Mons1 Skrevet April 27 Skrevet April 27 Jeg har hatt flere tråder om et merkelig problem jeg har fått med min 2017 BMW 225xe. Når jeg starter og kjører, så virker det akkurat som om bilen etter bare et par hundre meter går tomt for strøm på hovedbatteriet og switcher over til bensin. Batteri-statusen viser fullt batteri. Jeg leste av feilkoder med Carly og fikk opp varsel på at secondary battery ikke er ladet innen forventet tid. Jeg fikk noe lignede i ISTA+ også, så jeg tolket det dit at 12volts batteriet var i ferd å ta kveld. Den er jo tross alt 8år gammel. Så jeg kjøpte nytt tilsvarende batteri på BilExtra. Originalt er det en 60Ah batteri. Den nye er 62Ah og har pittelitt mer ompf i ECC. Monterte inn nytt batteri og brukte ISTA+ for å registrere nytt batteri. Av en eller merkelig grunn får jeg ikke opp valget for å endre verdier på batteriet. Jeg mener at hvis batterier har annen kapasitet, så må dette programeres inn, men jeg får ikke dette valget selv om jeg velger uorginalt batteri. Så etter nytt batteri er registrert, så ser jeg at jeg fortsatt har samme problem. Det føles ut som bilen mister kraften på strømdrift og så går den over til bensin. Etter å kjørt litt på bensin, så går den tilbake til strøm. Da kan det virke normalt i noen minutter og så skjer det samme på nytt. Jeg får ikke opp noen andre feilkoder i ISTA+ Jeg tenker at hvis det er noe feil med hovedbatteriet, så vil det komme opp feilmelding overalt i bilen. Da begynner jeg å mistenke IBS-modulen. Noen som har opplevd tilsvarende på Hybrid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå