Gå til innhold

JarleGa

Medlem
  • Innholdsteller

    399
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JarleGa

  • Bursdag 12/13/1980

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Interesser:
    Voss
  • Kjøretøy
    540iat

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

JarleGa's Achievements

  1. Ting har ordnet seg, var på veien før 17. og har fått kjørt noen 100km. Bruker noe suppe men så er det jo noen ponnyer å mate og
  2. Da er dynamo nr 3 på vei. En ny en denne gang. Ble kjøpt to stykker som var brukt, men "kontrollerte" Ene så bra ut men virket ikke, ble testa både i bilen og på benken etterpå. Neste ble testa direkte på benken, men der var lageret fast, og ellers i dårlig stand så denne ville de ikke ha i retur engang. Så nå er det ny på vei, får håpe på bedre karma denne gangen
  3. Får bare batterispenning på dynamoen og, samme spenning om motor går eller står... fikk et tips på en annen side om att dynamoen trenger spenning inn på den lille ledningen for å levere spenning ut, som styrestrøm på et vis (?) men kommer ikke til noe annet enn den store kabelen nedi her. Har sjekket alle sikringer jeg finner, men alt er helt så langt. Kansje det ligger et rele en plass som har tatt kveld?
  4. Blir en tur i garasjen senere 😉
  5. Skal inn på grava i dag for å komme bedre til å måle, så får vi se...
  6. Noen som har handlet med han før?
  7. Nå er bilen eu ok og kommet i riktig garasje , så da er det råd å se litt mer på tingene. Var med nød å neppe den gikk for egen maskin de kilometerene fra eu kontrollen og hjem, var tom for strøm, ble kjørt de siste hundre meterene uten lys 😉 Men dynamoen sviver fint, ingen slark eller slakk reim, men dårlig med lading...
  8. Dynamoen er kjøpt av et BMW firma/verksted som forhandlet nye, men som var tomme. Og hadde en brukt som var kontrolert liggende. Verken ser eller hører noe sluring. Vifta i klimapanelet har vist blitt verre og verre (høyere og høyere lyd). Drepte den med sikring nr 9 i går, så bilen skulle få litt lading før eu-kontrollen i dag. Er 2 år siden sist den var på veien. Så den fortjener å bli kjørt litt nå
  9. Skal nevnes att det ikke er min bil (enda) så det er ikke jeg som har målt og skrudd. Men får bilen i min garasje etter eu kontroll i dag, så da kan jeg sjekke å måle mer. vil tro den er montert riktig, og det er nok målt med multimeter rett på ladepungtet i motor rommet.
  10. Har noen feil på en 97`540i... - Ladelampen lyser hele tiden, manglet lading, så dynamo ble byttet til en brukt som skulle fungere, men med samme resultat. Fortsatt lys i lampen, og kun batterispenning i bilen, altså ingen lading. Noen ideer? Kan jo være defekt denne dynamoen og..? - Klimaanlegget bråker og surrer høyt, selv om tenning er av. Tapper batteriet... Er det motstanden eller en sensor av noe slag som er defekt? Blåser og bare kald luft bakover til baksetene..? Setter pris på tilbakemeldinger
  11. Where are you, or it located?
  12. Solgt...!
  13. Bilen er i daglig bruk men selges for å unngå en ekstra årsavgift (har for mange biler) Mangler hovedmodul og har derfor en del elektriske feil. (El. Vinduer, takluke, sental lås, selparkering av vindusviskere) virker ikkje. Så bilen egner seg kansje best som delebil. Men er eu ok til 31/3-16 så her kan du kjøre ett år til. Bilen har automat og er rullet ca 260000km. Grønn på farge, med småbulket venstre forskjerm. To sett alu felger. 15' men to bra piggfri og to slitte. 16' med både 4 bra piggfri (montert) og 4 ok sommerdekk (umontert). 6000kr + veiavgift og den er din. Alternativt så selges felger/ deler, og bilen skrotes i Mars... Står på Voss.
  14. ¨Finnes det noen mulighet for å kontrolere om det er riktig modul?
×
×
  • Opprett ny...