Gå til innhold

Ballder

Medlem
  • Innholdsteller

    5262
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Vestfold

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ballder's Achievements

  1. Lenge siden jeg nevnte på det, men men.. Personlig driter jeg i catch, og lar det rusle ut i friluft på det meste jeg har hatt i det siste. EGR er oxo noe dere med litt småslitne dieselsugger bør begynne og lese dere litt opp på før det går helt til helvete for dere.. Jeg er forsåvidt ferdig med BMW for en god stund nå, men artig og slenge innom her i ny og ne.
  2. Det er slik jeg gjør det ihvertfall. Skal sies at på overflater som blir utsatt for direkte sprut hver gang det er vått og regner blir tilsynelatende fritt for olje etter en liten stund, men etter en dag eller to med tørt vær så kan man se at oljen trekker ut fra de rustne falsene og gjør jobben sin meget godt i lang tid. Så min konklusjon er at denne oljen er meget godt egnet til hulrom/falser og andre rustbefengte steder som ligger litt i ly for den direkte spruten fra hjul.
  3. Fluid film er fine greier for oss med biler som har begynt og ruste som nevnt tidligere, og bilen til TS vil jeg si er modnet og klar for en omgang fluid film en gang hvert år dersom den brukes mye og særlig om vinteren. Burde med fordel spraye falsene det er bilder av med den tynne typen fluid film først, for så å spraye med den tykke (NAS) en uke eller to etterpå. Egentlig litt viktig og gjøre dette i sommervarmen eller i godt oppvarmet lokale og eventuelt la bilen stå i dette lokalet over natten, da den trekker extremt godt inn/ut og opp når det er godt og varmt. Kan med stor fordel gjenta med en lett behandling under med NAS rett før saltinga begynner. Gjør denne behandlingen når bilen er tørr!! Funker uansett, men tørt er helt klart absolutt best. Altså.... TØRT OG VARMT! Så jo nå at det ikke var trådstarters bil, men GSS sin bil det var bilder av.
  4. Ikke sant????
  5. Smør på med fett i hull og bolt og mat på med stor muttertrekker.
  6. GODT NYTT ÅR:
  7. Skovlene på pumpen kan være hele, men skovlehjulet/turbinen kan ha løsnet fra akselen.
  8. Ville selv sjekket ut vannpumpen.
  9. Kan være lambda som sliter.
  10. Fjern overflødig tekst og la bildene tale for seg selv du, ellers kan den lappen ryke før du får sagt IS.... Hvilket kanskje kunne være like greit..
  11. Bare utskifting av C og D stolpe i seg selv er langt fra hva jeg vil kalle en mindre utbedring, og langt ifra hva jeg ville prøve og bagatellisere.
  12. Vil jo garantert dukke opp rustproblemer på den bilen etterhvert, og jeg personlig ville IKKE betalt i nærheten av "normal" pris for en bil der slike skader på råkarosseriet er utbedret/utskiftet. Korrosjonsbeskyttelsen blir aldri optimal der deler har vært krøllet/rettet opp og/eller innsveiset/pungtet på plass igjen.
  13. Begge deler. Skal starte nå og da ved bruk av ac på varme dager, og skal også slå inn på full speed dersom motor blir unormalt varm.
  14. Så lenge du ikke har fått luft i abs pumpa, så er det bare lufte på "gamle" måten.
  15. Hold igjen aksel og vri forsiktig med litt makt på skovlen for og være sikker på at den ikke sitter løst aksel.
×
×
  • Opprett ny...