Gå til innhold

KireS

Medlem
  • Innholdsteller

    889
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av KireS

  1. Personlig ville jeg heller tatt en F10 530 over en 730 og tror mange ville gjort det samme. 7 serien ville for min del blitt for voldsom og stor. Så er nok mange skeptiske på å kjøpe en brukt 7'er mtp vedlikehold, er mye mikk makk og elektronikk som kan begynne å ryke(ikke at det er lite elektronikk på 5'serien:) )
  2. Grattis med flott bil med skikkelig maskineri!
  3. Er det snø og is 7 av 10 ganger i året? Nei, tror du skyter deg selv i feil fot. Nei, men det er vått, fuktig, glatt, fullt av grus pga grusing av veier osv så er endel dager i året. Men det er klart det er alt etter behov, bor på på flata på sørlandet og ikke ferdes på fjellet skjønner jeg godt at det ikke er nødvendig med 4x4.
  4. Synes denne diskusjonen er litt tåpelig. Jeg kjører selv 2wd og det funker flott. Eneste stedet jeg ikke alltid kommer opp på første forsøk er på hytta til svigers. De prøver å mobbe meg for det men kommer som regel opp til slutt så da funker det fint for meg:) Men selv om jeg har 2wd så skjønner jeg veldig godt at 4wd funker klart best i den virkelige verden og skulle gjerne hatt det selv også. Jeg ser på bilen til Mrqlan som den ultimate bilen her i norge. Den gruser en M3\M5 7 av 10 ganger pga føret vi har her. Men det er klart at på en tørr asfalt bane så blir den kjørt fra som mange her nevner men for de fleste er det viktigere hva bilen faktisk presterer i hverdagen og ikke hva den kanskje kan i teorien hvis forholdene ligger til rette for det. Virker som veldig mange kjøper bil her utifra hvor lett det er å få ut rævva og det er ikke særlig vanskelig på en bil med x driver heller.
  5. Nei kjøp deg noen polerings pad'er. Gå på www.scandicshine.no.
  6. Det er hyggelig å slædde nummer skiltet når han selv har gjort det på sine bilder..
  7. Du må rappe bilen fra kona så du får tatt noen flere bilder av doningen
  8. Livet er fullt av motgang men man må bare jobbe seg gjennom det
  9. Den er tatt i en egen tråd her Pga sine flotte detaljer
  10. Grattis så mye med nok en drømmebil!
  11. Grattis med fantastisk flott drømmevogn Du må legge ut noen bilder av interiøret også.
  12. Jeg synes Touring ser veldig snål ut uten rails. Ser at de fleste import bilene mangler det og det blir ikke helt riktig i mine øyne. Ville heller aldri vurdert en bil uten da jeg trenger det. Men neppe så mye å si på resalg, noen vil ha med og noen uten:)
  13. Grattis! Ikke akkurat kjip pendlelbil heller:)
  14. Grattis med hva som høres ut til å bli en knall bil!
  15. Hadde nok gått for 525XD pga facelift. Synes den ser mye freshere ut og da får du blant annet ny auto kasse
  16. Helt rå bil!
  17. Er det din bil og har du flere bilder? Var helt rå!
  18. Grattis med flott bimmer og velkommen:)
  19. Aha, da er jeg med. My bad
  20. Det er INGEN øvre grense for hva du kan kjøre ang. vekt med dagens BE. Du kan godt kjøre vogntogvekt på 13 tonn for den saks skyld, du vil bare slite med å finne en bil med tillatt vogntog vekt på det, uten å gå opp til C1. Med neste års BE blir det en øvre grense for hva du kan kjøre, samtidig som opplærlingen blir lenger. Samt at det innføres Kode 96 ja, 7 timer obligatorisk opplæring uten førerprøve, med øvre grense 4250kg. Var ikke det kjøreskolen sa der jeg nettopp tok BE lappen. Sjekket det opp nå. Man kan kjøre opptil 25.000kg på traktor osv. Med bil er det grense på 7500kg. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore/Personbil+med+tilhenger+%28klasse+BE%29 "Har man ervervet klasse B eller BE før 1. januar 2005, har man rett til å kjøre alle traktorer med eller uten tilhenger. I tillegg har man førerrettighet for motorredskap med tillatt totalvekt ikke over 7500 kg og for større motorredskap med maksimal konstruktiv hastighet ikke over 50 km/t."
  21. Nå kan man kjøre opptil 7500kg i totalt vekt med bil og henger. Med nye regler kan du kjøre opptil 4250kg, du slipper da oppkjøring men må ha 3 flere kjøretimer. Husker ikke hva som skal til for å få 7500kg med nye regler
×
×
  • Opprett ny...