Gå til innhold

steingal

Medlem
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om steingal

  • Bursdag 10/14/1987

Contact Methods

  • MSN
    torhelge.pedersen@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

steingal's Achievements

  1. Er ikke BMW Norge behjelpelig med å skaffe teknisk data? Evt. nærmeste BMW forhandler?
  2. Har desverre ikke bein til deg, men et tips. Det går ann å bruke fjærbein fra E34. Må bruke brankett fra E34 i bunn av fjærbein (feste til bærearm og styrestag) Og så må det brukes tårnlager (muligens fjær også) fra E28.
  3. NOK 4000,-
  4. 318IS har samme bemser som 320 og 325. 328 har større bakbremser. 318IS har samme drivlinje som 320. På 325 er det annen diff. (180diff) For å få dette godkjent så er det absolutt best med delebil å henvise til. Også bør du ta kontakt med biltilsynet ang ombygging før du starter med noe som helst siden de mest sannsynelig vil ta en titt på bilen først.
  5. Nope, har den enda.
  6. Melding sent
  7. -Getrag 265 5 trinns med spakstell til E28 -Mellomaksel -Bærebroer til E28 med komplett brems Holder til i Stavanger Er på utkikk selv etter manuell kasse til M52B28 eller større og diffbrems til E36
  8. Har liggende en åpen diff fra E34 535. Holder til du da? Jeg er i Rogaland btw
  9. Det er mulig å gjøre det slik ja. Gikk litt fort for seg her da jeg svarte. Jeg så bare for meg et senario der han har kjøpt en motor som ikke har komplett motorstyring (har opplevd dette et par ganger) Og da kan han bruke det han har allerede for å få brukende motor i bilen. Blir en del jobb med å bytte om alt (inkl toppdeksel og coiler) Men har han m50 komplett så er det jo selvfølgelig best å gjøre slik du sier. Men da må han ha en bosch datahjerne som er rødmerket for å slippe å tenke på ews.
  10. Det er siemens motorstyring på bilen din nå, og det er bosch motorstyring på m50 motoren. Det du kan gjøre er å bruke hele motor-ledningsnett samt alle (da mener jeg ALLE) sensorer og følere fra m52 motor og montere dette på m50 før du monterer motor i bil. Du kan fint bruke all motorstyring fra 2 liter, men du vil ikke ha optimal effekt. For å optimalisere så får du tak i LMM fra m52b25. Du bruker innsuget som hører til m50b25 motoren. Ang motorstyring så ville jeg brukt den du har og få omprogramert (flashet) den. Hvis du har en hjerne som kan bli flashet da. Eller kan du få tak i en hjerne som kan flashes, og da få omprogramert denne samt fjerne startsperren. Jeg minnes å ha lest her på forumet at en entusiast i Bodø (tror jeg) som har roen på å flashe slike motorstyringer.
  11. Kommet noe lengre her? Hvordan ble forstillinga? Det ser ut på bilde at det er tannstang?
  12. Ja det stemmer med motorkodene, var litt rask i vendingen her igår:) Har M3 eksos inkl grenrør , M50 innsug og flashet datahjerne på min M52B28, kan ikke si at jeg la merke til noe bunndragtap etter modding. Men har ikke fått målt den så jeg har ikke tall på min heller. edit: Kom forresten over denne tråden her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?544874-Official-M50-Manifold-Swap-Thread Der står skrevet at man får tap i bunndraget når man skifter innsug uten ECU mod, men er ikke noe merkbar tap hvis man chipper/flasher ECU
  13. På en S52B32 som er solgt i/bygd for USA vil det funke ja, da denne motoren er on oppskremt M52 (på 240hk) som du sier. Men motoren som ble bygd for EU(eller resten av verden) (S52B32 med 321hk) er en helt annen motor som bla har et gasspjeld per sylinder, så her vil det ikke hjelpe noe å sette på M50 innsug.
  14. Jeg er interessert i motoren da jeg har en utslitt M10B18 gassermaskin i min E28 (Vil holde denne original) Men det er langt for at jeg kommer for å hente den motoren da jeg holder til i Stavanger. Med mindre du/noen har noen gode forslag til transport som ikke koster mer enn det smaker?
  15. Hvor i verden befinner denne seg? og er det lenge siden den var i bruk?
×
×
  • Opprett ny...