Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Motor el nett i automat til manuell er ikke veldig kompatibelt Automatnettet har strømførende pin out på bilens nett som i manuell kun gir signal/ styring. Automatnettet mangler ledninger til bryter på clutch for cc og ryggelysbryter Værre er et at PIN 1 og PIN 2 skal ha canbus signal til ECU og speedometer. På automat er dette 12v eller annet. PIN 20 er fra Motronic PIN 47 gjennom X20 koblingen skal gi turtallsignal til speedometeret er jording på automat. Uføret kom som ett logistikkproblem da to biler i deler tok mye plass. Kassen med originalnettet og mye karosserideler jeg trodde skulle bli solgt fortløpende, måtte kastes. Ved neste prosjekt skal logistikken løses bedre. Å demontere og skru på to biler samtidig tar enormt med plass. Å basere seg på delesalg underveis frarådes hvis man ikke plassen som behøves, da dette salget kan gå i rykk og napp. Har fortsatt mye E36 320ia deler som komplett bakstilling.
  2. Hei folkens Jeg har malt meg selv inn i ett hjørne ang ombygging og trenger innspill og hjelp. Bilen er en E36 320ia BACB61020AP31419 og motoren som skal inn er en 328i manuell klone fra WAPB332L07WE40064. DME fra 320iaen er en MS41.0 og X20 kontakten er pinnet totalt anderledes enn 328i 6trinns manuell klonen med MS41.1 DME. Da dette ble forsøkt oppkoblet ble det glødende i motor el nett pga at pin nr 15 gav 12v til styring av automatkassen som nå ikke finns. Har derfor ikke ryggelysbrytere, nett ned til clutch for utkobling av cruisekontroll og riktige signaler til instrumentpanelet for turtall ASC +T og mm. Bilelektriker j kjenner anbefaler skifte av hele bilnettet eller datasprut. Desverre kastet j i vinter hele sedan elnettet fra bilen motoren kommer fra. Dessuten er dette en gedigen jobb. Noen som har gjort en slik konvertering og har tips eller kjenner en knallgod elektriker? Har brukt mye tid og mer penger på prosjektet og synes det er leit å måtte automatisere denne morsomme sedanen. Hjelp her tas imot med takk og kanskje ett gratiale. Bilen er så påkostet ellers at j vurderer å bytte logo til Turner
  3. Hei Selger ett sett originale vindusviskere til E91 E91 Delenummer 61612468941 Vehicle Compatibility This part is specifically designed for several BMW 3 Series models, primarily from the E90 and E91 generations (produced roughly between 2004 and 2013). 3 Series Sedan (E90): 325i, 328i, 330i, 335i, and M3. 3 Series Touring/Wagon (E91): Various 3 Series wagon models 600 inklusive frakt koster 1100 ca på GS Bosch 484 m kinabosch
  4. Hei Har ett sett meget pene Double Spoke 207 fra en E87 M1 til salgs. 2 helt nye dekk og 2 eldre litt brukte. Tekniske spesifikasjoner Modell: M Double Spoke 207 (Styling 207M) Dimensjon: 7J x 17 tommer Innpress (ET): 47 mm Boltsirkel: 5 x 120 Senterhull: Prøvde disse på E36 m da subbet de forran. Tøffe og solide felger som bør gå rett på E90 og 91 88 osv. Tar Style 22 23 24 ti E36 i topp stand i innbytte mot mellomlegg fra meg. Litt sår fra lagring på ene felgen sikkert etter mye flytting på fjøs gulvet. De har ikke vært i uhell eller på bane.
  5. Hei Selger en ny LMM til BMW diesel. 5 pins oval kontakt. and 2006: BMW 3 Series E46: 318d, 320d, 330d, 330xd. BMW 5 Series E39: 520d, 525d, 530d. BMW 7 Series E38: 730d. BMW X5 E53: Early diesel variants. Kjøpte denne i forbindelse med feilsøking. Viste seg å være turbotrykksmåler. Ikke stått på bil utover feilsøking / kodeslett. Bud mottas. Ser ut til å være billigere på Autodoc nå, m pluss frakt mva
  6. Nei desverre.
