-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Som jeg skrev: brukt kasse 16000, men de jeg har funnet på Bildelsbasen.se har lang km. hørt om byttekasser til 16+ frakt + inn/ ut fra tyskland. Dette er sakset fra automatservice på Sotra "I prinsippet er det ikke så stor forskjell på en byttekasse, kontra en overhalt gearkasse. Ulempen med byttekasser er at de ikke blir oppgradert eller tatt hensyn til kjent svakheter med det opprinnelige produktet. Derfor er det ikke alltid at byttekasse er det beste for akkurat din bil." Men dette fordrer jo at de som overhaler girkasser kjenner til oppgraderingene og har tilgang på deler og programvare osv som er oppgradert i forhold til originaloppsettet. Jeg skal ringe Ståle Anderson på ATS på tirsdag for pris der. Jeg har ringt B. Martinsen og der var prisen 21,000+ mva ferdig montert. P
-
Jeg er ialle fall kraftig i tvil om det blir byttekasse, ny kasse eller overhaling av eksisterende vrak kasse. P
-
Har ikke fått noe napp i Sverige som er vesentlig billigere. Kvaliten er minst like varierende der som her og det virker på meg som om noen av Svenskene tror vi er noen lettlurte jævler. Fruen og jeg dro til Skjøvde, Gustaf EE bil A/S med hennes forrige vinterbil, Saab 900 2,3t. Den hadde fått begynnende rust i skjøten framme på hjulbuene bak. Stor service i tillegg. 11260Nkr fattigere fikk vi tilbake en bil med hjulbuer sansynligvis lakkert av barna i barnehagen med bøtte og spade. Vi måtte stoppe pga rakling i motoren ved Tusenfryd. Det var jo ett under at den fortsatt gikk siden de hadde glemt å fylle olje på den Kompis tok E38en sin til Svea for lakk, men solgte den etterpå pga resultatet. Kom rust i nerkant på dørene der det ikke var rust fra før. Har også lest trådene fra ccn den gangen det fortsatt var en nettside om "overhalte motorer" fra seriøst firma. Viste seg å være bløff fra ende til annen og Helge Vik fikk vel jobben med å overhale en "nyoverhalt" M5 3,8liter. Drar overhode ikke dit mer uten at jeg VET at jeg handler med dønn seriøse folk. Reklamasjon må jo skje på stedet og det er jo litt stress å ta en Harrytur. MÅ da finnes flinke folk i Norge? ELLER? Igjen. Jeg bruker Star motor i Sandvika og er fornøyd med resultatet. P
-
He he Ja. Er vant med det. En kompis skrev en gang til meg at for ham er konsonantenes uorden konstant likegyldig. Slutter meg fullt og helt dyslektisk til det. Getriebe tenker jeg. Skal prøve ett søk på det. Kassen min er nå på vei til å ta kvelden, helt. Her er en ihvertfall. Skoletysken skal på prøve NU. http://www.autolandlindner.de/getriebe.html http://www.getriebe.tv/?gclid=CJjHyMncr ... zAodERW8ow Hadde hørt om begge disse firmaene før. disse spesifiserer også hva de gjør. ME LIKE. http://www.euromatik.eu/getriebeservice ... zAodt2mRHg p
-
Ute på Askøy dette? Flere som er flink og rimelig der. Skiftet girkasse hos en Hans der en gang og han byttet clutch på bilen til broderen på 1t12minutter med litt skravling og en kaffe. Raskt og ekspedit. Topp arbeid. P
-
viewtopic.php?f=1&t=187897&p=1982998#p1982998 karl92 Innleggets emne: Pris på og bytte automatkasse i 96 e39 523ISkrevet: Ons Apr 20, 2011 22:43 Sjekk ut denne. Flere som jævles med automatkasser. Virker ikke som om det bare er dieselbilene som har problemer med automatkassen. P
-
Flere tråder på gang om automatkasser her. posting.php?mode=reply&f=1&t=187899 Er flushinh av kassen risky nå, hva er deres erfaringer? Virker ikke som om det er spesielt dieselbilene som får problemer med girkassen, selv om de kanskje er i overvekt.
