Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. HEI Er det noen som har ettermontert Sideairbag i E36n og vet hvordan dette gjøres?? Jeg har en B3 som snart skal vises BT, men problemet er at den norske bilen ikke har sideairbag og dette har originalbilen Den har også 4X vindusheis og den "norske" bilen mangler også dette. Ingenting av ledningsnettet er der til kontakt i dørplater i C stolpen og til vindusheis bak. Hvordan løser jeg dette? Noen som er kompetent til å ta denne jobben her inne Jeg har hele ledningsnettet fra original B3 som kan klippes og skjøtes, men jeg føler meg ikke kompetent til dette, spesielt ikke airbagdelen da dette går på sikkerheten løs og at BT sikkert kommer til å ha noen innsigelser hvis jeg kommer på visning og dette ikke virker! Jeg blir svært glad om noen kunne ta denne jobben å utføre den profft eller tipse meg om løsninger. På forhånd takk! Pedro
  2. pedro

    usikker e36 m3

    Forstått det slik at rød er for spesielle legeringer i motoren som BMW da ikke bruker? Er det helt på jordet? Fyller bare blå Europris på mine BMWer og det jeg ser er at motor/ radiator og kjøleveske altid klart som dagen. Funker på alt fra E30 til E60 for min del. Pedro
  3. På noen viskosevifter er det plass til en tynn fastnøkkel til å holde igjen med er det ikke det foreslår jeg å bruke en sveisetang inne på hjulet Alt mye crc og kanskje litt varme? Når du står forran motoren og ser på frontruta skal du dra mot høyre LINKS P
  4. Nede på "trekanten", i retning mot glasskanten altså, sitter det en liten settskrue. Er en tapp på trekanten som går ned i holderen i et spor. 2?mm umbrako eller torx. Skru eller borr denne ut og dra "trekantdekslet" rett opp/ut. Ofte begynner mutteren i trekantdekslet bare å gå rundt i plasten slik at skruen blir sittende. Ikke oversize når du borrer hvis du må det, Da ødelegger du holderen. Litt plunder å få gjennomføringene fra hverandre og det pleier å være irret endel Gjør godt rent og smør opp med grease og viskeren funker som oftest igjen. Dekselet kostet under 200lappen. Lykke til Pedro
  5. Hei Oppdaget dette i vinter på min B3 98 mod som står ute sommer som vinter. Var to - tre cm med vann og noe rust i hjulkassen og avstiveren hvor batteriet sitter og ned i brønnen. Byttet pakningen rundt baklukeåpningen og det har vært relativt tørt siden. Alternativene er at det lekker fra bakdør/dør eller at limet i bakruta har begynnt å slippe- Jeg får en kompis til å ta ut ruta en av dagene for å være 100% sikker på at det ikke lekker derfra også. Du kan prøve å lufte å tørke bilen godt for så å kjøre den i vaskehall elle SPYLE den med høytrykksspyler. Etterpå kan du kjenne hvor høyt oppe fukten kommer fra Over pakningshøyde er da en indikasjon på lekk rute. Lykke til P
  6. Hei Du kan senke enkelt 1,5 til 2 cm framme ved å bytte de framre øvre fjærskålene. Dette senker bilen nok i framkant til at det JEKKA looket forsvinner. Mener endel deler i drivværket passer fra 525IX også. Ikke umulig å skaffe deler til den. Hvorfor selge iXen? Kul bil med kjempegode kjøreegenskaper sommer som vinter. Forbruket er ikke allhverdens. >Lurer på om det var Ferrodo som laget skålene. Hør med Geir Ove på KOED på 63874700 Kostet litt men er verd det for å ta bilen litt ned i front uten å forandre kjøreegenskaper eller vinkler. P
  7. Ett karosserifirma på Bekkestua ved Furubakken bil kan dra ut bulken, men det kostet endel. Par lapper! Prøver litt videre på dette for å se om noen kan ta det rimeligere.
  8. Hjelp! Noen der ute som kan rette ut bulkene på mitt B3 grenrør Har to bulker på grenrøret mitt på 4cylinderen. To litt skarpe bulker etter sammenstøt med motorfestet. Rett over der røret svinger opp til innsuget og de er ikke lett å komme til fra innsiden. NOEN SOM KAN HJELPE MEG Å RETTE EV BYTTE DET BULKEDE RØRET Jeg har ikke penger til nytt da dette er et rør med pris på over 14.000. Prøvd alt fra Svendsen eksos til sveiseverksteder. Kan legge ut bilder av bulken senere eller sende det på MMS. BLIR MEGET takknemlig for hjelp og tips her
  9. Nei da Er bare å skrive ned nr å ringe inn til BMW eller et verksted Legg fram problemet og du får sikkert svar Vet ikke noen måte å koble chassisnr med blokknr ut fra VIN og det som ligger på net som jeg har sett Eks Reolcometk osv. P
  10. Venstre bakdør uten rust? El eller manuella rutor? Min er Artic silbergrau. Orker ikke begynne å ordne på falserust på B3en da jeg er redd det bare kommer igjen og igjen. P Bor nært Heggesdal så jeg kan hente. Er lakkverksted i nærheten av deg der? Trenger å lakke sideskjørt, bakfanger og bakluke også + litt nede på en skjerm P
  11. Nei egentlig ikke Problemet er å få kjøpt spindler til en vettug pris På BMWCCN sitt forum ligger det en linktil et firma i England som selger spindler+++ rimelig Sitter på jobbpc og har desverre ikke link å legge ut! To bolter og vips. Spindelen er ikke noe problem å løsne. P
  12. Mente det var nr der på min M43 i min 94mod Godt lys på ren motor er Lett å komme til der. M44 motoren har en annen topp en M42 tror jeg uten at jeg skal si det for sikkert Skulle da gå an å se forskjell utapå også? P
  13. er vel flere grunner til at den kan ha blitt flyttet. Folk går jo også lei av å oppbevare skrot for andre La oss håpe at han har begynt på bilen eller setter den inn ett sted slik at forfallet bremses litt Forsett med å mase på på fyren ang kjøp Verdt å redde den der
  14. Takker for tipsene her. Vil legge turboen i diesel/parafinblanding og hjelper ikke det blir det prøvd ett stoff som skal hete G21 og er i bruk på marine turboer etter tips fra en smører på BMWccn. Kjipt å måtte koste på ny turbo så tidlig. gamlemærra til en nabo gikk 425000 før kassa gikk. Har brukt 21000 på bilen denne mnd og det suger. Noen som har kjøpt turbo på nett fra statene eller Tyskland og har gode erfaringer?
