Gå til innhold

tomasb

Medlem
  • Innholdsteller

    619
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    325IA

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

tomasb's Achievements

  1. Burde og nevne at active steering virker som normalt. og abs sensorene....
  2. Har fått en feil på bilen, ser ut som relatert til DSC. CIC sine advarsler bilde 1 Kobler til gode gamle INPA, og får opp feilkode 5E4E , dsc sensor offset check Bilde 2 Litt lenger inn i INPA, og det meste ser greit ut i mine uerfarne øyer, utenom ett punkt. Steering angle_wheel F_can AFS viser konstant -1440, mens de andre sensorene beveger seg når eg vrir på rattet. Bilde 3. Feilen ligger inne med en gang eg starter, og er hele veien til stede selv om eg prøver å slette den i INPA. Har og prøvd å resette active steering med full lock til begge sider. Noen som har vært borti det samme, eller har en ide hva som kan prøvest for å rette feilen?
  3. 8 timer....? Håper det er inkludert 6 timer på golfbanen.... Må de bruke 8 timer på å kun skifte dempere foran, så må de vere totalt inkompetente!
  4. jupp. ny kabel og sikringsbrett, og god som gull igjenn
  5. Nope. Alt døde, inkl motor...endet sånn som dette: Tror bare rep settet kostet noen hundre, men en del arbeid...gjorde det selv, pluss at eg såg svimerker rundt tilkobling mellom B+ og sikringsbrett, så eg skiftet sikringsbrettet og(1500,-) Kjent feil på de fleste BMW`er rundt de åra. Tilbakekalling i US, og gratis fix i UK. I norge...not so much. "Har aldri hørt om den feilen" qoute fra bavaria...
  6. Hadde noe lignende på min 09 E90. Alt begynte etter en vedlikeholds-lading. Da var det +kabelen som går inn på sikringsbrettet bak hanskerommet som ble dårlig/svidd. BMW har egen "B+ rep set", ca 20cm kabel med ny type feste til sikringsbrett for å fikse akkurat den feilen. Symptomenen mine var plutselige strømkutt, alt fra 0,1 sek til 1 min(med tilhørende juleterbelysning, som bare ble verre, helt til :(trillet inn i busslomme, alt strøm er dødt) speedo og tuteller gjekk ikkje til null en gang
  7. Uten noen mening om prisen, så ser eg at lakken er generelt i veldig dårlig stand, med både dype riper og ser ut som den er blitt vasket med smågrus på en jevn basis. Samt interiøret trenger en skikkelig dyprens. Hvordan bilen har klart å bli så slitt i lakk, og skitten innvendig på bare 46000 km er ganske utrolig.... Bare mine 2 cent.....
  8. Tror det første du bør gjøre, er å be om en takstmann som har en smule kompetanse på det han uttaler seg om. Selfølgeligt kan bensin lekke gjennom. Ang forsikringen, så vet eg ikkje. Spørmålet der er vel om de blir reknet som en slitedel, men burde vært skiftet....
  9. Oppdatering. Etter at bilen hadde stoppet under kjøring noen ganger, siste gang hjem oppå falkenbil, var det bare å hive seg i det. Skiftet Sikringsbrett og B+ kabelen, og det var tydelige svimerker både på sikringsbrett og klemma på B+ kabelen. Eget repset fra bmw for å fikse B+ kabelen. Skifter bare ca 30 cm kabel, og det er på ny type kobling. Er presskobling på, som bare må presses sammen på gamle kabel. Sikringsbrett 1500.- Repset B+ kabel 140,-(utroligt nok) Selve jobben er ganske grei for de fleste som ikkje har de berømte 10 tommeltottene. ca 2 timer+, og litt google for å finne det som må demonteres for å komme til
  10. Litt oppdatering Har nå byttet sirkingsboks og +kabelen i bilen min. Det var tydelige svi-merker både på sikringsboksen og på klemma på + kabelen. BMW har eget repset til kabelen, der ein bare kapper av 30-ish cm, og krymper på ny bit med oppgradert kobling. Noen dager nå, og alt virker foreløpigt..... Sikringsbrett 1500,- Repset + kabel 140,-(utroligt nok)
  11. Har lignende i min09 325. Har en mistanke mot kobling mellom siktingdboks og +kabelen i hanskerommet. Dette pga symptomer er svært like en stor recall på alle e9X i usa, på akkurat dette... Hos meg dør bilen 2-3 ganger på en uke, og så 1-2 mnd til neste gang...ikkje lett å feilsøke
  12. Ifølge BMW, er det ikkje feil på dysene. De bare feiler....OG de har aldri hørt om feilen...."sarkasme av" Dysene er en kjent feil på desse. Versjonen som er brukt de siste åra er 11. Finner versjon-nr ved å se på dysene. Står et nummer der: xxxxxxx-11 Elleve er versjonnr. Det er en lett jobb å skifte dysene, men de må kodes inn. Brukte selv INPA. Kjekt program å ha til hente feilkoder og.... For å finne en evt dyse som feiler, kan du ta ut pluggene, og den som er mest sotet, er sannsynligvis den sylinder/injector som feiler. Når en dyse feiler, får du ikkje feil på dyse, men du får tenningsfeil på forskjellige sylindre, og masse feilmeldinger på div avgasssensorer...
  13. Liten oppdatering Har ikkje gjort noen ting med bilen, men problemet har blitt sterkt redusert. Har nå kuttet en gang siste 1,5 mnd. Strømkuttet blir sjeldnere med tiden. Tror derfor det enten er IBS`en eller batteriet som tuller.
  14. Synest å huske noe om at noen kasser rundt det årstallet hadde litt problemer, og det gjekk på den adaptive delen av softwaren. Kuren for de fleste var å resette de adaptive verdiene, og i tillegg fikk flere oppgradert softwaren på kassen.
  15. Restter styrevinkel-sensoren (når bilen står i park, motor igang), ved å svinge helt ut til begge sider, og så tilbake til midten
×
×
  • Opprett ny...