-
Desverre ingen tvil om hvor på skalaen oljen som var på kassen min befandt seg. Jeg har ulyd i revers og bilen er død både i D og R før den har blitt litt varm. Vurderer nå brukt kasse opp mot overhalt. Ulempen med brukt er jo kmstanden på dem som ofte er på 220,000 og mer. Sjangsen for å kjøpe seg trøbbel er da stor. Jeg er egentlig lite interessert i å få overhalt den som sitter i bilen da jeg tror den er helt nedslitt. Hvor er det man får tak i overhalte kasser til en brukbar pris. Dvs 16000 og opp til 20 som man kan stole på og har ihvertfall ett års garanti P
-
Nei, er vel ikke ett symptom på feil i kontaktplaten i tenningslåsen. Da summer det ikke, men er dødt hvis det ikke er kontakt der. Sørg for å ha toppladet batteri. Hva har du byttet av deler og hva er gjort. Det høres for meg ut som om det er en rellefeil eller annen jordingsfeil på motor ledningsnettet.
-
Spurte en lakkerer i Drammen om bilen min i dag. Alpenblau 94 525tdsa som skulle vært hellakket invendig og utvendig. Helst også byttet farge da jeg synes metalliclakk er penere og at jeg dessuten kunne jeg tenkt meg Avus blau. Dyrt som f. P
-
2300 ink mva Ja, det er advokattimepris det. Ikke sikkert ledningsnett og resten av bilen godtar annen kasse og hjerne. Noen som vet hvor en får tak i overhalt kasser i tyskland? "Gruppekjøp" og frakt på dette? Jeg har Prefacelift 99 530 dat. Vet ikke hvilken kasse som sitter i min. Kan finne ut av det. Jeg har kostet på så mye nå at en kasse fra eller til spiller liten rolle. Jeg må nok ha denne bilen til jeg dør P
-
Ja hvis kassen din er god så skulle du være på trygg grunn her 245000 er mange km men det kan fortsatt være lønnt å gjøre det hvis du får flinke folk til det som ikke bare tapper av olje og bytter filter, men som virkelig flusher den. P
-
Jepp. Også en god ide hvis man har lett for å bli høyrøstet og usakelig selv. Jeg har hatt med faren til en kompis ved to anledninger. En stor distingvert eldre herremann med ditto bil og framtoning som det lyser sjef av selv med behagelig stemme. Altid like saklig og klar. Gjør opp for skadene nu. Så blir vi godt forlikt og jeg går. P
-
Sa det samme selv for tre uker siden snart, men å så? Når du står der med duden forran deg, hva da? Kjipt å skulle fortelle arbeidgiver at en trenger å ta ut all ferie og ta noe permisjon. Tok en kar og skal sitte i 90dager jeg nå. Trenger også å ta opp ett lån på størrelse med ett billån for å betale inn til Statens Innkrevningssentral. Så var det den biten med å se seg over skuldra hver dag. Nei. Det er heller ikke å foretrekke. Det beste hadde vært om Politiet hadde gjort sin del og påtalemakten sin. Men i et land hvor det skjer 5 voldtekter i hovedstaden på under 48 timer kan man ikke påregne det mer. Politiet er noen jeg bare ser noe til når jeg blir stoppet for å kjøre med ett manglende baklys etter å ha vært bygda rundt for å få tak i pære med riktig sokkel til den. Elsker å svare nei på om det er min bil jeg kjører for så å svare "Postbankens". Har alikevel tro på at det kan lønne seg å ta vedkommende hvis man er 100% sikker og lar mor og far, venner og arbeidsgiver få vite hva duden driver med om kvelden. Hender det løser seg økonomisk også da. Dessuten må jo motor gir dører osv stå ett sted? Uten at bilen blir hel igjen av det! Ikke lett dette med tyverier og hærværk.
