Gå til innhold

rekorden

Medlem
  • Innholdsteller

    629
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rekorden

  • Bursdag 10/24/1978

Profile Information

  • Interesser:
    Midthordaland

rekorden's Achievements

  1. Har bestilt nye originale BMW, men lurer på om det bare er jeg som har vert uheldig med de fra Xtremecar. Er det andre lageret jeg er på nå som feiler. Kan være greitt å gi de tilbakemelding slik at de kan informere leverandør om problemet.
  2. Er det noen som har kjøpt bakre fjærbeinslager til E46 hos XtremeCar.no og opplevt problemer med disse? Jeg opplever at gummien løsner fra metallet på disse slik at det blir fryktelig mye ulyd i humper. Ser ikke ut til at de holder lenger enn 2-3 måneder. Noen flere enn meg som opplever dette? https://www.xtremecar.no/fjaerbenslager-bmw-3-serie-e30-e36-e46-z1-z3.html
  3. Når du drar i brekket skal nummer 3 dele/åpne seg slik at skoene presses ut mot trommelen. Er de to delene denne består av rustet sammen vil du få omtrent null virkning på brekket.
  4. Hvis du får opp eksos bak motoren er mest trolig fleksileddet på eksosen din gåen. Regner med det stinker eksos inni bilen også.
  5. Euro4? Har du typenummer eller bilde av den?
  6. Tipper det er pakningen bak skiltlysrammen som tetter dårlig.
  7. Hvis du har kjøpt uoriginale sensorer så er det et velkjent problem at slike fungerer dårlig på E46.
  8. Nei. Alt fungerer hos meg enn så lenge, men det er et kjent problem at ledningene ryker i overgangene på disse bilene.
  9. Mulig du har eksoslekkasje i fleksileddet etter første katalysator. Det kommer gjerne eksos inn i kupeen ved oppstart når denne blir dårlig.
  10. Tipper på du har ledningsbrudd i overgang mellom bakrute og luke.
  11. Godt å høre at det ordnet seg, og i tillegg gratis
  12. Regner med du ikke bor på vestlandet...?
  13. Jeg har sprayet kobberpasta på mine glidere istedet for å smøre de med fett. Er dette feil eller går det bra?
  14. Hvor lenge har du ventet? Det hender titt og ofte at en blir uten mobildekning, reiser på jobb der en ikke har lov å ta med mobil, mister mobil en sen lørdagskveld osv. Posten i Norge er heller ikke den kjappeste, så det går fort noe tid før ting kommer frem.
  15. Dessverre så er spaghetticoder.org lagt ned, så linkene fungerer ikke lenger. Som vist på vedlagt skjema, er det felles følere (B42 og B69) for styring av høyde på lys. Lyskontrollmodulen (A3) styrer lyktene (E7 og E8) hver for seg. Problemet ligger muligens i lyskontrollmodulen, men jeg ønsker helst å tro det er dårlig kontakt på lykten istedet. Hvis du setter deg på huk foran bilen og får noen til å slå på tenningen, bør du høre/se høydejusteringen bevege seg. Begynn gjerne med lykten du vet fungerer for å finne ut hva du skal høre/se etter. Hvis du hører/ser bevegelser i lykten, kan det være et stag i høydejusteringen som er falt av/løsnet. Jeg vet ikke om dette lar seg rette opp i på en enkel måte, men tror ikke det skal være så fryktelig vanskelig. Hvis den ene lykten ikke reagerer i det hele tatt, kan det være feil på lyskontrollmodul, dårlig kontakt, ledningsbrudd eller defekt motor i lykten. Begynn med å lytte/se etter bevegelse i lykten, deretter sjekk om det er eiret i kontakten på lykten.
×
×
  • Opprett ny...