Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Da har du vel svaret der Trykkplate som er gåen!?
  2. Masse styringsdeler der det kan være feil på! Tomgangsregulatoren er dyr, men en sansynlig synder. Bilen bil vel ikke oppleves slik hvis det var lambdasonden Har plundret MYE med å få en 96 til å gå pent Jeg betalte selv sikkert 5000 for deler og el rep. Har du sjekket at innsugsbelgen ikke suger falsk luft? Innsugsbelgene blir gjerne morkne og sprekker opp. Ofte på siden eller under slik at det er vanskelig å se før man har inspisert dem nøye. Slange nr 12 var sprukket på en 318i jeg holdt på med for tre uker siden Byttet den og innsugsbelg og LMM og bilen gikk som en drøm P
  3. Ikke noe så elementert som defekt/utladet batteri da? Jeg har hatt mye ball med det pga en strømtyv Starter gikk rundt osv, men bilen startet ikke før jeg hadde satt inn ett nytt toppladet batteri >Like etterpå så streiket starteren også. Den var fullstendig oppbrendt Bare ett tips når alle de dyre og lure tingene som sensorer, dyser osv er byttet/sjekket. Send en PM til Terje Raymond hvis dette vedvarer! TRF er dyktig
  4. rattet solgt jeg har ett annet som er endel penere men ikke strøkent litt annen pris på det da, men bud er lov Skal bort P
  5. Ønsker meg litt mer enn 5000 folkens Hel bil dette med bredfront lykter for og bakstilling komplett senkesett++ Slipper den for 6000! P
  6. Jepp Lar ikke clutchpumpen seg lufte er det bare å bytte den. Hatt samme feil på min 86 320i. P
  7. Det går helt greit mener jeg, men eldre motor(non vanos i 95) går ikke å godkjenne hos BT
  8. Lett å eliminere bakhjulene da! Bytt dem ut med noen andre og test. Hvis ikke har jeg tro på Hardyplata eller traversforingene i bakstillingen. Min 530 driver også på slik og det er foringene. Gikk gjennom EU uten anmerkninger, men de er gåen. P
  9. Har du en ring rundt tenningslåsen? Er transponderen til EWSen Har du den har du EWS. Alternativt om du skrur ut hanskerommet eller legger deg ned på gulvet i bilen etter å ha fjærnet platen under hanskerommet, skal du da se en boks med temmelig mange ledninger som går inn på den Er gul eller sort og merket EWS Tror om i sept 94 P
  10. Hei Sånn kjapt så tror jeg det kan være ett av to Utløserlageret del nr tre http://www.realoem.com/bmw/diagrams/l/c/236.png eller clutchpumpen Lekk eller luft Del nr 13 http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/b/226.png OUTPUT CYLINDER CLUTCH D=20,64MM 1 21521116300 Ville ha prøvd å lufte først Går ikke det er det enten lageret eller trykkplat e/ lamell som er gåent P
  11. Hei Nei det er nok bare ett symbol på resirkulasjonsknappen Bilder av rattet her til Møringen Litt slitt i toppen. Tror ikke det er slitt igjennom alt av skinnet. Går kanskje an å lakkere/farge det? 600kr med airbag? P
  12. Hva spørr du egentlig om? Regner med at det er en E30 87 du da har. E30 bakstilling deles bare med Z3 coupe og ingen andre. E36 har en annen bakstilling, andre fjærer osv.
  13. Sjekk KOED feks Har komplet sett til 3,2. Jeg betalte 3000 for to komplette sett framme privat Er heller ikke så mye verdt for de som ikke kan overhale selv. Rep med sandblås hos Christoffersen og Bekken koster 1500 pr. kalipter med deler. Glemte at Turner Motorsport har hatt tilbud på E36 M3 klaver og kaliptere lenge nå. Kjøpte der.
  14. Hei Selger ett sett nye FK støtdempere bak til E36 med senk! selges 600kr Ikke tatt ut av eske bortsett fra den ene som er fotografert. Ett par nye fram støtdempere BOGE selges. 1200kr eller 1600 samlet. Alt nytt i eske selges pga endrede planer. P
  15. Solgt
  16. Hei Det er nok forspennet som er for dårlig Det samme har skjedd meg to ganger En gang med senk hvor fjærene var for korte og en gang hvor toppmutterene på øvre fjærbeinslager(altså topplagringen) ikke var strammet nok. Det gav en distinkt klirrelyd i dumper. En annen ting er at man skjeldent bytter gummien over og under fjærene. Det bør altid gjøres når bilen er mer enn 8 - 10 år Jeg handler BMW deler primært hos fire aktører. Koed og Geir Ove Lilleeng https://www.koed.dk/ Telefonnr: 63874700 Knall service, gode priser Aberet slik jeg ser det er frakt og at de ikke har "alt" på lager. ALDRI opplevd noe tull derfra! Vet noen har slit med ventetid. Schmiedmann Rud: Her spiller det ikke noen rolle hvem du prater med. Gutta kan BMW og det skjer lite feil http://schmiedmann.no/ Telefonnr: 67171819 Dritt at hovedlageret holder stengt om sommeren(deler av fellesferien), men knall priser og skikkelig god gammaldags service! GS Bildeler Dyrt, men du verden så mye deler de har på lager. Handlet der siden Gutta drev E30 34 høggeri til at de nå er blitt alt for store http://nettbutikk.gsbildeler.no/ Ett annet alternativ er AUTO TRIO Lang arfaring med BMW og Mercedes http://www.auto-trio.no/ skryter av å ha over 2000 delenr på lager til disse to merkene + Bilstein OG DET HAR DE Noe over de andre i pris, men er du registrert BMW CCN medlem eller verksted eier gir de fra ti/ femten til 20% rabatt Aldri fått en del som ikke har passet her og det de sier de har på lager legger de fram hvis du skal hente. Seriøst og greit. / Auto-Trio / Måndens tilbud Søk på siden Søk etter: Velg kategori Mercedes BMW Bilstein Utstyr Månedens tilbud September 2011. Servicedeler 20 % Du må gi beskjed om at du har sett internett tilbudet for at du skal få rabatten. Auto-Trio a/s, Caspar Storms vei 2, Postboks 123 Alnabru, 0664 Oslo Listen her er selvfølgelig sterkt farget av at jeg bor og jobber i Asker-Oslo. P
