beklager utsettelsen, har blitt litt avspora pga boble prosjekt
siden stempelet var så skadet, fan jeg ut at det beste var å bytte ut blokka. da har jeg bedre til til å forbrede orginal blokka for FI.
vi var to personer som klarte å løfte blokka med girkasse ut for hånd var ikke så ikke som en skulle tro.
Ventilene var bøyde og toppen hadde fått litt juling, så sendte den inn for planing, og fikk bytta ventilene og slipt opp setene.
Jeg slipte over alle ventilene siden jeg hadde av toppen.
her er toppen tilbake fra planing. sjekker at ventilene var tette.
Her er m52b25 blokka som jeg bestemte meg for å bruke. lakka den svart med Biltemas silkematt motorlakk.
og da var alt på plass igjenn
Nå kjøper jeg inn deler til turbo bygget etterhvert som pengene dukker opp. Jeg skal få bygget godkjent for gatebruk.
Jeg har begynt på en liste, men trenger nok litt hjelp.
So far har jeg: m50b25 uten vanos ZF gearkasse 2x b25 veiv 1x b28 veiv 2x b28 stempel med råder 3x alu blokker 1x stålblokk
målet er 350whp i første omgang, tenker og bruke stålblokka med b28 veiv, råder og stempler. og dreie av noen mm på stemplene.
så blir det vell cooper eller MLS pakning og arp bolter.
Lurer på om kanskje gt35 turboen er mer riktig størelse for hva jeg tenker. men lurer også på precision turbo. hørt at de er bra og billige-
må jeg bytte dyser for 350-400whp? og hvordan tetter man innsuget så det holder trykk? hvordan blir det med vakum til bremsene? må jeg instalere en vakum pumpe? burde jeg satse på chip eller datasprut?