Gå til innhold

Yngvejos

Medlem
  • Innholdsteller

    4398
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Yngvejos

  1. Opp opp. Perfekt bil for de som måtte ha en 2,5 liter stående. Bortsett fra traværsforingen (eller så er det hardyskiva), er den veldig fin og fast å kjøre. Det er cdspiller, forsterker og 15" cerwin vega sub i den. Skiltene står på, så det er bare å hente den.
  2. Den går nå for 7000. Dn sprutet meg full i vann og olje da jeg åpnet ekspasjonstanken idag. Så toppakning er nok gåen. Skal heller ikke se bort ifra at toppen er gåen. Årsavgift er betalt, så hvis du gidder å bytte topp, eller motor. Og levere til eu-kontroll, så har du en billig bil her.
  3. Schmiedmann: 135,63 per stk. 12 stk koster da 1627,50,-
  4. Byr 3000 for dem.
  5. Er kalipperene og skivene til 4 bolt understell?
  6. Ikke dra alle under en kam nå. Jeg kjøpte min for å ha en sprek førstebil, og jeg vil påstå at jeg har tatt vare på den.
  7. Overlevde bbs felgene? Lyst å selge dem?
  8. Er rattstammedeksel med hull til cc hendelen med? Jeg byr 500kr.
  9. Nå er jeg drittlei av 520en min. Jeg har satt på ny topp, pakning, bolter, registerreim og vannpumpe, fordeler, rotor og plugger. Men det ser ut til at toppakningen har røket under montering. Den starter og går fint, men har bare 3 fungerende dekk. Interiøret er brunt og slitt. Eksteriøret er sølv og krokan. Den skal til eu kontroll i juni, og der blir det garantert feil på en foring i bakstillingen (traværs?), og ettellerannet i forstillingen. Den er godkjent senket 40/40, men bakfjærene knakk, og er byttet i noen andre senkefjærer av ukjent merke. Selges hvis jeg får et ok bud. Men jeg er mest interessert i å bytte den i en eugodkjent bruksbil (BMW) og betale mellomlegg.
  10. Slangen byttet jeg samtidig som jeg byttet topp. Den gamle var revnet hele veien. Bilen begynte plutselig å gå på tomgang, og har gjort det siden, så problemet er ute av verden nå.
  11. Det virker som om prisene er på god vei opp allerede. Det er ivertfall mange slitte e30er til salgs nå som ligger høyere i pris enn en tilsvarende bil gjorde da jeg kjøpte e30 for 1,5år siden.
  12. Den går finere enn noen gang før når jeg gir gass. Har prøvekjørt den også, og det virker som den går normalt.
  13. Jeg snurret det fire runder rundt, og merkene sto fremdeles på OT. Regner med at det ikke forskyver seg helt uten videre?
  14. Fikk montert sammen bilen igjen idag etter å byttet topp. Men nå vil den ikke gå på tomgang. Etter mye testing, fant jeg ut at bryteren under gass-spjeldet var koblet fra. Da jeg satt på den, gikk den på tomgang første gangen jeg prøvde. Etter det ville den ikke gå på tomgang igjen. Jeg har gått over alt av slanger med startgass, uten at det har skjedd noe. (Holdt akuratt nok gass til at den holdt seg gående) Noen tips? Kan det være noe mer jeg har glemt å koble til? Jeg nappa bort tomgangsregulatoren, og så at spjeldet beveget seg akuratt når den stoppet.
  15. Skal bestille nye endeledd til servotannstaget jeg har kjøpt. På schmiedmann står det "Til alle modeller uten styredemper". Hvordan ser jeg om jeg har styredemper eller ikke?
  16. Det høres ut som topp-pakning. Spyl igjennom kjølesystemet, og fyll på nytt vann. Kjør litt å se om vannet blir forrurenset med olje igjen.
  17. Jeg sto i garasjen her om dagen med min e30 og pappas e90 parkert der, og da slo det meg. Monacoblå hadde vært PORNO på e30. Ellers er rød og hvit bra farger. Og så har jeg fargen på min egen som jeg er veldig fonøyd med. Royal blau metallic. Det er lilla perlemor i den, så den blir veldig lilla i sterk sol, mørkeblå i dagslys og sort i skumringen.
  18. Er e30 4x100 bremsene 330mm også? Er det mulig å få mindre?
  19. Hvilken årsmodell er det på bilen, og hvilken årsmodell er motoren? Da jeg satte i en 87 motor i min 88 modell, måtte jeg trekke en kabel fra en liten plugg ved hjernen til tenningspluss for å få start på den.
  20. Kjør på med gule hovedlys også. Skikkelig gule parklys får du ikke tak i. Dette er det guleste jeg har funnet. Her kan du se hvor orange de blir i forhold til ordentlig gult lys. Dette er gule pærer fra bs-bildeler. Jeg har også prøvd gule kondomer, og diverse led-løsninger. LEDs som blir solgt som "gul" er alltid orange og ment for blinklys. På dioder.no har dem endret teksten på gule parklysdioder etter at jeg sendte mail å klaget. "3/5 Watt sokkel, sett med 2 stk dioder "blinklysgult"." Gul pærelakk var heller ikke noe å samle på. Det så ut som stearinlys. Derfor synes jeg du skal gå for gule lykter med sorte ringer rundt. Da får du gult hovedlys og parklys uten å måtte bruke en formue på lyspærer.
  21. Nå har jeg prøvd å dra rundt både veiv og kam. Det gikk fint å dra begge deler en hel runde rundt. Og etter hvert som jeg dro rundt, randt det bensin ut av eksosen. Det jeg sliter med, er å få stilt både veiv og kam på OT merkene. Er det noen metode for å gjøre dette? Jeg går utifra at det er den "gullklumpen" på veivhjulet som er ot merket?
  22. Det blir aldri for mye kant. Vil ha breiere felger forran, men fremdeles ha breiest bak. De jeg har sett meg ut er schmidt modern line, hartge og bbs rs. Alpina i 7x16 og 8x16 er også aktuelt.
  23. Kjører de samme felgene som i fjor. Synes ikke de passer til bilen lenger.
  24. Om det skulle vært inndeling, synes jeg ikke at det burde gått på karosseritype, men heller de forskjellige emnene. Motor, gir, drivverk. Karosseri. Bremser og understell. Elektrisk. Annet.
×
×
  • Opprett ny...