  17. Ja 2,5tdsa motor og gir MED BIL selges
  18. Slik klunking kan være pga slitt bærekule eller øvre tårnlager. Tårnlageret er mindre sansynlig.
  19. Jepp. Foring nr 2, 3 og 4 ble byttet, altså begge yttre foringene( og svingarmsforingen).
  20. Solgt
  21. Ja Seff. 4hjuls kontroll er påkrevd for å unngå uønsket dekkslitasje og dårlige kjøreegenskaper. Men det er ikke helt billig å få satt opp bilen til 4hjuls kontroll. Nærmeste verksted for meg(Asker Bilservice Bilextra) som skal ha 1200 for forhjulshjulkontroll og endel mer for 4hjulskontroll. Vil derfor at alt skal "være på stell" før jeg drar dit for Eu og 4hjulskontroll. Bilen må inn til BT uansett. Planen med bilen er hverdagsbil - bane/autoslalom/ morrobil/ vinterbil/ "skrensetralle". Har ikke planer om noe stort under panseret på 323en. Ok som den er m gule Koni, 40/40 senk og Simons sportseksos og nye klosser, brekksko og vaiere. Holder det siden dette ikke er noe restaureringsobjekt, men en bruksbil. Regner bikkjer og katter her nå og er grått og trist. Blir innedag med Lord of the rings trilologien på BlueRay, Taco og MYE digg. Så får bil være bil. P
  22. JA Øvre og nedre YTTRE FORINGER er forskjellige. GODT MERKET på esken OG SIKKERT IKKE LETT Å BYTTE RUNDT? Var dette jeg forsøkte å beskrive når jeg laget denne mindre flotte ikke dactegnede skissen Jeg har en rettholt og skal forsøke å bruke denne når jeg har tatt ned brua. Blir da å justere del nr 17 trail arm bearing console eller hva jeg skal kalle den til en lavere/spissere vinkel? Er nok vinkelen her som er for stor i forhold til høyre side og det den skal være? Æ8mm fra hvor? Ser bare en Ø der. Noen ingeniører her om kan fortelle meg det? Altså: Hvorfra måles avstand Æ 8mm? Takker for hjelpen så langt her folkens. Dette har vært en langvarig pine. Pedro
  23. Hei Virtual og Ullsokk Virker veldig rart dette, hjulet skal vel normalt svinge inn litt oppe/eller stå rett når det henger løst. Kanskje jeg tar feil. På den andre siden henger hjulhuset/spindelen rett ned og det gjør den på den andre sedanen min også. Hadde en veldig senket 318 på tunge MOMO Racinghjul og der hang også hjulene rett ned uten noe "innheng"! På coupeen min hang de litt innover, men helt likt på begge sider. Den hadde grov senk Glemte å spørre hvor mye/eller hva du demonterte når du skiftet foringen? Tok av hele svingarmen da svingarmsforing og begge yttre foringer var litt slitte. Byttet til nye bolter og muttere og camberjusteringsskive. Kan drivakselen beveges litt fram og tilbake når bilen står med belastning på hjulene, eller virker det som den står i spenn? Rakk bare å sjekke drivaksel på høyre side, og der vandret drivakselen fint. På vei i dusjen nå, så får sjekke venstre side i morgen. Høyre står iallefall ikke i spenn. Eirik Viste mente at jeg sikkert hadde forskjellig forspenn på de to svingarmene og at de sikkert skulle monteres med en spesiell vinkel? Noen som jobber daglig med disse bilene her og kan svare?? Pedro
  24. Er ikke for galt med 6000 for dette. Noen som har RUSTFRI 3,0 bakstilling så bytter vi?? Trenger ikke diff og stikkakslinger heller egentlig da jeg har fine akslinger og dif, Hadde trengt resten egentlig. SPES KALIPTER PÅ HØYRE SIDE p
  25. Hei Forklart meg litt ullent Blir så lei når enkle ting tar så jævlig lang tid. Har holdt på en uke nå med dette som skulle ta en ettermiddag. Driver å skal male ferdig huset før vinteren og kunne godt ha spart meg for denne maratonoperasjonen her. Vurderer å ta bilen på henger til verksted nå. Kjipt at dette skulle bli like dyrt eller dyrere enn om jeg hadde satt den inn på verksted med en gang Gjør det selv iveren fikk seg en skikkelig smekk. Sjekker drivaksel og demperfunksjonen nå jeg får tid i dag(hvis siden husets kvinnandel vil på senter ) Takker for innspill her. Gir meg ork til å gå ut en gang til enda jeg er LEI. Pedro P
×
×
  • Opprett ny...