Gå til innhold

janerik171187

Medlem
  • Innholdsteller

    5881
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av janerik171187

  1. er z3m som skal bak og e36 m3 foran, om ikke det blir adaptere for å få på brems fra e36 på 51mm beina heller. er nok ikke lenge til jeg setter på 5x120 bak ivaffall, må bare sjekke om jeg har noen drivflenser (riktig navn?) som passer inn i e30 188diff og z3m aksler, har noen som er laget så 210diff aksler passer på e30 188diff, så om z3m akslene er like store så har jeg nok det som trengs, evnt må jeg ha en z3m diff, og det er jo lett å skaffe........
  2. nye felger tviler dog sterkt at det er moddbart på e30n (med 5 bolt seff) da de er 17x8 et46 og 17x10 et28 men lever i håpet enn så lenge
  3. nye felgene hentet, tviler egentlig at de passer bak menne hehe, finner ut om det lar seg gjøre når nye understellet er på hehe Orginal Alpina 17" felger 2st 17x8 et46. 2st 17x10 et28 var visst masse interesse for de, men han gadd ikke sende de og jeg kunne hente såe får sette de på 7'rn om de ikke passer på e30'n hehe
  4. ikke helt de jeg trodde, men har masse reller liggende så har nok riktige, skal sjekke imorra
  5. fy faen er riktig ja
  6. er sånne cab' til noekult har er vell kartlys/leselys
  7. ekke vanlig rele på disse, er noe spesielle greier skal nok klare å finne et rele eller 2 om du girm eg nummeret som står på det, tror jeg har fler forskjellige, men hvem som kommer fra hva husker jeg ikke
  8. skal nok klare å finne en dårlig en i lageret om du fortsatt trenger
  9. er noe eier før meg monterte, får ikke det i cab orginalt (derfor ser du og de 2 ledningene som går opp i "taket") bare husk å skru de av så ikke batteriet blir flatt
  10. får se imorra hehe lite hint er at de passer ikke på org understellet, så må ha på z3m/e36m3 delene først. om de i det hele tatt passer, men da setter jeg de på 7'rn heller
  11. er det noen spesiell plan ang bakluke gassdempergreiene (er vell no fjørpatent org) siden jeg ser det er moddet
  12. fant ut at bredbåndlambdakitet i 325ix'n har analog utgang som jeg kan kople inn i sprutet, så skal gjøre det imorra tenkte jeg, er samme merke som den jeg har i 323'n, så burde være å bare bytte selve sentralboksen så jeg får den analoge utgangen. de er klin like bortsett fra den utgangen og analog måler på ene men digital på andre.
  13. hvor kjøpe bredbåndlambda med utgang til datasprut billigst? glem det, fant ut at den i ix'n hadde utgang til det, så bruker den enn så lenge
  14. da får han kompansere ved å montere turbo
  15. har en minipc av typen treig. sist jeg prøvde den for noen mnd siden så var batteriet dødt (dvs pc'n skrudde seg av med en gang lader ble fjernet), men nå har jeg hatt den på i 3 timer uten lader tilkoplet, og fortsatt masse strøm, godt noe reparerer seg selv her i verden
  16. igår kveld/inatt, prøvd å sette på datasprutet på turbo'n, men fikk ikke kontakt med pc'n men fikk kontakt idag, så nå er det lys i enden av tunellen
  17. good news, fått kontakt med sprutet, måtte bare på min 3'de pc og prøve fått oppgradert firmware i sprutet nå, og bilen starter, men går ikke bra ikke så rart da ingenting er justert fikk kalibrert tps, men der stopper det titta litt på div instillinger, men tenker jeg burde få til en måte å få bredbåndslambdaen inn på sprutet, siden da er det vell en form for automapping tilgjengelig sparer litt jobb ivaffall. er det bare å endre til bredbåndslambda i sprutet og da kople til bbl til org signalledningen? (om man har bbl med sånn er vell 0til5volt utgang deth eter, org lambda er montert nå) har nå en bbl men tror ikke den har analog utgang, er det noen måte å kople seg inn på ledningen til selve displayet som viser lambdaverdien og få samme funksjon? om noen gidder å svare da
  18. ting tar tid er vell noe man pleier å si
  19. m20 har ikke potensiometer tps, men en bryter som sier om det er full gass eller ikke noe gass, ingenting imellom, mens m50 tps som jeg byttet til har potensiometer, så motstanden endrer seg i forhold til hvor mye gass man har, kan kalibrere hva som er full og null gass så vet sprutet hvor mye gass man har. er vell pga på m20 så er det spjeld i lmm, så blir vell noe ala samme funksjon der org, siden det flytter seg i forhold til luftmengden motoren suger som igjen er i forhold til hvor mye gass man har. såfremst tps passer på akselen til nye spjeldet ditt evnt så er det jo bare å lage adapter.
×
×
  • Opprett ny...