-
Var vel egentlig dette jeg mente! Stor forskjell på ett føstegangsskift på 120000 og et redningsforsøk på 230000. En bør tenke seg om før en bruker 4500kr på en kasse med høy km bare for å prøve det først i tilfelle alt blir bra. Etter å ha hatt noen biler m automat tror jeg at jeg selv kan gjøre en cost VS benefit analyse på dette. Jeg burde ha flushet min for 6år siden og ikke nå. Ble egentig lurt av longlife prat og advarsler om at det var bortkastet eller farlig å bytte oljen på en moderne automat. Oljen bør vel byttes senest på 120000 og så igjen hver 60000. P
-
Tror jeg har bilder, men mulig dissse er på mobilen min Ja det syns litt og jeg syns det hjelper på kjøreegenskapene i svinger også. Ikke så lett å se på dette bildet, men du kan jo sånn ca. sammeligne med din egen. Bilen står på 17" A/C felger P
-
Det var meget rimelig hvis det ble skikkelig gjort. Andre tar i beste fall 1500 til 4000. P
-
Jeg sier ikke noe sted at automatkasser ikke har godt av ny olje. Alt jeg sier er at man ikke skal ha forhåpninger om at det fikser feilfunksjoner på kassen, FOR DET GJØR DET IKKE såframt det ikke er at kassen har sliten olje. Skiftet på en Huyndai Sonata i vinter og den giret treegt og hardt. Etter oljebytte ble den silkemyk og fin. Min kasse har sikkert en mekanisk skade i rotor eller ett annet sted(slitasje) og der kan man bytte olje til man blir blakk uten at det hjelper. Det SKADER ikke kassen og prøve ett oljebytte, men det koster penger. P
-
Utrolig kjip dette Delene må da dukke opp igjen enten på bil eller på "torget". Dusør utloves kan vel hjelpe som sagt over her, men det beste hadde vært STRAFF UTLOVES! Hvis det ikke er skader på ramme er det vel mulig å bygge den opp igjen. Vet hvordan det føles, men blir erstattningen grei er det jo en bit på veien. Føler med deg.
-
Kassepris på 16000 brukt eller overhalt + 7 timers jobb. Bare å gange timeprisen opp med ca. 7. Bilia -Stenshagen osv 2300kr pr. time X 7 =16100. Velger du noen mellom 4 til 800kr timen som sikkert er like flinke kommer jobben på 2800-5600. Regner med at den gjevne verkstedpris vil ligge på ca 10,000. Bor du i Oslo kjenner jeg en flink kar som gjør dette for 4000kr på ett seriøst veksted. Er nyskilt og må jobbe mye ekstra P
-
Jeg har gjort dette på nesten alle bilene mine. Senkeskåler fra feks Bonrath kommer med Tüfpapirer. Dra innom biltilsynet med bilen når du har gjort jobben og det ser skikkelig ut. Ingen høydeforskjeller på samme aksel, knirk eller løse ting de kan henge seg opp i. Skift også begge gummiputene som fjærene hviler på når du er i gang. Sjekk at ikke noe subber i hjulbue, bakkant av innerskjerm osv. og at du har lovlige hjul på bilen. Pleier å gå bra dette. P
-
Helt horribel oppførsel fra firmaets side. Du skal på ingen måte godta noe "sweettalk" fra dem. De har gjort og fortsetter å gjøre en slumsete møkkajobb. Ikke ditt problem at de får mye bryderi og ekstrajobb med dette arbeidet sitt. De taper jo endel penger på dette de også. Har de satt en lærling på jobben er det heller ikke ditt problem. Der ikke vits for deg med noe kompisprat med dem. Det er bare å gi klar beskjed om at du ikke aksepterer dette og at de må ordne opp. Lakkstift blir utolig mye styggere enn en lakkering. Ett kompromi her er en god løsning og de godtar nok en brøk. Si at du er villig til å ta en del av lakken? Viktig å ikke gi seg for da taper man komplett. Jeg har sluttet å legge meg flat når slike situasjoner oppstår. Det er bare å sette seg i respekt. Ha en gjennomtenkt og god agenda før du drar dit og vit hva du godtar og ikke. Da løser det seg merkelig nok ofte. Hvis ikke er det forbrukerrådet. P
-
Brukte 4500 kr på filter og oljebytte på Stenshagen for noen mnd siden og merket overhodet ingen ting etterpå. Det var noe spon i oljen og på magneten(tappepluggen), men dette har ikke skapt noen problemer, men ei heller noen forbedring. Kassen girer like dårlig/bra som før og jeg er en ny komfyr fattigere. Brukt girkasse i Sverige ligger på 16000Skr. Om trendt det samme som en overhalt byttekasse i Tyskland. Min kasse låser seg av og til og har en runge knurre skurre?lyd i reversj i motbakker. Jeg har aldri hørt at flushing er skadelig for kassen, men at det er dyrt i forhold til hva du får igjen på nye kasser. P
-
+1 Bjalle Sure sokker i min Satte den inn på rens hos Stenshagen med kullfilter bytte og nå er bilen en helt annen mhp lukt! Dette er bilde av luftfilterkassen fra undersiden. Gummirøret som er dreneringen sees på bildet til høyre som en liten stuss. Er denne blitt morken kan den med fordel byttes ut. Viktig at det er rent i filterkassen og at dreneringen er helt åpen. P
-
Bytt belg og luftfilter Går an å få tak i greenfilter innsats til disse bilene. Har det til og med på 530daten min.
