Gå til innhold

want850

Medlem
  • Innholdsteller

    224
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    2008 BMW X5 3.0sd

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

want850's Achievements

  1. Nei, ikke helt men nesten... Ingen feilkoder. Regenererer fint, ingen problemer, utenom at man ikke får resatt service meldingen. (og når man prøver å resette den så kommer det opp at det ligger feilkoder lagret i minnet..).
  2. Det er jo ingen å lese av.. Får ikke opp noen.
  3. TRF du har ikke noen tips?
  4. Jo hadde vært greit det. Men det er vel antageligvis de kodene som gav service meldingen i utgangspunktet? Antagelig høyt mottrykk, men dpf er jo byttet så de kan ikke ligge aktiv..? Hvordan kan man få de opp/frem?
  5. Hei. Har en 2008 X5 3.0SD (den som ble til 35D året etter). Fikk Service varsel på DPF for nesten 2 år siden (have you dealer change the DPF..). Den regenerete og gjorde alt den skulle. Etterhvert fikk jeg skiftet DPFén selv. Kjøpte ny DPF og alle sensorene på den fra GS. Bilen gikk mye bedre med ny DPF. Problemet mitt er at jeg får ikke resatt den service meldingen.. Har prøvd med Autel maxidas, carly, Autel maxisys elite 908, samt hatt den på finsk BMW verksted hvor de prøvde med BMW sitt eget verktøy samt ett annet ikke spesifisert verktøy. De på det finske BMW verkstedet mente at det måtte være en bug i systemet på bilen, og at softwaren måtte oppgraderes. Dette hadde de ikke tid til da vi var der, så har ikke fått gjort noe med det til nå. Men har nylig fått tilgang til en autel maxisys elite 908 som skal kunne programmere og gå litt dypere. Har fortsatt ikke fått service meldingen bort, men får opp at det ligger feilkoder lagret i minnet. Hvis man prøver å starte regenerering, kommer det også opp at "Fault codes are stored in the fault memory. The faults should be fixed before the regeneration of the DPF" Hvordan sletter man kodene som er lagret i minnet? Det kommer ingen feilkoder opp (som har med dpf å gjøre) når man kjører ett scan.
  6. Daniel, ja har fått med meg det. Men var ikke det de første utgavene? Etterhvert ble de større og bedre ettersom jeg har skjønt..? At din motor kom uten og ikke soter mye, trenger ikke bety det samme for min. Jeg regner med at innsuget er annerledes, og uten å si det for sikkert, så regner jeg med at ditt innsug bare har en kanal, der mitt har to, hvor flapsene styrer det ene. Jeg vet ærlig talt ikke, men fra amerikanske forum har jeg fått med meg at en del registrerer hyppigere regenereringer etter at de har fjernet flapsene. Samt at det ble lengre mellom dem etter at de satte flapsene inn igjen, noe som kan tyde på at motoren soter mer uten.
  7. skiftet termostatene i fjor, så kjølevannet holder 86-90´C. Daniel: hvorfor ikke? Hvis bilen soter mer uten dem er det jo greit å ha dem i. Og de nyere er vel ikke så dårlig som de første utgavene. Johanngj: Joda, har jo tilgang til en autel maxidas og har bestilt en carly, så muligheten er jo tilstede for å sjekke. Så på bildene fra turen sist, og trykket var vel ca 120mBar ved 2000 rpm. Og hvis jeg gir full gass kommer det opp mot 450-500 mBar.
  8. Tja, den var ikke så dyr, så kan jo bytte den uansett!
  9. Du mener da exhaust back pressure sensoren, som er mellom turbo og dpf?
  10. ja Otis, tenker det samme som deg. Derfor jeg vurderer å sette inn igjen swirl flapsene. Ja er sikker på at den regenererer. Kjørte en tur på 45 mil i forrige uke, og da regenererte den 3 ganger. Først ganske tidlig, neste etter 16 mil og siste 23 mil etter det.
  11. Tja, må jo være noe, når man får opp service meldingen: dpf please change soon, contact a dealer for appointment.
  12. Ok takker for svar. Det var vel det jeg var redd for, at de uorginale ikke er noe å gå for. TRF, tja mulig det, men håper det holder en stund til. Regenereringen fungerer og så fremst det ikke er noe som gjør at den soter mer enn den skal, så skulle dpfèn vel holde til ca 200tkm? Bilen har nå gått 137tkm så det er ett stykke igjen. Har forøvrig skiftet alle termostatene og har ingen feilmeldinger på glødepluggene. Har lest på utenlandske forum at bilen soter mer, spesielt på bykjøring, når man fjerner swirl flapsene. Kan det være noe i dette (fjernet de for vel ett år siden, og bilen går desidert mest å bykjøring)? Er jo greit å finne grunnen til at bilen soter mer enn den skal, før man evt skifter dpf, så man slipper at den nye går tett for tidlig..
  13. Hei. Er det noen som har erfaring med uorginal dpf? Ser blant annet at koed og schmiedeman har, og de er veldig mye billigere enn orginalt. I utgangspunktet er jeg skeptisk, men kan jo være at de er like gode... Har fått service melding på dpf, så kan være at jeg må skifte etterhvert og da er det greit å ha en plan.
  14. Takk for svar. Fant det ut, med com1. Noen andre som har prøvd linken?
  15. Lastet ned den der. Fikk feilmelding under installering på FTDI CDM driver. Og på readme står det at usb port må kalles com1. Men på mine pcér er det ingen som heter noe i nærheten av det..
×
×
  • Opprett ny...