Gå til innhold

andreholm

Medlem
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Buskerud
  • Kjøretøy
    2002 M3 / 2009 525xdat.

andreholm's Achievements

  1. Hei. Har du fortsatt denne bilen? Er på utkikk etter rustfrie dører, er fargekoden på denne Anthrazit Metallic 397? Mvh. André.
  2. Takker for svar! Jeg har ICarsoft i910 diagnosetester, men får ikke opp noe feil på sensorer. Men det kan vel hende den ikke klarer det, men jeg fikk den i går; så kan jo være meg også.. Da er det kanskje høyre bak da, for hvis det hadde vært venstre, så hadde vel speedometer og forbruksmåler streika også?
  3. Har problemer med at ABS/ASC slår inn med en gang jeg begynner å kjøre. ASC lampa blinker fort hele tiden når jeg gir gass, og bilen bremser litt og kveler nesten motoren. Skrur jeg av ASC så virker bilen helt fint. Kjører jeg litt med den slik, så begynner ASC og ABS lampene å lyse hele tiden. Da får jeg ikke skrudd ASC på igjen. Har prøvd å bytte styringsenheten under hanskerommet, men ingen forandring. Kan det være ABS pumpa i motorrommet? Vil tro den kanskje har fått en smell etter ødelagt støtdemper, for den pumpa sitter jo på det samme dempertårnet. Jeg har fått tak i ei sånn pumpe som skal fungere, men den må vel kanskje kodes etter bytte? Bilen er en 1998 520i Touring. Tror det er 1/98 den er produsert. Noen som vet hva det kan være? Veldig takknemmelig for raske svar, da det begynner å haste med tanke på EU - godkjenning!
  4. Har problemer med at ABS/ASC slår inn med en gang jeg begynner å kjøre. ASC lampa blinker fort hele tiden når jeg gir gass, og bilen bremser litt og kveler nesten motoren. Skrur jeg av ASC så virker bilen helt fint. Kjører jeg litt med den slik, så begynner ASC og ABS lampene å lyse hele tiden. Da får jeg ikke skrudd ASC på igjen. Har prøvd å bytte styringsenheten under hanskerommet, men ingen forandring. Kan det være ABS pumpa i motorrommet? Vil tro den kanskje har fått en smell etter ødelagt støtdemper, for den pumpa sitter jo på det samme dempertårnet. Jeg har fått tak i ei sånn pumpe som skal fungere, men den må vel kanskje kodes etter bytte? Bilen er en 1998 520i Touring. Tror det er 1/98 den er produsert. Noen som vet hva det kan være? Veldig takknemmelig for raske svar, da det begynner å haste med tanke på EU - godkjenning!
  5. Hei. Har en kompis som har 2008 118D, som har fått en del feil etter at bilen har stått stille i ca. 3 uker. Ting som ikke virker er: DTC, ABS, Cruisecontrol og klokke som nullstiller seg hele tiden. Noen som vet hva dette kan være? Alt var i orden da bilen ble parkert. Veldig takknemlig for svar!
  6. Hei. Fant du egentlig ut hva som var feil? Har samme problem etter motorbytte fra M52B20 til M52B25. Bilen stopper når jeg kobler til luftmassemåler (Ny, til 523i), og går tilsynelatende greit uten måler koblet til, bruker vel en del suppe men. Kjører med 520 hjerne og ledningsnett. Takknemlig for svar!
  7. Hvilken stand er motoren i, og hvor i Norge holder du til?
  8. Ok, ja skjønner at det ikke akkurat er garanti på den.. Men, hvis den gikk som normalt, så er den fortsatt av interesse til rett pris. Trenger ny motor til bruksbilen snarest. Du får si i fra hvis du ombestemmer deg da, og evt. pris på den!
  9. Har du motoren enda? Evt. pris på den?
  10. Glemte å si at det må være enkel vanos på den!.. M52B25 eller M52B28. tu motorene er det vel dobbel på?
  11. Hei. Har du fortsatt motor til salgs?
  12. Ønsker å kjøpe en 523i eller evt. en 528i motor til E39. M52 motor. Ta kontakt hvis noen har!
  13. Har du fortsatt motoren? Evt. pris på den?
×
×
  • Opprett ny...