Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Slitasje i øvre tårnlager kan gi knake/knirkelyder ved svinging og kjøring i dumper. Det vil også etterhvert gi risting i rattet ved oppbremsing i svinger osv. Bytt det hvis det er slitt! Koster ikke mer enn ca 268 for bil prod etter 97 Litt dyrer for 96 til sept 09, 286. I værste fall kan det vel væretannstang. Har hørt om noen tilfeller på E39, men ikke mange. Det er en dyrere affære. Min har 250,000km og bare litt slakke som nesten ikke merkes. Men jeg har aldri kjørt med slitte dempere og foringer. P
  2. Ja, Hadde vært greit om du "fant" litt tid nå. Irriterende, forbruket har gått opp igjen og ligger nå på 09,2 og det er temmelig høyt. Da jeg kjørte fra Rena lå den på 0,56 - 0,62, så ble ett eller annet galt igjen og forbruket lå lenge på 0,86. Etter skifte av trykksensor på innsuget har bilen vært veldig variabel. Har ikke rørt noe annet.
  3. P
  4. Helge bump Meget pene sedan lykter fra bil(98mod) med lav KM stand. Har også framblinkerne liggende som kan følge med for 200. Pedro
  5. Ingen som skal ha strøkent sort E34 sportsskinn m varme og armlener og skipose? P
  6. pedro

    Kastet

    Vil ha dette vekk da det ligger i veien! GI bud og kom å hent dette. Kan også sendes om noen betaler frakt. P
  7. Hei Følte ikke at denne gav andre svar på problemet enn remapping eller å "blende" EGRventilen? http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... c204590e5c Min 530dat 99 er nå helt "umulig" å kjøre da jeg aldri vet om turboen girnok skyv i gitte situasjoner. Min dør ut ved 25-2600 og det kommer ikke trykk igjen før ved ca 3000. Trykket forsvinner eller avtar ved 4000 som regel. Dette gjør bilen lite kjørbar, spesielt på lange turer eller med tung last. Alt er byttet i motorrommet på drittbilen min og jeg føler at jeg står helt fast her. Turbo Ny Ecu, div reprogrammeringer, Vakumklokken ved turboen Trykkventil Egr LMM(tre ganger) trykkvakten på innsuget(Kjøpt en brukt av TRF) vakumslange fra turbo opp til innsug osv, byttet innsugspakninger, men ingenting hjelper. What to do? Blinde EGR? P
  8. Hauso skrev: "Er jo ikke sånn at Biltema kjøper opp masse slam-olje om de får det for 50 øre/liter'n. De har antakelig en viss kontroll over hva de kjøper, og at det sjeldent er veldig forskjellig fra det de fikk tak i forrige gang, og gangen før der." Ok. Så nå er det ett faktum at Biltema bare kjøper fra Statoil. Dette fordi du ikke lukter noen forskjell? Merkelig postulat, men da har vi norges første oljelukter! "Når det kommer til biltema 10w40 delsyntetisk olje som jeg kjøper til e30'en, så kan du faktisk lukte at det er Biltema olje når du åpner kanna. Denne lukta er i følge min nese helt lik hver gang jeg kjøper olje der, og jeg ville stussa om den plutselig hadde endra lukt." Hm, Mørk brun, anelse karamell, bitter mandel, fylldig, vellagret på oljefat osv. Biloljer blir samlet opp på verksteder ol og spillolje blir faktisk renset og resirkulert, men ender ikke som Biltema 10W-40 nei. Det jeg mener her er at noen bilmotorer tåler variasjonene dårligere enn andre. Biltema kjøper vel på spot innenfor hvisse spesifikasjoner og da er det flere leverandører å velge i. De handler vel ikke olje fra billigste leverandør bare, men har ett sett med krav de stiller som pris, specs, kvalitet, kvantitet, leveransebetingelser osv. Det samme ser vi på bensin og deler og det gjelder også for andre varer vi handler! Noen kjøper First Price, andre ikke. Noen differensierer igjen mellom hvilke First Prise varer de kjøper og ikke. det går på preferanser og ikke nødvendigvis på kvalitet. Jeg trekker heller opp ett laksestykke enn en grandis. Vi velger heldigvis litt selv i sosialistnorge enda. Selv om butikkene våre har det miste dagligvare tilbudet i europa. Siste ord fra meg om olje fra meg må bli at det handler om preferanser og ikke så mye om solid økonomisk gevinst. Selg da bilen, kjøp månedskort og invester i fast eiendom eller betal ned på gjeld.
  9. Selges bud rundt 25,000
  10. pedro

