Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Går greit å få slipp på hjula ja.... Men man river seg ikke løs på tørr asfalt Med slitte dekk på kald asfalt slipper den, men ikke med nye dekk. Da går det fremover isteden...
  2. Var kanskje litt vel krass, men ingenting personlig. Skjønner frustrasjonen i dete tilfellet, men det var gambling når du kjøpte. Beklageligvis bommet du denne gang. Karen er en svindler, men hva får man gjort. Du får sveise over rammenummer eller kjøpe deg en delebil... E30 og rust = sant
  3. Loven sier mange fjerne ting. Hvis man har hatt bilen i 6mnd og/eller kjørt 15-20k kan man ikke forvente erstatning ved havari. Herregud, er dette USA? Jeg hadde ALDRI erstattet noe hvis en klinkødd havarerte motoren på en exbil etter 6mnd med rævkjøring e.l. Rust er et litt annet tema, men kjøpe usett med båtfrakt er uansett gambling - tap eller vinn med samme sinn. Jeg kjøpte en bil i fjor (70-80k-klassen) som etterhvert viste seg å ha skjev topp. Men istedenfor å sippe som en drittunge på internett dro jeg rett til Sverige og kjøpte ny motor og fikset problemet fort (selvom jeg ikke personlig kan skru mer enn vanlig småservice o.l). Maaange BMWeiere er en gjeng med ustabile løgnere (spesiellt E30-eiere), så når man kjøper slike biler kan man ikke skylde på andre enn seg selv hvis det går galt. Verden er et tøft sted...
  4. Morsom historie fra England om en neglisjert M3 som ble "oppdaget" på nytt og kjøpt. Som ikke kmstanden er unik nok er bilen også godt utstyrt samt en spenstig farge... Hvis postet før beklager jeg... http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=80165
  5. Er også interessert i E34 M5. Så du har E34 535, men den var ikke like stilig. Har en slik hvit E36 M3 GTR som du har på siden din. Kjøpte den for ca 10 år siden - utrolig bra kvalitet på bilen - kanskje den beste jeg har. Deler plass på peishylla med en Manta B og to Ferrari 348/F355...
  6. Morsomme biler alder og vekt tatt i betraktning. Litt høye delepriser selvfølgelig, og det man burde være oppmerksom på er vel om EDCen funker samt at motor/gir funker som det skal. Mao som på de fleste biler...Hvis støtdempere er slitne kan du vurdere å kjøpe KW, da nytt koster fra ca 30k med rabatter... Hos forsikringsselskapene ligger bilen i versting-segmentet, så litt dyrere enn vanlig. Gikk en for 75k i våres med mye rep, men realistisk pris er 120-140k. De som priser bilene over dette sliter ræva av seg for å selge.
  7. Bare ikke bygg om bilen til en 520 for å få den billigere på veien... Da mister bilen all samlerverdi, hvis du er opptatt av slikt.
  8. Dette er veldig vanskelig tema å diskutere... I USA kjører 16-åringer rundt i SUVer på 3t, så at man må være 20 for å ratte en Opel Corsa er latterlig. Skal man nekte folk mellom 18-20 å ha jobber som krever biltransport, eller at de ikke får lov til å hente foreldre på fest etc. Øke aldersgrensen blir feil, da erfaring er ALT. Teori er teori, uten rot i virkelighet. Dataovervåking håper jeg aldri blir brukt, ihvertfall ikke i min levetid. Dessverre er alkolås noe som kunne fjernet endel ulykker, men personlig hadde jeg fjernet denne da jeg bruker bilen mye. Narkolås blir vanskelig å realisere dessverre. Fartsgrensene er altfor lave allerede. Har kjørt forbi trailere på veiskulderen der det er midtdelere fordi det gikk tregt. Midtdelere er idioti fordi det lager enorme køer ved motorstopp o.l... Noen mener at banekjøring er løsningen. Banekjøringen gjør fører mer oppmerksom på hvor langt man tøye grensene, noe som ikke behøver være positivt. Folk tror de kan sladde langs riksveien fordi de gjorde det i langsvingen etc. Vi husker vel verdensmesteren i ny Audi TT i Oslo som drepte seg selv og to tenåringsjenter. Norge har relativt lav dødsstatistikk, så min konklusjon er at litt svinn må man regne med uansett. Dere som blåser opp om ulykkene i 2008 er helt på jordet - statistikken varierer fra år til år. Noen år er det lave dødstall, noen år høyere. Alt etter hvor bra været er o.l. Tallene jevner seg ut på sikt.
  9. Fet bil, ingen tvil. Men denne bilen er DD-regget mener jeg, og østlandsfolk burde skjønne at dette er altfor gammel dato for en M3. Og E30 M3 er ikke spesiellt sjelden, så er bare positivt at bilene ruller rundt med heftig motorisering. Lyden er mer enn halve opplevelsen, og en BMW (og spesiellt E30) med 4er er kjedelig, selv M3. Skal man ha spenstige 4ere velger man japansk.
