På tide med en oppdatering her. Fikk montert ESS VT2-500 kompressor kit i sommer. Kjørte det først som et 450 kit uten intercooler siden ESS manglet intercoolerrørene. Men fikk montert intercooler i høst rett før snøen kom. Her er noen bilder av kompressor monteringen, bilder av intercoolermontering kommer snart.
Fikk testet bilen skikkelig med kompressorkittet på en tur til Spa Francorchamps banen i Belgia i sommer. Bilen klarte seg bra på banen mot Porsche GT3er, Turboer og en og annen Nissan GTR osv. selv med bare 450 kittet. Var ganske mange tyskere i banerigga grombiler som ble overraska når "familiebilen" passerte dem..
Klarte 310km/t på autobanen selv med litt fusking på toppen siden jeg kjørte med 500 mappinga og fikk litt mye fuel. Så det er mer å gå på der nå som jeg har intercoolern montert. Det er STOR forskjell på 450 kontra 500kittet. Syntes nesten det var større forskjell å gå fra 450 til 500 enn det var å gå fra orginal til 450. Med mindre reimhjul starter den å dra skikkelig mye tidligere, og med intercooleren holder den seg kald slik at man ikke mister effekt etterhvert som bilen blir skikkelig varm. Merket bra effekttap med 450kittet etter noen runder på banen.
Før:
Demontering:
Kompressor brakett:
Kompressor!
Fuel rail demontert:
Nye dyser:
Fuel rail med nye dyser:
Innsug uten ESS logo:
Veldig sent på natta...:
Ferdig!
Her er noen bilder fra en banedag på Vålerbanen.
Hoosier dekk med 275/35 18 foran og bak. Måtte fjerne innerskjermen for å få nok plass.
Bilder tatt av Marius Aasheim, http://www.mariusaasheim.com" onclick="window.open(this.href);return false; :
På vei hjem.
Mer oppdateringer når jeg får bilen ut av vinterdvalen.