Gå til innhold

02dag

Medlem
  • Innholdsteller

    336
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://bmw.fjellhamar.net

Profile Information

  • Interesser:
    Fjellhamar

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg synes de er veldig flotte. Har ikke menget meg så mye med opelfolk på 90-tallet. 80-tallet er en helt annen sak, men da gikk det mest i 4-eket revolution og AllyCat 🙂
  2. Jeg har faktisk bare sett slike på BMW, men uansett takk for tipset skal melde meg på opelsidene
  3. Ønsker å kjøpe MIM 1900 eller MIM juventus i dimensjonen 15x7, ET25, 4x100 Uansett tilstand, men dårlig tilstand er lik dårlig pris, bra tilstand er lik bra pris
  4. Jeg trenger en kjølesplitter til en e30 318i. Den må være av den typen som er skrå slik som på bildet jeg har lagt ved her. Må ha denne for å få plass til 318i-manifold. Bestiller den fra tyskland hvis ingen svar i løpet av morgendagen.
  5. Jeg holder på med et turbobygg på min 02, men har problemer med å få gnist. Jeg har prøvd å få til dette manuelt for å utelukke om det er noe feil på Microsquirt ECUen som jeg bruker. Dette er selvfølgelig en 4-sylindret bil og jeg har en coil pack fra Maxx performance med delenummer 9928. Den kan sammenignes med Accel 140028 og ingen av disse er det mulig å få tak i noe info om på internett. Jeg har også en annen fra Biltema nr 53414 og heller ikke denne er det noe info om. De har tre ledninger inn og den ene skal da kobles til 12v og de to andre legges til jord(antar jeg) av ECU. Jeg måler 0,7 ohm mellom begge de to primærledningene og 12v-ledningen. Mellom hver ende på sekundærledningen måler jeg 11Kohm. Når jeg prøver dette manuelt så skjer det ingenting på pluggen. Her har jeg prøvd med pluggledninger med både lav motstand og litt høyere motstand og en vanlig ledning. Ingenting skjer. tok en gammel rund coil og prøvde det samme og fikk gnist med alle tre metoder. Har jeg virkelig to stykk coil packs som er defekte eller er det en annen metode for å teste de? Den på Biltema kjøpte jeg i går.
  6. Hei, takk for svar. Jeg har vært innom stålbutikken men prisene deres er jo helt insane. Billigvvs.no har noen rustfrie plater på 800x400x1mm og disse koster ca 400 kroner. Jeg vurderer disse men skulle hatt noen litt tykkere også Jeg bor på Ringerike og tar gjerne imot forslag om bedrifter jeg kan handle fra.
  7. Hvor i all verden kan man kjøpe dette nå for tiden? Trenger plater, flattjern, rør i forskjellige dimensjoner men trenger ikke byggplatestørrelser (1200x2400) Biltema har vanlige stålplater opp til 2mm tykkelse men ikke rustfritt. Ingen har dette. De som har handler ikke med private og sier at bestill gjennom et byggevarehus. Hvis du ringer byggbest så skjønner de ingenting og spør om du vil ha børstet eller polert.... Trenger dette for min nye innsugsmanifold for en BMW M10. Har gitt opp alusveising.
  8. Kjøper gjerne et Recaro LS-C sete. Tilstand er ikke viktig. LS er seteryggen med store støtteputer på sidene C er setepute med uttrekkbar lårstøtte. Se bildet
  9. Jeg fikk med meg kona og luftet på gamle måten. Dette gikk helt fint og bremsene er nå akkurat som de skal være. Gjorde HB, VB, HF og VF, det vil si de lengste røra først og de korteste tilslutt. Jeg tror at skal man bruke ISTA eller INPA, så bør man ha et slikt trykkutstyr, ihvertfall hvis man skal gjøre det alene.
  10. Da skrudde du opp nippelen, kjørte prosedyren og gikk deretter tilbake å skrudde igjen? Hadde du noe spesielt utstyr, og gikk det med mye bremsevæske?
  11. Har skiftet bremserør bak og har foretatt lufting med ei slik kanne som man setter på nippelen og kobler til trykkluft. Bremsevæsken suges da ut og man fortsetter til man ikke har bobler lenger. Synes imidlertid at dette er et klundrete system å bruke, og så lenge nippelen er åpen, så kan luft suges inn gjennom gjenger og man vil aldri få luftet uten at boblene helt forsvinner. synes allikevel at dette fungerte bra denne gangen, og det skyldes sikkert at lufteniplene til en E60 er ganske store ifht min 02 som er den eneste bilen jeg har prøvd dette systemet på før. Da tetter den gummiproppen bedre rundt nippelen og det er lettere å få det til uten bobler. Tenkte at jeg skulle bytte bremsevæske også foran og gjorde så dette, gikk ikke like glatt der og jeg antar at dette er pga ABSen. Var nødt til å pumpe på pedalen for å få bremsevæske gjennom systemet. Etter at dette er gjort , så synes jeg at pedalen fortsatt synker når jeg tråkker til for fullt og tror ikke jeg har klart å fjerne alle luftbobler. Har lest meg opp på hvordan lufte bremser med INPA, men jeg reagerer på flere ting. Den ene er at man skal tråkke pedalen helt i bånn. Dette har alltid vært fyfy på biler uten ABS, da man da kan skade masterpumpa. I tillegg så skal man altså kjøre en prosess som krever at luftenippelen skal være åpen og tilslutt skal man pumpe fem ganger på pedalen og deretter stenge nippelen??? Det betyr jo at luft kan suges tilbake igjen i systemet når man slipper opp pedalen. Noen som har gjort dette med suksess, eller er det bedre å be den bedre halvdel om å hjelpe til å pumpe for å lufte bremsene på gamle måten?
  12. 02dag

