Gå til innhold

kje

Medlem
  • Innholdsteller

    1629
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kje

  • Bursdag 08/23/1986

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kristiansand
  • Kjøretøy
    BMW E36 M3 3.0

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

kje's Achievements

  1. Dersom vindusviskerne brått slutter å fungere for å fungere igjen etter 5-10 min er det nærmest garantert relé. Det overopphetes og kobler ut; for så å virke igjen når det har fått kjølt seg ned. Nytt relé vil fikse problemet.
  2. Når de skiftet toppdekselpakning ble antagelig ikke gummipakningene rundt boltene skiftet. Disse bør skiftes samtidig da disse ofte tørker ut med årene. Skift èn og èn og stram til boltene med riktig moment.
  3. Kan nesten garantere toppdekselpakning som nevnt over. Gjerne grunnet tett veivhusventilasjon. Sjekk dette da en ny toppdekselpakning kan resultere i unormalt høyt trykk i veivhuset og en ny lekkasje en annen plass...
  4. Jeg vil anbefale Kjell Strømme på Lund. Jeg har forsøkt mange verksteder i Kristiansand og omegn, men nå benytter jeg kun dem. Det grunnet god service, kunnskap og priser.
  5. Problemet er ennå uløst. Jeg har skiftet VNC (vanos hjerne), overhalt, sjekket og testet solenoidene, testet med en annen luftmengdemåler etc. Ingen endring. Etter jeg renset pluggen på VNC og slettet feilkoder har ikke "ventil 1 defekt"-feilkoden dukket opp igjen. Noen forslag? Skal forsøke med et nytt motorstyringsrele til uka da dette så litt slitent ut.
  6. Det dukket opp feilkode for lambda bank 2. Byttet begge to i samme slengen og slettet koder, men ingenting endret seg. Ser i VNC-live data at kammen endrer timing når motoren nærmer seg varm. Og da begynner den også å feiltenne. Ruser jeg den blir den fin igjen en stund før timingen sakte endrer seg igjen og motoren igjen går ujevnt. Har overhalt vanos og skiftet VNC-hjerne...
  7. Henter frem en gammel tråd: Noen som har funnet løsningen på dette problemet. Jeg har noe tilsvarende på min '94 M3 og har fremdeles ikke lokalisert feilen... Under 4k rpm går motor ikke som den skal og feiltenner. Den går fint når motor er kald.
  8. Ok. Jeg prøver igjen med enklere ord: NEI!
  9. Et raskt nettsøk avslørte at du kun kan benytte M-speil fra E31. Blant annet E36 M-speilene er veldig like, men festebraketten er ikke lik dessverre.
  10. Jeg har montet og tilkoblet en Viper 350 alarm med helt basic funksjoner. Alarmen dobbeltlåser, ruller opp vinduene ved lås, låser opp, aktiveres ved åpning av dør/tilter bil/rister i bil/rasler med nøklene inni bilen. Mangler kun å koble opp fjernstyring av vinduene, OG finne ut av hvorfor alarmen ikke går når panseret/bagasjeluken åpnes: Jeg har koblet alarmens "instant trigger input" til eksisterende lysbrytere under panser/bagasjeluke og separert dem med dioder. Igrunnen på samme måte som med dørbryterene bare at jeg da hentet signalet fra ZKE IV. Jeg forsøkte å dytte en ledning inn i alarmens "instant trigger input" og la den til jord når alarmen var aktivert uten at det skjedde noe... Er inngangen på alarmen ødelagt? Hvordan bør jeg gå frem? Takk for all hjelp!
  11. Motoren min feiltenner og går ruskete fremdeles. Sjekket koblingene til vanosen og solenoidene i dag og alt så ut til å være i orden. Forsøkte å spraye startgass uten noen endring i turtallet. Legger ved et par videoer fra INPA (beklager kvaliteten): https://m.youtube.com/watch?v=yIaIJWIoCVA https://m.youtube.com/watch?v=oXW86sLZ-As Den begynte å fuske litt i fjor, men da ble den fin igjen etter at den fikk nye tennplugger. Den har stått urørt i garasje hele vinteren og ble først startet etter at vanosen ble overhalt. Sjekket timingen nøye og sveivet den flere runder og sjekket igjen. Starter med en gang og sviver fint frem til den nærmer seg driftsvarm. Alle tips taes imot med åpne armer!
  12. Takk. Skal forsøke det Har du noen idé om hvorfor det kom opp feilmelding på ventil 1?
  13. +1 Tett veivhusventilasjon kan skape overtrykk og presse olja ut gjennom pakninger/simmeringer etc. Evt forbi stempelringene og inn i sylinderne. Hadde nettopp det problemet på min E39.
  14. Hei gutter og jenter. Jeg byttet taktrekk og trekk til soltaket (brukt) ettersom det hadde løsnet og hang ned og blafret i vinden. Dessverre løsnet det "nye" taktrekket rimelig fort... Nå har jeg tatt ned luka og vurderer å rense platen og lime trekket på nytt etter en god vask. Hvor kan jeg få tak i kun stoffet om det ikke overlever vasken? Hva slags lim og limfjerner anbefaler dere? Ny plate med trekk fra BMW utgår da det koster over 1k! Takk for tips
  15. Jeg tok diagnose med INPA i dag. Da dukket denne opp: Hva skal det bety? Hvis en ventil er gåen vil den vel gå rufsete hele tida og ikke bare når den er driftsvarm? Jeg mistenker en av de to lambdasondene. Rart den ikke gir feilkode. Noen andre ideer?
×
×
  • Opprett ny...