  15. Hei Har en 99mod 530 dat som er gått 221000 nå det har vært en nullfeilsbil og jeg er veldig fornøyd med den. I vinter begynte den å bruke ca 0,1 mer enn vanlig og etterhvert kjentes den slapp ut. Etter mye feilsøking og turer inn og ut Bosch i Asker og Stenshagen og 21500 kroner fattigere ble det konstatert at turboens variable geometri ikke lenger virket tilfredstillende. Sansynligvis prga koksing i skovlene på turboen. Dette kunne skyldes at jeg slifter olje på lit for lange intervaller og at jeg hadde kjørt for lenge med tett veivhusventilasjon. Luftmassemåler, ventiler og alle slanger er byttet. >Det var ingen unormal slakke i turboens aksel i lengde/aksialretning eller i høyde eller ulyd. Ingen olje på luftsiden. Den hverken blå eller svartryker såframt jeg ikke kjører tung henger + 110kmt. Da kan den ved pådrag gi litt svartrøyk ett sekund. Dyser har vært inspisert og kun glødepluggen på eneren er litt slitt. Hverken Bosch eller Stenshagenkunne finne noen annen forklaring enn at det var turboens variable geometri som ikke lenger virket tilfredstillende. Dvs. at skovlene var kokset fast i senterakselen og derfor ikke lenger vrir seg slik de skal og da ikke varierer geometrien på skovlenes vinkel. Dette gir da for lavt ladetrykk på lave omdreidninger. Har fått pris på 10555 for ny turbo både hos GIK og Zubi(elektroservice på Høvik) Dette er mye synes jeg for noen skovler. Kjøpte en til Peugeoten på jobben til 3600. Er det noene som har noen tips her da pengesekken er TOM og jeg trenger å spare inn der det går nå. Noen som vet om turboen kan legges i parafin for å løse opp kokset??Noen som har prøvd?? Med blakk hilsen Pedro nå kjørende 85 m Volvo 360.
  16. Det er da aktuelt å dumpe disse felgsettene pga manglende lagerplass Alpinaene går til førstemann med 6000 Har selv betalt mer for dem. Det er de definitivt verdt. To sett E36 alufelger og en reservefelg skal også bort da jeg ikke kan bruke 15" og 16" felger på min B3' P
  17. Mangler garasje plass Disse settene med hjul må bort Gi bud P
  18. Da er den solgt for 12 til Kristiansand BLIR GROM M3 Dette nå Pedro
  19. Bilen må nå bort og siste bud er 11,300(halv årsavgift) eller skruhjelp Bilen står nå med skinninteriøret og det medfølger ikke til den prisen Har bud på den, men tror jeg lar det ligge til neste bile jeg skal kjøpe Pedro
  20. Hei Fikk ikke noen melding på svar fra deg Har du prøvd å ringe meg?? Har ikke telefonnummeret ditt lenger. Latskap men Pedro
  21. Bumper fire sett felg , to med hjul til E39 og E36. Er fine både som sommer og vinterfelger. E39 settene er 16 og 17". Begge settene til E36 er !5" P
  22. Bumper denne til forsiden. Får jeg et mer reelt bud fra deg NSR eller? Skal bort da jeg skal ha lakk på e34 en min og jeg ikke har parkeringsplass til flere biler. Får klager på at jeg fyller opp fparkeringsplassen utover mine 1,5 kommunalt tilmålte plasser. Pedro
  23. Da må du nok bygge om til e30 4 bolt Bilder av E36 felgene kommer i morgen. p
  24. Hei Det ser ut som du leter på riktig sted Jeg fikk byttet delene nr 3 5 8 og en ventil som ikke vises på bildet men som ligger på samme sted(tror du finner den ved å føge slange 1) + selve røret og filteret Filteret mitt var ikke tett, men helt nytt Det ble alikevell byttet og bilen startet nå greit igjen Virker som om de to ventilene kan klikke etter noen år. trekker da muligens falsk luft. gjør du dette selv pass på spunten inn på pumpen Den kan løsne P
×
×
  • Opprett ny...