Gå til innhold

Yngvejos

Medlem
  • Innholdsteller

    4398
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Yngvejos

  1. På min E90 kan jeg gå inn på settings i Idrive og velge om den skal justere setet automatisk når man låser opp bilen, eller når man åpner døra. Regner med at det er tilsvarende valg på E61.
  2. Kan det stemme at det er en pre-face motor i et faceliftkarosseri eller motsatt? På pre-facelift er det en 3-pinns kontakt ved hjernen som kobles til en tilsvarende kontakt som kommer fra bilen. På facelift er disse 3 ledningene lokalisert i motorstikket ved sikringsboksen. Hvis 3-pinnskontakten kommer ut ifra den tykke kabelen som går til ECUen, er det pre-facelift ledningsnett på motoren din. Da må du koble +12V til den grønne lederen (spenning til hovedrele) når tenningen er på. Den hvite er signal til turtelleren. Denne kobler du til pinne 9 i det runde motorstikket. Den gule går til forbruksnåla, den kobler du til pinne 3.
  3. Han trenger antagelig personnr for å kunne trekke fra britisk VAT. Jeg bestilte fire felger derifra 27. Januar. De kom til Haugesund 3. Februar, så leveringstiden er det ingenting å si på.
  4. Wicky, jeg skal snart inn til lunch. På menyen står det "Pizzabuffet".
  5. Tror nok superball er noe ala Nascar. At man må drikke øl mens man ser på for å sette pris på det.
  6. Så og si alt øl inkludert munkholm smaker bedre enn Tuborg. Skal man på død og liv drikke trygdepils, er seidel et mye bedre alternativ. Eneste måten å skille mellom Tuborg og piss, er at Tuborg serveres kald.
  7. Nydelig bil du har der. Jeg stemmer for at du beholder Alpinafronten.
  8. Ikke ei krone. For mindre enn 8 kan jeg like godt legge dekkene over på e91en og sitte igjen med 4 flotte hageslangeholdere.
  9. Å bytte vanos er en unødvendig dyr løsning. Kjøp heller o-ringer og lager til vanosen fra http://www.beisansystems.com/ Dette fjernet all skrangling på min m50tub20 samtidig som den ble tydelig sterkere på lavt turtall. Jeg overhalte min uten å låse av kammer og veiv. Bare pass på at kammer og veiv står i O|T posisjon hele tiden, etter montering drar du motoren rundt 2 runder. Da skal merkene fremdeles stemme.
  10. De fungerer veldig bra på vinterføre. Bor 2-3 timer fra Bergen. Kan evt møte deg på ferjekaien på Sandvikvåg. http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksper ... frie-dekk/ Nokian Hakkapeliitta R Karakter: 7,5 poeng Hastighet: R (170 km/h) Lasteindeks: 94 Rotasjonsretning: Ja Innside/utside merket: Nei Prod. dato: Uke 50, 2010 Prod. land: Finland Årsaken til at Nokian ikke går helt til topps er at det er litt svakere på is enn Michelin. Men prestasjonene er jevne, noe som gir en sikker kjørefølelse. På snø kjører dekket faktisk langt bedre enn mange piggdekk. På våt asfalt får Hakkapeliitta R middels karakterer, men det har den laveste rullemotstanden av alle. I praksis betyr det at du kan spare en del drivstoff med dette dekket.
  11. Det var nok ikke spørsmålet de reagerte på, heller det åpenbare bruddet på retningslinje nr 2 for bruk av forumet. Folk flest mister lysten til å svare (eller i det hele tatt lese spørsmålet) når innlegg blir skrevet på en for mange uforstålig dialekt. Derfor kan det være lurt å skrive på bokmål/nynorsk i fremtidige tråder. Resten av retningslinjene finner du her: viewtopic.php?f=9&t=1547&start=0 Det er forøvrig likt understell og bremser på alle touringer fra 316 til 325 med unntak av forskjell på fjærene forran på 4- og 6-sylindrede modeller. Sedanmodeller med abs har også skiver bak.
