Gå til innhold

bikerune

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

bikerune's Achievements

  1. Den til venstre er original m5, den til høyre er den jeg før når jeg bestiller, men den er for smal. Finner kun m-tech valg for sideskjørt på realoem, er det forskjelllig bredde på utsparing for jekkfeste på originale m5 vs m-tech sideskjørt. Noen som har delenummer til pakning som passer original m5. Evt. Hva er best å lime styrofoam med, kan bestille 4 stk ekstra og klippe og lime. Forslag om tettemasse er ikke bra nok for meg, he, he.
  2. Hei. Gule lykter, hva ser du for deg pris?

    1. kravez

      kravez

      Har bud på 1500 på Facebook :)

    2. bikerune

      bikerune

      Takk for info. Det er en grei pris, men jeg ønsker ikke gå høyere. 

  3. Skal som dere skjønner ta jekkfestene, de fremre som må tas. Har noen rustfrie kanaler m jekkfester som er kappet ut. PM, skriv i tråden eller ring 92019641. Kan muligens hente på Østlandet. Må ha det innen 15.3.
  4. Pm sendt
  5. Fant historisk nybilpris i Euro for 1995 M5 touring. "these were exclusive, expensive and difficult to sell cars (EUR 82.875)" Tror ikke den kunne selges for 1165000 med det avgiftsregime som var i Norge på den tiden. Noen som har en kalkulator for beregning av norske avgifter frem t.o.m 1995, hvet de gikk over til noe som ligner dagens kalkulator i 1996. brom brom
  6. Confused. Ringte BMW Norge, de lette rundt og ringte opp igjen og kom opp med den samme veiledende listeprisen som tollvesenet har 1.1650000, hun spesifiserte at det også gjaldt touring. Riktignok spurte hun om jeg var privatperson eller forhandler, skjønner ikke hvordan dette er relevant. Grunnen til at jeg begynte å reagere på dette var at prisen faktisk er litt høyere i 1994, litt i overkant av 1.200000. Jeg har selv slått opp i boka hos tollvesenet og der står det sedan og 3.6 liter spesifisert vitterlig, både for 1994 og 1995. Touring, 1995 modell(litt bedre utstyrt,originalt med 18 hjul, nurburgring pakke og 6 trinns kasse), feil oppgitt sylindervolum, alt skulle tilsi en høyere utsalgspris i 1995, ihvertfall skulle touring alene gitt et prispåslag på ca 80000,- hvis en sammenligner med billigere modeller. Jeg undersøker dette inntil det foreligger en prisliste med dato fra 1995 og offisiell heading BMW Norge, anyone??. Bor ikke i Oslo, men vil ved første anledning kjøre innom BMW Norge for å se hvilken bok/liste hun hentet opplysningen sine fra og hva som i tilfelle er spec på bilen. Siden flere opplyser at 1994 og 1995 ikke ble solgt i Norge mistenker jeg at BMW på oppdrag av ligningskontorene i ettertid har laget seg noen priser som skatteetaten har satt inn i listene, but I my be uncorrect, time will show---. Prøver å ungå at bilen havner på prøveskilt de nest 11 årene Brom brom
  7. Endelig good news, her kommer det jeg er ute etter, nemlig at listene til tollvesenet er feil. Synd hvis det er noen som har gått gjennom alternativ beregning og tatt dette for god fisk. Nå gjelder det å framskaffe dokumentasjon på hva riktig nybilpris ville vært i 1995. Håper jo den blir skyhøy så brøken for beregning av engangsavgift blir gunstig. Merkelig at de ligger inne med priser for 3.6 literen som hadde gått ut av produksjon for flere år siden i 1995, markedsførte BMW salg av overliggere for det norske markedet på grunn av avgiftene??? Brom brom
  8. He, he det er 209 nummer å gjette blant. PM sendt.
  9. Takk for tipset, skal kontakte BMW Norge i morgen. Merkelig hvor hemmelig nybilprisen skal være, innbiller meg at både Finn og Broom hadde noen sider med historiske data tidligere, men for Broom sin del er det ingen opplysninger om M5, selvom de fortsatt har 1995 data tilgjengelige. Går ut fra at en eller annen entusiast sitter med en gammel prisliste der ute, så skal også sjekke med BMW CCN. (Fortsatt premiering med avsløring av serienr. til den som sender en PM med data, for en M5 entusiast tror jeg det vil være en positiv overraskelse ) Brom, brom.
  10. Takk, den lista har jeg studert både for 1994 og 1995, men den er da vitterlig feil, det er kun oppgitt pris for sedan, og se på volum og kw så er det priser for M5 3.6, altså er det et eller annet som er galt, sannsynligvis gamle priser fra 1990 og 1991 som er videreført. Touringen ble forresten aldri levert som noe annet enn 3.8., så en BMW prisliste jeg kan kopiere anyone?? Er interessert i evt. hele underlaget, dersom noen har vært i prosessen med alternativ fortolling på m5 touring tidligere. Brom, brom
  11. Hei. Er ny på forumet med en nyimportert 95 m5 touring i garasjen, mva betalt. Skal presentere bilen etterhvert (røper serienr til den som hjelper meg på pm ) Inntil videre undersøker jeg alternativ fortolling. Var på tollkontoret og deres historiske nybilpris (samme som på skatteetaten) må være feil, se på motorstørrelse, volum og kw- det er vitterlig 3.6 data som er oppgitt. Riktig prisliste anyone, kan da ikke være statshemmelig hva BMW forlangte for M5 TOURING i 1995. Noen som har fått godkjent eget grunnlag for historisk nybilpris og bruktverdi?? Har betalt endel for bilen i utlandet, og hvis jeg ikke kommer ut med en fornuftig brøk, går den til langtidsrestaurering og lufting med prøveskilter innimellom (ikke nødvendig men den er såpass spesiell at den fortjener å være helt strøken).Bør etter min oppfatning være rimelig å komme ut med en brøk rundt 0.07. Ps. tror jeg har søkt gjennom de fleste postene på div forum, og funnet ut at det er tatt inn noen m5 touring, uten at de står i tollvesenets lister over avgjørelser. Står en i den eldste listen der brøken er 0.12, det er for drøyt, to sedaner kommer ut på nedsiden av 0.07. Gidder ikke spille bingo i forhold til dette spesialkontoret til tollvesenet. Brom, brom.
  12. Har kikket på denne, absolutt vært å kikke på, selger er veldig seriøs kar, men jeg var ute etter en helt rustfri bil, og denne har bittelitt falserust i underkant av dørene, men ikke mer enn at det går å slipe og lakke. Øvre del bakluke må byttes. Fantastisk sharp og fin i understell og motor. Hadde egentlig bestillt ppi hos Arne Gulbrandsen, men trakk meg fordi den i og for seg hadde de samme problemene med falserust som min egen e-39, og da blir det billigste å beholde den jeg har, men helt riktig kjøp for en med tilgang til rimelig lakkering.
×
×
  • Opprett ny...