    Kastet

    Slettt
  11. S
  12. Tipper at batteriet er ødelagt som følge av at det er tappet for langt ned en rekke ganger/altså grunn av en rekke serier med store spenningsfall, også ved start/kjinning. Bytt batteriet der du kjøpte det hvis det er nytt. Satser på at du får ett nytt. sørg for at det nye batteriet du monterer er skikkelig full ladet. Det må være toppladet før det monteres ellers vil dette skje igjen. Du er ikke den første med slike problemer. 530en min knakk tre batterier før det ble bra. Jeg har også for en mnd siden ødelagt ett splitter nytt batteri under oppstart av en 525tdsa som hadde stått i flere år. P
  13. Tja min 530dat 99 har ikke gått mer enn 10,000 noen gang før olje og filterbytte og ofte bare 5/8,000 mellom hvert skift. Masse problemer med den. To av bilene på jobben har nå gått 60+ med bare to oljeskift og MASSE småkjøring og mye kaldstart. Ingen problemer foreløbig. Var vel det med 530en at veivhusventilasjonen ALDRI ble byttet samt tett EGR ventil- Takk igjen til E. Stenshagen A/S og deres "service" på merkeverksted. Kom hjem fra godtebutikken med originalt oljefilter og Castrol Magnatec 10W - 40 til 3,2ern nå. Håper det blir bra. P
  14. Har i noen år brukt bltema olje på vinterbilene og eldre 3serie BMWer og vært fornøyd med det. Null problemer. Etter mye bilpåkost det siste året har ønske om å spare penger på bilhold gjort seg gjeldene og jeg fylte i sommer Biltemaolje og filter på både 530daten og 525iaten. Her for tre uker siden ble 530en stående å gå på tomgang i litt kaldt vær mens jeg ventet på jentene i huset. Etter noe venting gikk jeg ut av bilen og så at det var kommet en svak blåfarge på eksosen. Par dager etterpå skulle jeg avgårde til verksted med iaTen og startet opp tidlig på morgenen med en veldig tikking fra ventilene. Gav seg ved litt forsiktig pådrag, men har kommet litt tilbake ved ett par "kaldstarter". Blitt mer skeptisk etter dette. Sikkert og visst at 3,2ern ALDRI skal få Biltemaolje og at det ved neste oljeskift på 5erne ikke skal spares på oljen! 525en har 1500 - 2000km etter olje og filter skifte(blir lite brukt) og 530 har 4000km siden. Motorene har neppe tatt skade av dette, men jeg bytter alltid oljen hver 5000 pga mye småkjøring og køkjøring til jobb. Dette berger dem vel fra skade? Har en 323 som nærmer seg 300,000km og den har bare gått på billige oljer de siste årene og den hverken blåer eller tikker. Nyere og mer kompliserte motorer krever vel mer av oljen?
  15. Int e34 solgt for 8000
  16. S
  17. pedro

    Kastet

    kastet Slett
  18. Som topic sier E36 baklys og sideblink selges i svært god stand fra bil med 104,000 km Selges 400kr eller bud samlet eller baklys 350 og sideblink for seg 50kr
  19. Kastet SLETT P
  20. Gir, mellomaksel og bakstilling komplett med diff selges i deler hvis jeg ikke får bud på hele røklet. 1500 eller bud på deler. Har alt for mye deler liggende. P
  21. Slett
  22. Hei Hvordan har dette gått mhp forsikring og anmeldelse? Hva skjer videre med karossen da? P
  23. Ble justert med rettholdt og vips! Nå er bilen rett igjen. Noen ganger tar ting tid ja.Hadde da sef kjøpt nye dempere som jeg nå kan klø meg på låret med
×
×
  • Opprett ny...