye. Hadde du prikker fra før? Typisk 3-6 mnd er vanlig i tilfellet du nevner. Alltid negativt å komme over 6mnd, for da må du ta oppkjøring på nytt. Det at du har fått en personskade, er faktisk negativt for saken din. Veldig sjelden man får redusert tapstiden etter et vedtatt forelegg, selv om endring i livssituasjon kan være en grunn til å søke. Ting som skjer som en følge av at du mister lappen, tas nesten aldri hensyn til. Endret 7 timer siden av Ron788m
Reef89 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden ..i tillegg så er det vel kun disse: Politiet.no som kan svare deg på alt ang. sånn/den sak/en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå