Du kan chippe, får sikkert ut 2-4HK, merker ikke det stort. Det du vil merke er at turtall sperra flytter seg litt. Koster vel rundt 5K å chippe tenker jeg.
Effektanlegg kan du sette på, får kanskje ut 15-20HK med dette, men da uten katalysator, som igjen gir problem med EU kontroll. Pris varierer for merke og hva du kjøper. Jeg kjøpte komplett med grenør fra Supersprint, ca 20K.
KN filter: 2-4HK, litt bedre lyd. Pris sjekk på GSbildeler.
Setter du på alt så er du fort oppe i 30 lapper så da kan du like godt bytte til 320 eller 323 omtrent. Kan hende de enkelte komponentene gir mer HK økning en det jeg skrev, men tror jeg er innenfor det du kan forvente.
Jeg hadde på effektanlegg på min gamle 318, gikk ikke så mye bedre, men fikk grei lyd ut av det.
Så det beste tipset er å bytte bil om du vil ha noe som går bedre. Det endte jeg opp med, men da satte jeg tilbake original eksos osv. og solgte 318 jeg hadde.
Ellers så har du ESS tuning da. Men vet ikke hvordan det er på R4, gjør seg vel best på en R6 og oppover.