Gå til innhold

Dag Thomas

Medlem
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Dag Thomas's Achievements

  1. Eneste rådet jeg har er å kjøpe en oscilerende maskin (hodene går hver sin vei) dette letter at man ikke får poleringsroser. Har man sort bil er dette meget viktig.
  2. Ja slik er det desverre med de fleste av billigdekkene. Du kan ikke sammenligne dunloop med nankang! I utgangspunktet så er det faktisk flere som ikke annbefaler nankan til tyske biler på grunn av ballansering. Det stemmer som Hans328i skriver. Jeg kjører e39 525 dat og har prøvd flere forskjellige dekkmerker. De billige dekka går dessverre ikke på e39 da de ikke er runde, som igjen fører til vibrasjoner i bilen. Etter mye prøving å feiling satt jeg på Michelin (som ikke er så billige) og da løste problemet her. Tror det er flere tråder på bimmers om dette. Men som trådstarter spørr om er sikkert Nankang et greit dekk. Men er som alt annet i verden at man får det man betaler for. Jeg syntes det er meget trist å lese for andre trafikanter at feks personer som flo1 ikke bryr seg om dekkets egenskaper. Dårlige dekk er direkte trafikkfarlig.
  3. Har denne a8n som blir testet her quattro system? Torsen? Jeg kjørte audi a4 1.8 tq i mange år. Denne hadde rimelig bra fremkommlighet kontra feks. volvo xc70 som fadern kjører. Eneste var at den var lav under noe som gjorde at den festet seg til tider.
  4. At du mener den er bra utstyrt var vel ikke av trådstarters interesse. Faktumet er at bilen på langt nær har alt utstyr. Virker som bil selger kan skrive stort sett hva de vil uten at det får konsekvenser. Man skal også huske på at det ikke er alle som har like stor peiling på bil og utstyr.
  5. Veit ikke om det er noe innstillinger på dette med speilet, men jeg syntes det var utrolig kjekt når jeg blei vant til det. Regnsensor er også noe jeg savner...
  6. På min tidligere 525 dat e39 hadde jeg en fin funksjon som gjorde at høyre spielet justerte ned mot bakken når jeg satt bilen i revers. En annen ting som var morsomt var el. bakluke som man kunne styre fra nøkkelen. Var en del som lurte når man sto på store parkeringsplasser og åpna luka.. luksus!
  7. Til Bjørn 320 og Gunnar samt trådstarter: På e39 facelift må man klippe ledningene til det originale ledningsnettet. E39 har noen "fine" pæreholdere som gjør monteringen noe mer trøbblete!
  8. E39 sliter med dørknirk. Jeg vil tro at x5 har de samme dørpakningene? Dette er ganske mye omtalt på forumet. Har bilen blitt smurt med silikonstift på lister er det ganske vanskelig å bli kvitt knirkelydene. Man skal ikke bruke silikon på BMW!
  9. Hvordan dekk kjører du på?? Bruk søkefunksjonen er flere tråder om risting.
  10. Prøv bilen skikkelig og gjerne over den tillatte fartsgrensen i Norge. Vibrasjoner i bilen er et problem på disse bilene og kan bli vanskelig å bli kvitt. Hør også etter dørknirk m.m.
  11. Hos meg var det rett og slett dekka som ikke var runde. Fikk de også til å balansere hjula med et såkalt bmw nav. Blir da bedre presisjon på balanseringa.
  12. Jeg kjørte en Audi a4 quattro avant 1.8 TSQ (180 hk) originalt. Denne hadde jeg i 4 år, kjørte fra 90.000 til 170.000 km. Bilen var chipet til ca. 215 hk hadde sportskinn m.m. Dette er etter min mening en meget god bil med meget gode vinteregenskaper! Kan ikke sammenlignes med en e36! Lettkjørt, driftsikker og lite problemer. Selvfølgelig må man skifte litt bærarmer men bmw har også sine svakheter. Bilen går bra og er fresh innvendig for alder å være. Du må opp på en e46 for å sammenligne!
  13. Husk på at du må bruke silikonfjerner på listene først!
  14. Helt rå garasje..skulle gjerne hatt den ja!
×
×
  • Opprett ny...