thansen Skrevet Juni 5 Skrevet Juni 5 Har byttet venstre aksel for 3 år siden, dette var da en GSP aksel siden OEM begynte å riste veldig for 3 år siden. Byttet da med GSP og det ble bra. Nå ser det ut til å være samme problem igjen. Ser at det er flere som kun anbefaler originalt fra gkn/spidan. Personlig mistenker jeg at drivakselen er slark igjen. Men hva tenker dere?
thansen Skrevet Juni 5 Forfatter Skrevet Juni 5 etter litt mer etterforskning så er det nok den 3 år gamle drivakselen fra GSP som er gåen. Når jeg tar tak i den og trekker den litt nedover så blir vibrasjonen helt borte. Gjør jeg dette på andre siden er det ingen forskjell. Så var det og finne spidan eller gkn drivaksel....
thansen Skrevet Onsdag kl. 16:14 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 16:14 (endret) gamle akselen hadde litt slark mellom ytre drviknute og selve akselen. Nye fra spidan var veldig fast uten slark. Har fortsatt en ulyd jeg ikke klarer å pinpointe. Vanskelig å si om det er pga slitt motorfester, diff fester eller hva. Prøvde å ta en video av ulyden, høres litt for mye ut som en traktor til tider. https://imgur.com/a/Y0A4V8O Vibrer fortsatt i rattet ved høyere hastigheter selv med nye sommerdekk som er balansert. Endret Onsdag kl. 16:15 av thansen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå