-
Innholdsteller
374 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om wracul
- Bursdag 04/14/1975
Contact Methods
-
MSN
wracul@hotmail
Profile Information
-
Interesser:
Bergen
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
wracul's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hvor holder de til i landet?
-
Hei. Skal hente en ny bruktbil i tyskland og lurer på: Har det noe å si for tilbakebetaling av den tyske momsen om man kjører ut av tyskland med gule eller røde skilter?
-
MÅ cic enheten programeres for å ta den i bruk?
-
Sitter å ser på retrofitting av CIC på disse bilene. Hva trenger jeg i tillegg til Dcan for Gt1 og impa? Må jeg ha ytterligere utstyr for å programmere selve navi-enheten?
-
Pant: Så lenger du har en ålreit bank så er ikke det noe problem. Ring kontaktpersonen i banken og forhold deg til det han sier. Du får kontrakt på handelen tilsent i posten og elektronisk. Vekt: korrekt EDIT3: Kan umulig stemme. min 525XD veier skarve 1770kilo.
-
Europlus garanti er en garanti som fungerer i EU. Tviler på at jæger er villig til å skru på denne garantien. (det er litt uklart for meg om de er lovpålagt dette fra bmw?) Forhandlere i tyskland er pålagt å selge denne forsikringen når de skal selge en bil. Denne forsikringa er baka inn i prisen de selger den for. Kommer ikke utenom minst 1 år europlus forsikring. (så du kan si det første året er gratis) Du kan om ønskelig kjøpe flere år. (tror det er til bilen er 5 eller 6 år gammel. Eller den har passert 160.000km.) Jeg ser ikke forsikringen her fornuftig for hverken meg eller deg, da vi må helt til kristiansand, samt ta ferja over for å ta garantisaker i danmark. Finn biler på BMW forhandlerens hjemmeside ( http://ecom.bmw.de/ecom32gahp/DE-GAHP/U ... ocess=uvse ) Ta derretter å legge inn infoen om bilen på tollvesenets hjemmesider. http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=no Da finner du ut hvor mye toll du må betale. (momsen kommer utenom) trekk derretter vekk tysk moms (MwSt) fra selve prisen for bilen og gange opp med 1.25 for å legge til norsk moms. (husk å sjekke at bilen er fradragsberrettiget den tyske momsen.) Du finner også de fleste bilene hos forhandlerne på www.mobile24.no Der trekkes og legges moms til samt tollavgifter automatisk. Send meg gjerne mail Wracul@hotmail.com om det skulle være noe. Jeg bor i Bergen og er behjelpelig (free of charge) så lenge du ikke er en plagsom kødd som plager meg til alle døgnets tider. btw: du får eksportskilt av forhandleren i fem eller ti dager mot en tusenlapp eller 2. disse kan du kjøre med til kina om du vil.
-
Takk for linkane. Skal prøve å sette meg inn i det, men er liksom litt tryggare når andre kan gjer det for ein Veldig lite å bekymre seg for så lenge du holder deg til en godkjent BMW forhandler. Du sparer kjapt 50 000,-. Samt det blir lettere for deg å finne en bil med rette utstyrsnivå, motor, gearkasse og farge. Det er latterlig enkelt å importere. hvis du bor nærme danskebåten eller svenskegrensa så får du kjøpt til europlusgaranti uttover det året som automatisk følger med når du kjøper fra bmw. Lykke til.
-
Jeg har sett litt etter diagnoseprogram ãla "obd2/ carsoft 6.5" (Har brukt dette i mange år på e46 og e39 med stort hell) Jeg har nå byttet til 10/2008mod e61 og trenger å nå et system slik at jeg får aktivert navi/bluetooth osv ved retrofit samt senking av bakenden på bilen +diverse. carsoft 6.5 skal visst ikke fungere på biler nyere enn 10/2007. Hva skal jeg se etter for å få full tilgang på alle ting som kan gjøres med bilen? Noen som vet om et system evt har link?
-
Importer selv. Mye lettere enn du tror. Informasjon om import: http://tyskland.org/index_import.htm Alle biler hos BMW forhandlere: http://ecom.bmw.de/ecom32gahp/DE-GAHP/U ... ocess=uvse
-
Om du vil tro meg meg på 530nm er helt greit. Er uansett ikke jeg som skal betale hvis ting går gæærnt. Jeg og en kompis har selv nettopp kjøpt biler i tyskland. Og jeg overtalte han til å droppe automatkassa på sin 325D Msport. Noe jeg selv også gjorde på min 525XD. Tror du skal lete lenge etter en 325XD.
-
Det er automaten som er det svakeste leddet. Var jeg deg så ville jeg vært forsiktig med for mye trim. tror de kassene der har ei maks belastningsgrense på rundt 530nm. (blir sikkert arrestert nå) Uansett hva andre folk sier om trimming av din bil så koster rep eller bytte av ei slik kasse +montering på rundt 40-60.000,- Ville vurdert steg 1 hos ESS eller lignende oppsett, der du kan flashe filer fram og tilbake etter eget behov.
-
Var da alvor trf? Jeg har aldri nevnt 300hk på hjula. Jeg sa jeg vet om flere som har passert 200kw på hjula kun ved bytte av dyser. Jeg nevnte heller ingenting om kostnad på montering av dysene. At norske firma bruker 2 gangen på bildeler er heller ikke noe nytt for meg eller andre her på forumet. Dyser kan faktisk bestilles over hele verden. Koster ingenting å frakte. Forstå dette riktig. Jeg kjenner ikke deg. Men jeg har god kjennskap til ESS og alt disse folka har gjort for bmw-norge. Når de da selger en programvare som de mener gir 285hk og i samme åndedrag advarer mot å montere denne i en automat, så hører vi faktisk på dem. Prøver du å overbevise meg og andre her inne om at automatkasser er bedre enn manuellkassene?
-
Nå vet jeg med sikkerhet at "2,5" M57N2 flere ganger er målt over 200kw på hjulene. (ca 300hk+ på motor) Dette er originalmotorer foruten andre dyser. (Bosch 0445115 050) Skal ikke si dette sikkert da jeg ikke driver med slike ting. Men er ganske sikker på at dysene på "2,5" versjonen makses på rundt 280hk. (Jeg vet ikke... jeg tror) M57N2 kom i 2005 i følge realoem.com I følge de 5seriene som ruller på vei, så finner jeg kun biler etter 2007 med denne motoren. Hvordan det er med motorer,turboer og dyser for M57N"1" har jeg ingen formening om. (gidder ikke å lese meg opp på det heller) M57N2: 525D egne dyser. Samme turbo som 530D 530D samme dyser som 535D, samme turbo som 525D 535D samme dyser som 530D, dobbelt oppsett med turbo. en liten og en stor. annet eksosmanifold. Ellers så er det heller små forskjeller på disse motorene. Ingen som jeg kan se som har en så stor avgjørende effekt at det har noe å si for en tuner. (men nå er ikke jeg en tuner) Komplett sett med x30/x35 dyser kommer seg på ca 10-15 laken. komplett sett med x35 manifold/turboer kommer seg på 25-30 laken. Man må huske at tunere som ESS og lignende firma har mange som leker seg med disse motorene. Etter 4år med lek så er det mange runder på dynobenk med mange forskjellige brukere som har gjort at de leverer produktene de har i DAG. hvordan det er med gamle filer vet jeg ikke. (hvis leverandøren har fjerna ei fil som var "knallbra" den gangen. så er det en årsak til det. eksempelvis 260/270 fila til hartge) Leter dere litt i google så finner dere masse om disse motorene. Det jeg har ser, er at det er en sabla god motor som kan levere enormt mye effekt i de rette hendene. Bare så synd at 80% av dere kjører med automat.