Gå til innhold

xerc

Medlem
  • Innholdsteller

    170
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    iamxerc@gmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

xerc's Achievements

  1. xerc

    Stereo i E38

    Demonterer originalt stereoanlegg og monterer nytt
  2. Flott bil Gratulerer!
  3. Jepp, men ser ut til at jeg heller mer mot style 311 nå for tiden Fikk pris på disse, og det er ikke billig med originale bmw-felger.
  4. Jepp, har søkt endel etter en brukt kasse til bilen nå. Ser ikke ut til å finne noen som har gått like mye eller mindre enn bilen som har samme delenr, tydeligvis endel forskjellige versjoner av 5hp-24. Jeg har vært litt i dialog med ett firma i bergen om overhaling og forsterkning av kassen, og slik ting ser ut nå blir nok dette gjort. Desverre ikke uten en heftig prislapp, småpene 35000,- for overhaling og forsterkning + 12500,- for demontering og montering i bil inkl. olje. Etter forsterkning skulle visst girkassen tåle 450hk, om man noensinne skulle komme til å koste på seg kompressor Er åpen for forslag til alternative plasser å gjøre dette på
  5. Bilder skal dere få når jeg kommer hjem fra jobb Har blitt fortalt av flushingen er mest trolig bortkastede penger i dette tilfellet..
  6. Siden sist er subkassen laget og montert. Ble veldig bra lyd i bilen. Veldig korrekt lyd for å si det slik Desverre begynte automatkassen å skape seg til rett før jeg dro på jobb nå. Når jeg kjører i ca 80km/t og ligger i 4 eller 5 gear (D) og gir full gass med kickdown, så skal den gire ned to eller tre gir. Da smeller det noe jævlig to ganger på rappen før den er i rett gir. Virker som om motoren begynner å dra mens kassa er på vei ut av ett gir, slipper og drar på neste gir. Dette klarer jeg å gjenskape gang på gang. Hadde også en hendelse hvor jeg hadde ca 50% gasspådrag og relativt høyt turtall når den skulle gire opp, hvor det virka som den clutcha og rusa motoren før den fikk til å komme inn i giret sitt. Etter denne gikk den i nødmodus. Fant ikke så mye ut av diagnosen da vi hadde litt dårlig tid, men det lå inn en feilkode som nevnte noe om at kassa hadde brukt for lang tid ved ett girskifte. Sletta alle feilkoder og resatte kassen for å se hva som kommer frem ved neste avlesing. Vi får se hva som skjer videre da, om det blir girkassebytte eller hva som skjer. Føler lite for å sende den inn til overhaling for 30k. Har søkt kjapt på nettet og de fleste jeg finner er jo 6-10 timers kjøring unna.
  7. Ønsker muligens å kjøpe automatkasse til 540/740 da min har begynt med en litt spesiell ulyd. Poster her for å se om noen har i tilfelle det blir at jeg må bytte.
  8. Du får fremdeles tilgang til reservehjulsbrønnen?
  9. Hmm.. Jeg ser jo på style 311 felger, men disse har jo også helt feil innpress osv i forhold til e38. Tviler det er noe håp å få godkjent de Hva skjer om de tar en for uoriginale felger og feil dekkdim? Bare hjem å bytte og vise bilen? Hva skjer om du blir tatt flere ganger?
  10. ah, sånn å forstå ja.. Hvorfor burde du ha større kasse enn hva elementet er anbefalt til?
  11. 60 Liter lukket kasse Stor forskjell fra element til element forstår jeg Pass på at elementet ikke tar borti seteryggen da når du endrer kassen nå
  12. Har itj sjett tråden din før no Får vel følg med fremover
  13. Huff Hvordan var den på bane?
  14. Fett Ser du hadde BBS-felgene jeg hadde på min forrige E38 også Synd forrige eier valgte å selge disse. Tror det er Style 166 han har kjøpt til bilen. Noe som forsåvidt er pent, men litt lite med 18" føler jeg Jeg har drevet å sett litt på hvilke felger jeg har lyst på til neste år (forhåpentligvis), og har definitivt lyst på 20" igjen. 21" tror jeg blir litt mye? og 19" er kanskje ok, men må vel overbevises litt for å havne der. Googla litt på Style 128, og lurer på om ikke disse kommer i 20"? Noen som vet? Har forøvrig fått montert spiller, forsterker og alle høytalerne i dørene nå. Måtte litt triksing til for å få montert mellomtonene i dørene ordentlig, samt diskant i bakdørene da de nye var mye større enn de originale. Sliter desverre litt med dynamolyd enda, selv om jeg har fått dratt jording mellom spiller og forsterker. I forrige uke fikk jeg også handlet meg element og forsterker til subben, så må få bygget en kasse til denne. Satser på å gå i fotsporene til K-E her. http://bimmers.no/topic/786999-hjelp-til-anlegg-i-e39/?p=2926971 Element: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=149&katid=28&id= Forsterker: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4093&katid=37&id=
  15. Du får fortelle hvordan dekkene er å kjøre på Til min forrige hadde jeg Vredestein Ultrac Sessanta, og var mildt sagt meget fornøyd med de. Makan til dekk har jeg aldri hatt. 285/35-20 og 255/40-20 såvidt jeg husker, usikker på høyden da. De spora ikke i det hele tatt, opplevde ikke vannplaning i 110km/t med mindre veien var ei elv. De kosta da. 14 000,- for alle med montering. Betaler lett det samme for disse igjen!
×
×
  • Opprett ny...