Gå til innhold

Mister Bimmler

Medlem
  • Innholdsteller

    151
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mister Bimmler's Achievements

  1. M3 Sunflower-felger, pene, 8,5 og 7,5/17 M3 Style 32 (ligner Alpina), til oppussing M3 innstegslister, sedan/touring M-frontfanger komplett ny med leppe + diffuser til bak Bremseluftkanaler standard AC-kompressor, MAF og innsugsdeler 325 TDS Armlen i skinn, grei stand m.m. Ring 97092579 for info, er sjelden her inne nå uten bil... Bilder i annonsene - klikk lenken og "Se andre fra samme selger": http://www.finn.no/75126360
  2. Min 325TDS må på EU og jeg må på med en eksos med lyddemping og kat uten å betale for mye. Jeg har tilbud om et gratis anlegg fra M3 bensin med kat til å sveise i hop med downpipe og et Y-stykke. Kat'ene er nok forskjellige (det er også to av dem), men vil det være nok flow i en eksos fra M3 slik at jeg ikke lager problemer og bl.a. soter det hele til? Er det helt tullete eller kan det gå?
  3. Trenger trolig downpipe og kat. Pris, og sender du?
  4. Som nevnt, til '99-modell med AC. Har du sportseksos/sportskat er det også av interesse.
  5. Ødela bilen på glatta og har igjen et ganske pent skinninteriør komfort med varme. Se Finn-annonsen og kom med forslag. Har lagt det ut til 5000 inkl. dørtrekk (hifihøyttalere, u/airbag, sveiv bak), armlen, matter, konsoll, ratt og en del ekstra, åpen for høvelige bud. Alt skal vekk. Kan evt. levere i Stavanger og omegn hvis vi blir godt enige. http://www.finn.no/55557878 Trykk "flere annonser" for lykter, klarblink m.m.
  6. Hei, Har du en pris på rattet? Er det helt fast i skummet rundt om? Tor Ketil
  7. Er det noen som vet om det er forskjell i giringa på manuelle ZF-kasser mellom 325 TDS og 525 TDS (enten E34 eller E39)? Min originale 325TDS-kasse (ZF260) er ute til shiftforing-bytte. I mellomtida har jeg mulighet til å få en fra E34. Jeg finner ikke ut om den har høyere utveksling, noe jeg gjerne vil ha. Har forresten prøvd en eldre (men sliten) Getrag 260 fra en TD, og den er sjukt lang i beina - 2200 rpm ved 120 kmt. Bilen har 2:56-diff.
  8. Jf. tittelen, jeg lurer på om dette er kurant å ordne for en DIY-mekaniker? Er klar over følsomheten på pumpestellet og slikt, og tror jeg ville finne utav det greit, men jeg får det vanskelig hvis det må loddes og sånt. Bilen har byggedato 03/96
  9. Hvis det endrer seg ved pådrag kan det være at navbolten ikke er torque't opp? Håndbrekket ville være det andre å sjekke. På en av våre biler løsna vaieren og lå borti drivakselen. Elsker ikke akkurat håndbrekket på E36...
  10. Bilder sendt på PM
  11. Smakte på fabrikkmaks på 210 på autobahn, 325 tdsa, med klima på og ganske mye å gå på. Mye anleggsarbeid og tungtrafikk hindret det. TRF-chip og blødeventil. 3300 rpm i lockup gir høy teoretisk toppfart! Sent from my iPad using Tapatalk HD
  12. Det ligger ikke klart, nei, men den gode nyheten er at du kan pelle kablene, reléet og alt ut av donorbilen i ett stykke uten å klippe og spleise og herje på. Det er også til salgs fra Pelican Parts og sånt, iblant på eBay også. Du bør vite hvor du skal pelle, og du "skal" innom sikringsboksen for å koble deg til "riktig". Alternativt kan du lage inline-sikring på plussen ut av koblingsboksen t.v. innfor førerdøra, og da unngår du noe av det mest knotete. Det finnes flere gode engelske DIY på det som du kan søke fram, og når alt er klart kan du få det pent og ryddig på plass på et par-tre timer, klipset pent inn i resten av anlegget. Ja, kjør originalt for ellers ser det ræva ut. Føles mye bedre også, og originalbryterne og reléet har den rette totrinnsfunksjonen. Test for guds skyld varmeelementene dine for kabelbrudd før du installerer, så du vet at alt er som det skal der.
×
×
  • Opprett ny...