    BMW dieselmotorer

    Jeg ladet batteriet og så sto bilen ei ukes tid. Skulle skifte noen forstillingsdeler og tenkte at jeg skulle teste for moro skyld om den startet. Den dro rundt et par ganger og fyrte som om den aldri hadde gjort noe annet. Veldig rart dette her altså. Batteriet er forsåvidt ganske nytt.
  13. 02dag

    BMW dieselmotorer

    Jeg bruker inpa fra en VM som otis har delt. Den VM-en har også ista-p hvis det vil gi noe mer? Men den kan jeg ikke å bruke så godt som inpa.
  14. 02dag

    BMW dieselmotorer

    Har nå endelig klart å fikse diagnosepcen min igjen etter at jeg måtte levere fra meg den gamle når jeg byttet jobb. Jeg har ved 7 tilfeller hatt feilkoden 3ec0 som er kamakselsensor. Dette var noe jeg fikk feilmelding på når motoren ikke startet i fjor vinter etter problemet med viftereima, men da var jo kammen av. Det ble litt frem og tilbake med sensor fra gammel og ny motor, men jeg har altså en til og kan bytte den. Det som er litt rart er at når jeg endelig kom meg ut i garasjen så hadde bilen stått i to dager og ved forsøk på å starte så skjer ingenting lenger. Ingen koder, ingenting. Husker nå at ved første gangs oppstart etter toppbytte så tror jeg at litt fikling med luftmengdemålerkontakten fikk den plutselig til å starte. Det var da altså etter at jeg hadde luftet railen og jeg var sikker på at diesel var tilstede. Nå har jeg altså et trykk på 420 bar når jeg forsøker start, men ingen koder. Det er helt dødt.
  15. 02dag

    BMW dieselmotorer

    Lang historie kort så røyk "viftereima" under kjøring og den knøvlet seg inn bak reimhjulet og forårsaket antageligvis et rykk i motoren som gorde at registerkjedet kammet over. Dette førte til bøyde ventiler og du kan lese alt om dette i denne tråden: Ved første oppstart etter bytte av topp så brukte den lang tid på å starte opp, så jeg løsnet mutteren til injector på syilinder 6 for å lufte den og den startet fint når det kom diesel til slutt. Har ikke brukt bilen så mye etter dette, så den står mye. Hver gang jeg skal kjøre den en tur så bruker den lang tid på å starte. Blir faktisk nesten verre og verre. Kan det være fortsatt luft i railen eller er det noe annet? Har ikke sjekket koder, men skal gjøre det i kveld. Skal prøve å ohme injectorene også, for å sjekke om det er noe med de.
×
×
  • Opprett ny...