På grunn av jobb blir den ikke offisielt lagt ut for salg før i slutten av denne måneden, men tenkte å gi dere på bimmers en liten sniktitt.
Om bilen
1996 modell
229 890 km
170hk/245nm
Manuell
EU godkjent Februar 2010
Pent eksemplar av e39. Den er fin i lakken, og har ingen bulker. Motor og drivlinje er i topp stand. På grunn av Vanos teknologien til BMW klarer man å kjøre ned mot 0,65 liter per mil på langkjøring, og det stiller hele 245 nm opp når man tipper 3950 rpm. Bilen liker seg godt i 80-90 km i 5. gir, men har ingen problemer med å holde seg på veien i skarpe svinger. Med andre ord er dette en bil med to personligheter, sikkert noe mange som har prøvd en e39 kan si seg enig i.
Jeg kan dokumentere flere turer mellom Trondheim-Oslo (kjørebok). Altså bilen er hovedsaklig langkjørt den tiden jeg har eid den.
Eierhistorikk
1996-2008 En frue fra bærum
2008-2009 En lærersønn fra Molde
2009-2010 Meg
Vedlikehold/service
Bilen har komplett servicehefte fram til jeg kjøpte den. Da gikk jeg over til å ta vedlikeholdet selv, men har notert dato/km/hva i en bok.
Det ble skiftet olje(castrol)/luftfilter/oljefilter/coupe filter når jeg kjøpte bilen, km stand var da 219 000 ca. I forbindelse med at den nå skal selges har jeg nettop byttet olje(casttrol)/oljefilter/tennplugger, km stand er som sagt 230 000. Mellom disse to servicene har jeg også byttet sero-oljen.
I tillegg bør det nevnes at alle reimhjulene og reimene ble skiftet desember 2009. Og i forbindelse med det ble termostat og vannpumpe byttet. Den nye vannpumpen har skovder av metall.
I forbindelse med EU kontrollen ble frontlyktene byttet til Hella facelift lykter.
Pris
69.000 kr
Det er tatt hensyn til følgende ved prissetting:
- Ipod og Dension Ice system følger med. Dette gjør at du kan styre ipoden fra radioen. Dette fungerer veldig bra. Ipoden sitter i en holder som er festet med svart dobbeltsidig monteringstape på midtkonsollen. Personlig synes jeg det er en veldig god løsning. Ipoden kan også skjules i hanskerommet hvis det er ønskelig.
- Airbaglampe lyser på grunn av sensor i belte og sete på passasjersiden. Dette har ingen praktisk betydning i forhold til sikkerhet da airbagene utløses uansett. Fikk ingen bemerkning på dette på EU kontrollen som ble tatt i februar. Løses ved å skifte nevnte sensorer.
- Slitasje på 3 tråder, førersete
- Noen bitemerker bak førersetet i plastikken. Går utifra at bærumsfruen hadde en hissig liten hund. På grunn av at det er såpass lite har jeg ikke gjort noe med det, men det kan lett fikses med litt grå silikon el.
Kontakt
Andreas Nicolai Helmersen
482 70 713
andreas.helmer@gmail.com
Bilder