Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. pedro

    s

    Noen?
  2. Hei Var en metall propp der hvor viren gikk gjennom ja, men hullet er for stort til to tynne ledninger til ryggelysbryteren. Metallproppen hjelper egentlig lite da den har for stort hull til to tynne ledninger. Er forlengelsen på ledningene til girvelgeren/altså ryggelyset) noe som er å få kjøpt? Det var det å få kjøpt til E34 da jeg bygget om til manuell på min gamle 525. Noe sted man får kjøpt en propp som passer inn i hullet? Hvem av ledningene var til park og ryggelys? Tror jeg har bommet litt der. H P
  3. Hei Det er nok ingen styreenhet for girkassen som ligger bak hanskerommet. En kjapp titt etter i http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... =20&hl=113 viser at dette er styresentralen til ABS/ASCT-es en. Den må jeg nok fortsatt ha i bilen til tross for at jeg har sperrediff. Bare å skru inn igjen etter en rens av braketten som var blitt fuktig og litt irrete. P
  4. Batteripolfestet er fra en engelsk bil. Det som er originalt til bilen må sveises på på nytt. Har den braketten og da vil jeg få en ekstra 2-3 cm. Fortsatt ett lite stykke før jeg kan entre +polen
  5. Hei Er bare for meg å ta ut EGS sentralen da siden hele dette systemet er innaktivt. Jeg har manuellt nett fra rattstammen og ned Har manuell hjerne(kodet om hos bmw) og instrumentbord Eneste jeg trenger nå er å blinde hullet etter girvelgerviren. Hullet er vel en 2,5cm i diameter og kan vel både proppes m en gummipropp eller sveises igjen. Men jeg må sikkert loope den røde/blå ledningen med den brune som gikk til parksensoren for å få start. Lurer også litt på dette med å få veske til clutchpumpen. Der må jeg vel fikse noe nytt slik at jeg får bremseveske inn i systemmet der? Det er det eneste mekaniske jeg mangler nå. P
  6. Blir å ringe Geir Ove på Koed i morgen. Han pleier å få til ting. P
  7. pedro

    s

    bump
  8. Fino. Takker for svar. Da er det vel bare å fjerne boksen bak hanskerommet også? Da blir ledningene rullet sammen under teppet i påvente av masse pågangsmot en gang i framtiden. P
  9. Loaded Har fått endel ledninger fra konsollen til overs og lurer på hva jeg skal gjøre med dem. 3 kontakter som jeg lurer på om bare kan bli liggende eller om de vil skape problemer. Den til S&W Den til printet og den store kontakten. Regner med at det holder å "loope" rød/blå og brun for å lure bilen til å tro at den står i park? Veldig mye arbeid å bytte el nettet bare for disse småtingene P
  10. Etter å ha sett litt bak støyisolasjonen i kroken mot innerskjermen ser det ut som om det er ett hull til. Er det så enkelt altså??
  11. Hei Som topic sier så har jeg bygget om 2 biler fra automat til 6trinns manuell. Jeg selger derfor to 320ia motorer med 2 automatkasser, med elnet, pedalsett, girspak og vire ++ til E36. En M50B20 94m. i topp stand og med alt av elnett og hjerner og har 212,000 på telleren. En M52B20 98m. omtrendt som ny og med alt av elnett og hjerner og har 154.000 på telleren. Har også ratt og rattstammer og pedalsett til begge biler. Ledingsnett nøkkel EWS osv følger med M52motoren. Begge automatkassenen er komplett med converter og girer strøkent hvis noen er interessert. MOTORENE ER UTEN SVETTING OG FORBRUK AV VANN OG OLJE OG GIKK MEGET BRA FOR ÅVÆRE 2,0. P
  12. Hei Driver (av en eller annen grunn) å bygger om en E36 til manuell kasse. Har fått endel ledninger fra konsollen til overs og lurer på hva jeg skal gjøre med dem. Alternativet er å sette inn manuellt ledningsnett i bilen, men det er en temmelig omfattende jobb jeg ikke har lyst på i år. Noen som kan svare på dette? Hvordan blinder jeg det lille hullet etter girvaieren?
  13. Hei Skal flytte batteripolen opp på innerskjermen for å få plass til kullfilteret igjen. Forrige plassering. Virker som om batterikabelen ikke er lang nok til å nå opp. Noen som har vært borti dette(var ikke jeg som byggde om dette)? Nåverende plassering uten kullfilter er nede på "batterikassen". Virker som om kabelen er for kort. Mangler det en skjøt eller noe? Glad for svar her altså. Mvh P
  14. http://www.brakes.no/shop/kategorier/Bi ... 252d-2000/ Redstuff C Steg 2 Bak, EBC Redstuff... 726,- Hvilken pris hadde du tenkt deg da? P
  15. Har fått tak i en brukt tom topp og ønsker å få denne portet da planen er å chippe bilen og kanskje sette på hvassere kammer. Noen som tar på seg å gjøre en portingsjobb i Akershus/ Buskerud traktene(eller sør/østlandet)? Chip og porting + grenrør står på ønskelisten sammen med noen brukte kammer. Noen som har noe liggende eller kan gi noen gode tips? P
  16. Hei Har ringt Cylmo. De sveiser ikke lenger BMWtopper siden de sprekker opp igjen. Cylmo AS – 73 82 75 75 Ingvald Ystgaards veg 13 B, 7047 Trondheim www.cylmo.no Postboks 4003 Angelltrøa, 7457 TRONDHEIM P
  17. Grunnen til at jeg ønsket sveising var at jeg slipper å overføre deler(Kam, ventiler osv) til ny topp og at jeg helst ikke vil ut med resten av motoren nå av div årsaker. Mye styr dette og brukte topper MÅ PLANES og TRYKKTESTES. Koster tid og penger. Men som jeg skjønner er det ingen som sveiser disse lengre og da er det bare å rope ut etter en TOPP SÅ NOEN SOM HAR EN M50B25 TOPP?
  18. Si det "Ny" bruktmotor får man lett for 6000 eller deromkring. Var i Svea nå i dag og der fantes det en god del 325 525 motorer. Kunne fått komplett E36 325 coupe med sideskade for 7000 9000 for brukt topp blir da litt i overkant. Blitt tilbudt 325 motor med lav km for 6 med el nett. P
  19. Er to sveiseverksteder jeg vet om i nærheten. Hamisveis på Fornebo og Lier Sveiseverksted. Tror ikke noen av de to har kompetanse på sveising av alutoppper, selv om de driver med sveis. Hamisveis har sveiset alu lengre enn jeg har levd omtrendt, men topper er vel ganske spesielt iom at det blir endel etterarbeid og at toppen må være helt sprekkfri og ikke ha skader i gjennomføringer til ventiler/styring og at kanaler osv må være tette. En vel en "spesialistjobb" dette. P
  20. Ringte Motorteknikk i Oslo og spurte om de kunne sveise en sprekk i en topp. Nei, slikt arbeide gjør vi ikke! svarte damen. Er det ingen som sveiser alutopper mer? Min M50b25 TOPP har fått en sprekke mellom ventilene på 3dje og 4de cyl. Ingen som sveiser slikt lengre? P
  21. pedro

    s

    Som topic sier er jeg på jakt etter en tannstang fra Z3 eller annen Z6er for å forbedre pressisjonen på styringen. Noen som har? P
  22. pedro

    s

    s
  23. Olje/filter, plugger og luftfilter byttet. Gjevn og fin gange nå. Ikke noe annet enn litt lyd akkurat i oppstart. Null ved lunken motor. Var nok utslitte plugger.
  24. pedro

    slett

    S
×
×
  • Opprett ny...