  7. Eneste j ser er at bmwnr og logo er slipt bort På posen står det kun LEMFÖRDER IS A BRAND OF ZF og delenummer og produksjons dato Dengang da j kjøpte disse var ikke sinavare like vanlig som nå. Regner m at de er produsert for BMW enten i Slovenia eller Tyskland. På to av mine E39er måtte j bytte venstre på begge biler av en eller annen grunn. Min 525ia går fortsatt m den lenkarmen og bærearmen j byttet da. Bilene har rullet i 7 og 11 år etter byttet 530 smalt j i ett tre desverre m det var txtmld og ikke slakke i forstillingen. Var tight etter 266.000km minus de ca 156 på originalarm Merkelappene er borte etter årelang lagring
  8. Hei Har mye E87 deler til salgs Fjærer fremme, også 90/91 lenkarmer til bakstilling komplett. Ny høyre forskjerm 2 brukte venstre 2 3 Masse dører. Nye rattvinkelsensorer E87 E90 ny i eske. Har også brukte og mye småplukk som må vekk da vi ikke skal ha mer E87 Har også 3 komplette biler 1 2005 i bra stand. Den ene får fabrikkny motor og clutch Stått i 4 år ubrukt da datter kjøpe 2 bikjer. EU akkurst utgått m kan ta den. Rustne skiver def batteri Den andre 2004 116i 180.000 ca nytt register på vei inn nå. Motor byttet på ca 140.000 pga registerras. 2007 modell m nyinnsatt 118i motor. Kun 102.000km Stått i 7 år nesten uten bruk da vi kjøpte E91 stv. Nytt register og motor elnett i vinter. Ny dyse nå pga bensinlekasje. Stygg traversj. Kun kjørt få dager etter dette. Kona fikk denne, men skaffet bikje og den har nesten ikke vært i bruk. Selges pga kjøp av 2CV og trenger plassenSelges pga kjøp av 2CV og trenger plassen 20260519_212641.mp4
  9. Hei Sort II Innfellbart venstre speil med komplett dørledningsnett til 95-99 E39 Mulig dette også passer alle til 04? Bilder kommer. 2000kr inkludert frakt. Selger to stk Lemförder bærearmer høyre side. Del nr 1308501 i aluminium Fitting Position: Front Axle, Lower, Right, Front (Passenger side for LHD vehicles) Material: Aluminium Features: Includes rubber mount/bushing and a ball joint assembly PASSER BMW 5 Series (E39): All models (520i to M5), produced 1995–2004. BMW Z8 (E52): Produced 2000–2003. Alpina: B10 (E39) and D10 (E39) models. Nye i pose Pris 1000 pr stk pluss frakt Autodoc 1500 plus mva og frakt Har også ett stk Topran BÆREARM VENSTRE FORRAN DEL NR 31121094233 U 500 103 755 Pris 400 pluss frakt Skruvat 589 pluss frakt Kjøper du 2 deler spanderer j frakt
  10. Hei Etter å ha bygget om min 2007 116 til 120i trenger jeg komplett motor ledningsnett og dobbel eksosmanifoil Nå går bilen å leter etter en lambdasonde 3 og 4 da jeg kjører m 118i oppsett og singel eksos . Dvs ½ motorlampe og limpmode. Noen som har liggende? Ta kontakt Mvh
  11. Hei Første j tenkte på. Bytta samme dag som j fikk bilen. Det så ut som filteret hadde sitter der i årevis. Ingen bil i mitt eie har kjørt rundt med slik dritt. Tror det ble Thansen og Bosch For å være helt ærlig så tror jeg ikke denne har fått mye service.
  12. Da har jeg fått samme symptom igjen. Varm bil Kjørt ett stykke uten noen antydninger til noe galt. Kjørte opp bratt bakke type 15+% og så dør bilen og og j må ned i 1gir og krabbe opp bakken. På toppen kvikner bilen til og akselererer med godt pådrag. Satans irriterende dette. Når snøen kommer vil dette bli ett kjempeproblem om d ikke blir fikset.
  13. Takker for svar En visuell sjekk på mandag før j drar til Bilia.
