Gå til innhold

Jaro

Medlem
  • Innholdsteller

    206
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jaro

  • Bursdag Desember 31

Profile Information

  • Bosted:
    Sandnes
  • Kjøretøy
    BMW 520D F10

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jaro's Achievements

  1. Funnet ut av det? Som en sier her må ECU omprogrammeres ved bytte av LMM, i alle fall om det byttes til annet varenummer. Ellers har mange gode erfaringer ved å rense EGR-ventilen. Det er ganske enkelt å skru av, sjekke og rense denne. Dette vil ofte gi uvented positiv effekt. Har sett flere EGR-ventiler som er nesten helt tette av grums. Jeg kan også skaffe deg en EGR-bypass som jeg har fått flere hyggelige tilbakemeldinger på mht. effekt. Sjekk også at alle slanger og koblinger fra turbo/intercooler og eksoskjøler.
  2. Meguiar er knallbra og varer lenge. Jegard Handel som selger Meguiar har også et annet produkt som de anbefalte meg. Pratet med dem og fikk anbefalt Glare. Det er noe tyngre å jobbe med, men jeg har aldri opplevd så bra resultat. Det er jo det som teller.... Kjøpte også Glare tørkeklut og microfiberklut. Disse sammen med Meguiar vaskehanske i microfiber er det beste jeg har brukt. --og jeg har brukt mye forskjellig....
  3. Virker som om du har et problem med kablene dine. Tips for å sjekke dette opp kan være: Kobling til jord, sjekk at kontakten sitter skikkelig i bak radiotuneren (+ eventuell forsterker) og bak monitoren. Litt etter hvilken modell du har så er det mulig at det er radiotuneren som også er forsterker, men du kan også ha ekstern forsterker. Utenom monitoren som er foran i dashbordet, så finner du resten av enhetene bak i bagasjerommet. Hvor de er avhenger om du har sedan eller stasjonsvogn. I bagasjerommet på venstre side bak og rett bak baksetet finner du alt. Jordingspunktet er rett over venstre bakhjul. Håper dette hjelper deg!
  4. Enig. Må være mer enn strøken for å få den prisen. De fleste -93 mod 318is går jo for 60'-80'tusen.
  5. ??? Saklig kommentar..... Hva er det du mener?
  6. Jaro

    320d fusker:(

    Hvorfor bytte til uoriginalt filter? Denne er klassisk... - oljen fra oljet sportsfilter legger seg på lmm og vips - mer problemer.... BMW's originalfilter er faktisk meget bra og ivaretar den funksjonen det skal ha.
  7. Prøv å opgradere softwaren først. Det ligger en link til v29 i en tidligere post i denne tråden. For ordens skyld; det er ikke en vanlig dvd spiller du har, men en dvd-basert styreenhet til navien. Den trenger en software i bunn og så legger du inn en cd/dvd med nyeste kart. Er Mk4'en defekt kan du kontakte Siemens VDO Automotive AG, Repair-Center Philipsstr. 1, 35576 Wetzlar, Tel. 0 64 41 - 370 608. Har hørt at de tilbyr full overhaling av Mk'en til 200 euro.
  8. Jaro

    Skiftet LMM

    Tror det kommer an på hvilken utgave av lmm du byttet fra. Det er ikke usannsynlig at det er byttet på bilen din tidligere og da er bilen omprogrammert allerede. Det ser du enkelt om du sjekker serienummeret på den defekte lmm'en din mot den nye. Å hevde at Bosch var litt uheldig er å være vel snill.... Disse lmm'ene er svært sårbare og er årsaken til mye frustrasjon og kostnader. Dessuten er BMW's lmm'er altfor dyre sammenlignet med tilsvarende fra VAG og Merce.
  9. http://www.bimmerdiy.com/diy/e36coolingsystem og http://www.bmw325i.net/maint_coolant_change.shtml er to glimrende linker for deg.
  10. Det kommer jo an på tilstand og km.stand, men en is-maskin med alt til denne prisen virker å være greit!
  11. Gå inn her http://bmwfans.info/original/ og tast inn de syv siste tallen i din bils VIN nummer. Da får du opp en oversikt over din bil.
  12. Du må ha MK4 for å få 3D versjon. Sjekk den ene innlegget på første siden i denne tråden. Der ligger det en link over hvor du kan laste ned nyste software og instruksjon for hvordan du kan brenne den selv.
  13. Høres kjipt ut. Regner med at det ville blitt en større diskusjon her på forumet nå om bilen din var trimmet. Hva gikk galt med kassen din?
  14. Helt enig Fredrik! LMM må jo egentlig være en gullgruve for produsent og verksteder. Faktisk er det litt skremmende hvor ømfintlig denne er og hvordan dette påvirker ytelsen til bilen. Har lest mange kommentarer rundt LMM / MAF på forumene rundt om på nettet. Særlig er mange BMW eiere vrede fordi våre LMM'er ligger på pristoppen. Det handler jo egentlig om hvilke signaler den sender til ecu så det er rart de ikke finner en mer stabil løsning. Som nevnt tidligere finnes det muligheter til å manipulere LMM signalene slik at de blir sendt til ecu med riktigere verdier. LMM'en koster fra 600 kroner til andre bilmerker, derfor er BMW's priser hårreisende til sammenligning.
  15. Virker fornuftig det..... Men at elektronikken beskytter kassen er vel ikke noe å være skeptisk til? Må vel være mer en fordel enn en ulempe?
×
×
  • Opprett ny...