Gå til innhold

Hvordan skille mellom dårlig motorfester - Front diff fester - dårlig aksel ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet venstre aksel for 3 år siden, dette var da en GSP aksel siden OEM begynte å riste veldig for 3 år siden. Byttet da med GSP og det ble bra. Nå ser det ut til å være samme problem igjen. Ser at det er flere som kun anbefaler originalt fra gkn/spidan. Personlig mistenker jeg at drivakselen er slark igjen. Men hva tenker dere?

Skrevet

etter litt mer etterforskning så er det nok den 3 år gamle drivakselen fra GSP som er gåen. Når jeg tar tak i den og trekker den litt nedover så blir vibrasjonen helt borte. Gjør jeg dette på andre siden er det ingen forskjell. Så var det og finne spidan eller gkn drivaksel....

  • 3 weeks later...
Skrevet (endret)

gamle akselen hadde litt slark mellom ytre drviknute og selve akselen. Nye fra spidan var veldig fast uten slark. Har fortsatt en ulyd jeg ikke klarer å pinpointe. Vanskelig å si om det er pga slitt motorfester, diff fester eller hva. Prøvde å ta en video av ulyden, høres litt for mye ut som en traktor til tider. https://imgur.com/a/Y0A4V8O

Vibrer fortsatt i rattet ved høyere hastigheter selv med nye sommerdekk som er balansert. 

Endret av thansen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...