  12. Det var et pent oppsett Kvasi. Mitt er ikke fullt så spennende: Abrahamsen V6, En småmodifisert Electrocompaniet ec 4.5, Sunfire 300~2, XTZ subber og DM601 S3 høyttalere. Slik så det ut tidligere. Var godt å få bort litt utstyr.
  13. Det er en grunn til at du ikke finner noen med utdanning innen elektronikk eller fysikk blandt kabelekspertene. Det har blitt dokumentert eksempel på dyre kabler med målbar og hørbar forskjell. Det som har skjedd da, er at kabelen har så dårlig strømføringsevne at signalet blir kraftig svekket på veien. Når vanlige dødlige skal kjøpe kabel er det tverrsnitt (les strømføringsevne) og skjerming som har betydning. Gullbelagte kontakter kan være greit for å unngå korrosjon på kontaktflatene over tid. Jeg kan forstå at folk vil legge ett par kr ekstra i kabelen for å få litt penere utsende på isolasjon og termineringer, men ikke flerfoldige tusen.
  14. Skjerming har også betydning når det kommer til signalkabler. Det nordost driver med er på grensen til svindel. Inni strømfilteret deres som de selger for flerfoldige tusen, skjuler det seg syltynne kabler og et chinastrømfilter som koster rundt $5 med frakt. For min del er det bare den billigste kabel fra ebay som er god nok.
  15. Har planer om å demontere kromlistene på e91en min for å lakkere dem svarte. Er det noen som har demontert disse på e91 og kan dele noen tips? Alternativet er å legge folie på dem med listene montert på bilen, men erfaringsmessig blir dette stygt etter kort tid.
  16. Skulle purret på engelsken også. Må nok ta kritikk for mesteparten av engelsken selv. Er jeg som har svart på spørsmålene.
  17. Fikk publisert artikkel om bilen min idag. http://www.bmw-e30.net/category/featured/ Jeg har selvsagt purret på at overskriften må endres til 4-dørs.
  18. Trekker denne annonsen. Etter å vært i kontakt med ecotune fikk jeg vite at det ikke er mulig å bruke programmeren på en annen bil før man har lastet inn original map på den forige bilen som ble chippet. Dermed vil den bare fungere som en dyr primitiv feillkodeleser.
  19. Der ble du diskvalifisert fra budrunden.
  20. Selger en Iflash programmer fra Ecotune scotland. Denne fungerer slik at du kopierer originalmap fra bilen, sender på mail til ecotune og får tuning map i retur som du kan laste inn på ecuen. iFlash kan romme 3 map om gangen så du kan velge mellom standardeffekt, ecotune og maxitune. http://www.ecotune-scotland.co.uk/product/iFlash_BMW Jeg brukte denne på min 530d for å chippe den til 245hk/500nm med godt resultat. Når man allerede har iflash programmeren, får man 50% rabatt på nye map. Chip til e46 320d vil feks koste 1600kr med rabatten. Starter budrunden på 1000kr. Den kan også brukes på E39 uten obd2 port med overgangskabel til rundt diagnosestikk. Det ligger 220hk/480nm og 245hk/500nm map til 99 530DAT innpå den nå. Mulig at det kan brukes på andre 530dat. (Sikkert smart å ta backup av original ecu først)
  21. Roger, Skulle ønske lugaren min var så fin.
  22. Det er mellom Haugesund og Stord. Hvis de er verdt så lite som 4k, frister det å bruke dem til vinterfelger istedet.
  23. Tror nok den kommer til å være forholdsvis comfy med 19" også. Har kjørt en del E90 med 18" og der merka jeg liten forskjell fra originale 17". Gleder meg til sommeren nå. Bilen er en 2005 modell.
  24. Nå kan sommeren bare komme. Tror disse vil rigge bra på bilen. 8.5x19 og 9.5x19.
×
×
  • Opprett ny...