  14. Hei nei Ikke noen med tilgang til ista D Nei Tekniker på Bilia nevnte ikke noe om innsugsmanifolden min da han skiftet EGR kjøler/ventil! Sa bare at han har bytte, men at alt var i orden. Kjørte nå opp en svært bratt bakke og måtte da ned i første tross fart nede i bakken. Sånn skal det ikke være. Selv min 116 i tar bakken i 2 og 3de. Sp d er noe som ikke stemmer. Har en 1.8 E36 som holdt på slik helt til den stoppet i en krapp sving. Lette etter feil og byttet bensinfilteret på en hunch. Fyra med en gang og går som en 1.8;-) >"En av testene som skal utføres, er hvorvidt manifoldet er fri for lekkasjer for å utelukke at det ikke er brent hull i innsugsmanifoldet. Det er hele essensen med aksjonen fra BMW."< Det viste jeg ikke. Den akselererer veldig bra når den først har fått 2000rpm. Pigg i responsen. Tror heller ikke på defekt /tett manifoil. Blir å ringe på mandag for å høre mer rundt dette. Teknikker sa kun at kjøleren og EGR ventilen som ble byttet ut var i god stand.
  15. Hei nei Ikke noen med tilgang til ista D Nei Yekniker på Bilia nevnte ikke noe om innsugsmanifolden min da han skiftet EGR kjøler/ventil! >"En av testene som skal utføres, er hvorvidt manifoldet er fri for lekkasjer for å utelukke at det ikke er brent hull i innsugsmanifoldet. Det er hele essensen med aksjonen fra BMW."< Det viste jdg ikke. Blir å ringe på mandag for å høre mer rundt dette. Teknikker sa kun at kjøler og ventil var i god stand.
  16. Hei Har nettopp kjøpt en 2014 modell F20 1,0 niks6 d. Ser facelift(15?mod) har ladeplate enten der tlf skulle være eller forran der hvor askebegeret sitter. Noen som har ettermontert ladeplate i pre LCi her inne og kan gi noen tips?
  17. Update Da har f20en värt på Bilia Lierstranda på tilbakeinnkalling og bytte av EGR og kjøler. EGR og kjøler var helt fin og ingen feil ble funnet, Den er imidlertid like treg å få igang og rister litt ved oppstart. I bratte oppoverbakker er den like treg. Nå uten feilmeldinger til nå. Har ikke lyst til å begynne med random delebytte da j ikke har lyst å bruke mer penger på tralla enn STRENGT nødvendig da det ble byttet knirkeforing bak til kr 8630. Dieselfilter om det er tett burde vel komme opp som feilmelding?
  18. Etter innkallingen har bilen gått mellom 68 og 78.000km så mye kan ha skjedd etter det. Bilen bærer ikke preg av å ha vært eiet av et petimeter😂
  19. Hei Har akkurat kjøpt en F20 1.6d m 190.000km. Byttet olje og luftfilter v overtagelse. Var hos en kamerat som bor i en bratt bakke. Da j skulle hjem, kvelte den gjentatte ganger tross bra med pådrag. Fikk till slutt gitt full pinne og seg oppover bakken uten mulighet for fartsøkning. Var som om den sto i 3de gir. Da jeg kom opp på flaten tok bilen opp fart. Kjørte ned til kompisen igjen og fikk tatt en diagnose. 290b00 air mass system measured air mass too low EGR ble byttet på innkalling på 122.000km. Bilen virker meget treg, men går meget pent og på 0.4x. Iom at det ikke er stuck EGR da den åpner lurer j på hva feilen kan være. Tips mottas med takk da dette er kjedelig å kjøre med.
  20. pedro

    Slett

    Slett
  21. Hei Trenger nye tennplugger til 3.2l og har sett på disse. Denso K20TXR J har stålblokka og ikke alublokka. Fant denne: Is DENSO better than NGK? I have tried both and I would prefer NGK plugs due to 0.6mm center electrode vs 0.4mm for the Denso. Performance wise, there is no difference at all. However, NGK last longer compared to Denso. But always take note that only the center electrode is iridium and hence resistant to wear. Denso K20TXR Orginalpluggene har sittet i siden er jeg redd og stått leeeenge og runda 100.000.. Mvh
  22. pedro

    M3 3.2 sedan 97

    Hei Done Slo til på Web og venter nå på pakke og det er jo gøy. Takker for innspill P
  23. pedro

    M3 3.2 sedan 97

    Hei Dette må jeg slå til på Web only eller butikk på mandag? 2800 på Schmiedmann som er billig
  24. pedro

    M3 3.2 sedan 97

    Tusen takk for grundig svar. Da sparte du meg for en bombestilling på stag fra USA. ER DA 23MM stag jeg trenger med foringer og braketter. Vurderer å bite i det sure eplet å bestille alt nytt fra Schmiedmann
×
×
  • Opprett ny...