Gå til innhold

Margarus

Medlem
  • Innholdsteller

    719
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Margarus's Achievements

  1. Har enda disse gule lyktene. glass passer og eldre e30 trur jeg
  2. Leter etter gulvteppe enda
  3. Noen som har behov for dette ?
  4. Jeg ser e61 har 55 profil orginalt. Jeg skrev feil orginal dim i første post. 215.55.16 er di dekka jeg hadde på tidligere. Og omregna til 265.35.18 blir det -0.03% forskjell så den er ok. Framme blir det da 225.40.18 som blir -0.89% Satser på og skifte kun framdekka så skal det vell være greit?
  5. Er vell bare å se seg etter 4 nye dekk da. Syns også 35 var lite men det var nå det som sto på hjula når jeg kjøpte dem. Men syns jo det er rart. Troddde ikke 18 skulle by på problemer på e61. Her kjører jo folk orginale hjul på 18 og 19. Og noen oppi 20" Hvilke profiler kjører dem på da? Jeg trodde kansje dette var en justering sak og kalibrere bilen opp til den rulleomkrets jeg nå har? Sånn om jeg bytter dekk, kan jeg prøve meg på 45 profil? Syns det var vell mye hjulbue igjen med 35profil dekk.
  6. Hei. Bilen er 05 525d Den har altid blitt kjørt på orginale 16" hjul men i går oppgraderte jeg til 18" rondell d58 Etter å kjørt ca 200 metér så går abs systemet i nødmodus. Alt funka fint før jeg bytta felger, Har sjekka alle kontaktene og dem er hele. Kan det være speed sensor som registrerer at bilen får feil farts signal grunnet større dekk dimensjon, (gammel dekk var 205.65.16 ny er 215.35.18 og 265.35.18) Er det normalt dette når en går opp i hjul dimensjon? Merka også mens jeg kjørte at før abs lyset kom på så slo abs inn veldig tidlig, Jeg vet jeg har ett dårlig hjul lager bak om det kan ha noe med dette og gjøre?
  7. Passer disse 05 preface e61.?
  8. Passer 07 speil på en preface 2005 e61?
  9. Det er jeg spør om. Er det nødvendig og sende bilen inn til batteri koding når jeg kjører uten ibs sensor.
  10. Jeg kobla ut ibs sensor i min 05 525d e61 da den lagde mye problemer for meg. Jeg hadde sønnak superline 95amp syre batteri tidligere som og var registrert på bilen. Problemen mine forsvant men har begynt og komme til bake ett par ting nå som det er blitt minus grader, Fikk opp rødt varsel her en kveld jeg kjørte at battery not beeing charged. Jeg stoppa og starta igjen uten noe tegn på dårlig strøm, Kjørte videre og såg ikke noe mer til det. I dag morges starta jeg bilen i 3 minus, og skulle la den stå og varme seg, når jeg kom ut 15 min senere var bilen stoppet og jeg prøvde og starte men alt dødt. Så vidt det var liv i instrument panel, Lot bilen stå noen timer mens jeg skaffet nytt batteri. Når jeg kom hjem igjen så starta den men hørte at det var litt lite strøm? Jeg bytta alikevell, tilett nytt bosch super silver 100a syre batteri, vedlikeholdsfritt, Fikk testa det på butikken og det var bra, Så nå starter og går den fint, og håper det holder seg, jeg skal på fjellet i helga og det er meldt nedi minus 18 grader. En ting til. Er vell ikke noe behov og kjøre til bavaria og registrere batteri bytte til 100 amp når jeg kjører uten ibs sensor, (forbanna dritt sensor foresten)
  11. Jeg løsna 2 boltene på klem flensen til eksos huset,. Så løsna eg begge. Støtte stag til partikkel filter, . Så løsna jeg gummi oppheng foring til eksos røret litt lenger bak, Da fikk jeg dratt hele partikkel filter klar eksos huset og lagt det litt ned . Så løsnet støtte vinkel under turbo og 3 turbo boltene i flensen, da La den seg fint ned på motorfestet og jeg skled manifoilen opp og ut over lykta. Kobla aldri i fra tur eller retur olje på turbo.
  12. Batteriet klarer seg fint uten ibs, nå lader den slik det alti har gjort før . Usikker om dette gjelder e60 og. Har dem batteriet på samme plass?
  13. Da var jobben gjort. Lekasje vekke. Og ny pakning på trykkrøret. Den gammle var lekajse i. Ingen lukt i bilen, og du verden så mye bedre bilen gikk nå som alt er tett Hele jobben gikk forsåvidt greit, hadde ingen problemer underveis egentlig, annet at det car JÆVLIG trangt.. Finger tupp skruing, og så mye deksler og dilldall over alt, spes under. Jeg hadde ikke kjangs. En gang gjøre dette på 5 timer. Minst en dags arbeid her vertfall. Hadde nok vert litt lettere med løftebukk da. Men godt og få det gjort og 10 lapper på verksted spart
  14. Du kan ha lekasje en plass slik at det renner vann oven i fra en plass. Men jeg har ikke lekasje, og mest sannsynelig er det kondens , i forbibindelse med lufte klaffen som går i innsida på støtfangeren bak batteriet. Tror det er vanskelig og bli kvitt problemet,, batteriet tåler det fint, værre me kretskort og anneet sensor styr som ikke er laget for å stå i fuktighet :/ Dette er vell ikke ett problem på facelift tror jeg da ibs sensoren er mer beskytta der.
  15. Jepp syns det var mye. Har hørt di sprekker ofte under 100k kilometer, Min er kjørt 220k ogar helt sikkert vert sprukket lenge.
×
×
  • Opprett ny...