  10. Ville anbefalt deg å bruke noe med mindre vekt til drifting. En kamerat her på forumet brukte en original M5 3.6 til drifing, og morsomt var det. Men ikke optimalt nok til å hevde seg mot de beste. E30 med M-motor er nok bedre i lengden hvis du nekter å kjøpe Nissan.
  11. Du har pm...
  12. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke giddet å møte opp i avhør. Kan ikke ta seg fri fra jobben etc fordi en jantenordmann har ringt dem. Det er bare å nekte, da de bare driver med teorier. Rart hvordan de ikke har kapasitet til å løse vinningskriminalitet, men kapasitet til å lære ungdom sikker kjøring...Tåpelig.
  13. Ser ut som det treffet blir dødt gitt...Men du så kanskje bilen på vårmønstringa, var bare meg og KingB som kjørte original E34 M5 der...
  14. Sorry sent svar, men er M5 ja. Avusblå ble kun levert på E34 M5 (og E36 M3 t.o.m 1996).
  15. Snasen bil med unik kmstand. Eid av eldre mann som bare brukte den til hytta?... Har selv røde bak/blinklys, og det ser bra ut.
  16. Har fulgt med på bilen din lenge, både i ditt og Tommys eie. Samt når den lå til salgs av Ifenstad, vurderte å kjøpe din da, men endte opp med en annen avusblå. Da har vi 2 av 169 produserte avusblå touringer Barnevognfrakter med sjarm...
  17. Ja, E34 har et mer spennende design enn E39. Samt mindre rust og bedre elektronikk.. Her er sleden min:
  18. Fine bilder, E34 er det mest delikate og tidløse skallet bmw har designet... Har sansen for touringene også, har en avusblå selv.
  19. Er Getrag 280 de eneste girkassene som er tredelte? Problemet med 280 er vel at det står 260 på dem også, så er ingen skriftlig ID så vidt jeg har skjønt.
  20. Skal bli spennende å følge med på bilholdet ditt, er ikke så mange på norske forum som har slike tråder på E39 M5. Har lest helt utrolig mye dritt om disse bilene på både norske og utenlandske fora, så er litt nyskjerrig. Har jo lyst på en selv med tiden, prisfallet har vært helt enormt på disse de siste årene.
  21. Dere som skriver dette, hvor har dere dette fra? Tror dere politiet hadde brukt ressurser på politi-MCer hvis de ikke kunne gi bøter o.l?? Dessuten har både bilene og motorsyklene police-pilot, og den er mer stødig enn og ha med et ekstra kjøtthue i passasjersetet. Ved slike hastigheter pleier politiadvokatene og være kjappe med forelegg, så den 3-ukersen er tvilsom. Selv midt i fellesferien tok det "bare" to uker før jeg fikk forelegg i posten på 143 i 100-sone.
  22. Dette her hører man stadig vekk av media og folk som sluker det rått. Men er det fakta? I 2002-03 husker jeg at jeg vanligvis fyllte bensin for 7.50-7.75 og diesel 1/1.50 billigere. Altså halve prisen av i dag og litt til. Hvem her har doblet årslønnen sin på 5 år? Noen? IKKE jeg, og ingen jeg kjenner. Drivstoff har blitt veldig mye dyrere, spesielt de siste 3 årene.
  23. Skjønner dilemmaet ditt hvis du kjører endel. Ble skremt av å lese den statistikken, har ikke fyllt for mer enn 14.22 selv enda. Bruker ikke BMWen til jobbkjøring, blir for mange kroner ut av vinduet. Bil er moro, men alt har sin grense. 520en din blir aldri økonomisk å eie dessverre - alternativ er å ha to biler - det er min løsning. Selvfølgelig sparer man ikke sett på lang sikt mhs til forsikring og reparasjoner, men det hjelper på psyken og ikke tømme kontoen når man fyller. Full tank på BMWen blir nesten 1300kr, for ca 70 mil. Det svir.
  24. Jeg blir dårlig av å lese slikt. Bare tanken på at jeg må bruke skattepengene mine på å sponse en narkoman og tilbakestående vattnisse som er kriminell, og kostet samfunnet nok allerede før han ble mongis. Det er Norge dessverre, sett alle på trygd og hold dem i hånda. Synd ikke idioten døde, hadde spart samfunnet og helsevesenet.
  25. Jeg har mest sansen for chrome-nyrer da det ser mer originalt ut, oser ikke så mye Shellråner av bilen da. Chrome-nyrer på min touring Du får legge ut flere bilder i tråden din btw.
×
×
  • Opprett ny...