BMW 530i e60, 2004 mod. sedan til salgs pga utenlandsreise.
Kjørt 47.000 km, titan silver metallic.
Alt utstyr og velholdt.
Kan vises i Stavanger området.
Prisantydning 489k
Har ikke bilder nå, men bilen blir lagt ut for salg på FINN i løpet av neste uke.
Er det noen som kan gi en prisindikasjon på hva oppgradering fra business til professional navi vil koste?
Hvor mye må en ut med for å få TV i tillegg?
Min e60 har hatt problem med sensor for airbag som ligger under passasjersetet. En annen ting var knrkelyder fra dører som ble fikset med å skifte dørpakningene.
Ellers går bilen som en drøm med en fantastisk gearkasse.
Har ogå en passat med automat som rykker og napper ved gearing. BMW er minst en klasse over.
Min e60 har hatt problem med sensor for airbag som ligger under passasjersetet. En annen ting var knrkelyder fra dører som ble fikset med å skifte dørpakningene.
Ellers går bilen som en drøm med en fantastisk gearkasse.
Har ogå en passat med automat som rykker og napper ved gearing. BMW er minst en klasse over.
Fikk en skrue gjennom fremdekket idag og fikk lappet dekket på en bensinstasjon. Mekanikeren plugget hullet og sa at dekket nå var ok. Han sa også at det ikke var lov å lappe motorsykkeldekk med plugg. Ble da usikker på om dette er en fullverdig reparasjon av dekket.
Dekkdimensjon fremme er 245 på 18" felg. Jeg lurer på om dekket er trygt til å kjøres hardt på motorvei i Tyskland (250km/t).
Er det noen med bakgrunn fra dekkbransjen som kan gi råd om jeg kan stole på reparasjonen eller om jeg må kjøpe nytt dekk?
Aluminium er sveisbart, men det vil være en sone rundt sveisen som vil bli svekket. Styrken i denne sonen er omtrent halvparten av grunnmaterialet. Styrkereduksjonen vil skje uavhengig av hvilken sveisetråd en benytter.
Har 245 dekk på 18" felg framme med trykk 2,1 bar
og 275 dekk på 18" felg bak med trykk 2,3 bar
Hadde mye sporing når jeg kjørte med runflats, men etter jeg byttet til vanlige Dunlop er problemet nesten borte. Runflats har svært stive dekksider som gjør at sporingstendensen øker.
Bruk 0,4 l kondensfjerner for 85l bensin.
Kondensfjerneren sprer vannpartiklene i bensinen slik at du ikke får problemer med vann. Du bør fylle kondensfjerner før du fyller bensin slik at kondensfjerneren fordeles i bensinen når du fyller. Du kan starte bilen med en gang etterpå, men det vil ta litt tid før vannpartikler som står i rør mellom bensintank og motor løser seg opp.
Jeg har en e60 530ia som går som ei kule. Bensinforbruket er veldig lavt dvs 1 liter på mila ved bykjøring. Ved turkjøring ligger den under 0,9 l. Av problemer har det vært feil med sensor til airbag som ligger i passasjersete, knirking i dører samt svake stag i forstilling. Bavaria har løst alle problemene på en grei måte og kan anbefales. Med hensyn til automat er dette et "must" i denne klassen. Biler med manuell kasse blir solgt for mye lavere pris og er mer tungsolgte.
Sjekket med Bavaria hva det ville koste skifte til Professional og de sa at det var billigere aa kjøpe ny bil. Display og box for navi maatte skiftes. Antydet 50k for jobben.