-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Begge pakningssetteene er solgt Defekt kameramobil, men setene er til E 30 og er hele og greie Noen dørtrekk er heller ikke kastet 50 kr stk Enda endel E34 E30 ting igjen.Alt el nå kastet men har mange styrebokser og releer og en E36 og en E34b rattstamme. Begge er komplette. P
-
Da jeg var på din alder for tja 31 år siden eller no bygget jeg badlook bobler og hadde Capri GT og endel sykkler(oftest i deler). Hadde det mye gøy med det. Det ser ut til at du er en kløpper til å sveise og at du har planer i hodet du er i stand til å gjennomføre. Stå på og ta noen fine bilder av prosjektet ditt. Er til å være stolt av det der. Ene bobla mi med 600 karosseriarbeidstimer vraket jeg etter kort tid, så kjør pent å bruk innsiden av hode når du har fått lappen. Blir det svart bil eller planlegger du noe spenstig med lakkvalg også? Pedro
-
BMW Alpina B7 Tragiske Skjebne! *BILDE update s.6*
emne svarte i pedro sin JonasD i Annet BMW og motorprat
Jo Linjene er det ikke noe å si på. Likte interiøret og kjøreegenskapene også. Derimot var det vel samme motorene i 6, 7er og i gamle 3,0S 3,3 osv. "Berømt" eller notorisk for bensinforbruk. En tidligere ungdomsbekjent hadde inntil for ett par år siden en 3,0Si som var overtatt etter faren som første eier. Råneturer på byen i den var dobbelt så dyrt som i min Renault 16 TX, men sef. en helt annen type bil å kjøre. 16 TX en var ikke førstevalget noen gang. Derimot rustet 3,0 opp og endte som delebil på Forhus. 16TX lever enda merkelig nok? Hadde selv fingrene i en 632/ 33 ia i 84 Da var bilen gått 100 000 i tyskland og var under 5 år gammel. Høyre forskjerm var spist opp i "overkant" av skjermen venstre hadde hull på toppen av skjermen mot A stolpen og den var sterkt angrepet av rust i bakplate, under baklyktene og under støtfanger forran og bak. En morsom bil som aldri har gått i glemmeboka, arkivert under en gang så... Alpinaen er jo helt spesiell å jeg tviler sterkt på om det er igjen 100 biler av den. Det var ikke bare rusten som tok dem for å si det sånn. Eieren vet vel hva dette er verdt og håper han en dag får tid til den. Er vel bare harde cash på bordet som gjelder for at han skal kvitte seg med den? Lykke til med masing/ kjøp noen. Så dyre deler det er på dem ville jeg gått for en strøken en. Men sikkert en morsom bil å restaurere skjønt Alpinadeler er dyre(klage klage)! P -
BMW Alpina B7 Tragiske Skjebne! *BILDE update s.6*
emne svarte i pedro sin JonasD i Annet BMW og motorprat
Ergelig når skrotkailler ikke klarer å pusse opp det de har og atpåtil nekter å selge. Husker en slik fra ungdommen som hadde tre klassikere. Skal fikse dem opp ble det sagt til en dag Oslo kommune tok affære og hentet rusthaugene å kjørte dem på dynga. Da hadde det gått minst fem år. Leit, men han eier jo faktisk bilen. Nytter det ikke å lokke med noe? Trist å se en så grom bil gå til hundene. Går fort når det får stå i ro i fukt. Håper noen får tak i den å startet på en massiv restaurering. Pen bil og blitt "skjelden" også. P -
Hei Slakter ikke bilen for midtarmlene nå. Blir å selge skinninteriøret løst men komplett i såfall Bud på 6000 er ok Skal vurdere salg av kjørekompen hvis jeg finner en 22 knapper m ledninger. Pedro
-
Nei egentlig ikke for å være 89mod Hadde vel 225000 på telleren da toppakningen gikk. Motoren ble overhalt for nesten 25000, planet topp og skiftet ventiler. Kammen var ok og bunnen fin. Blokka ble honet og komp testet flere ganger, bla hos Per på Autopower DA. Grunnen til at den ble tatt ut etter ca 3/5000kmvar at den gikk hardt/ugjevnt på tomgang og vi fant ikke feilen raskt. Luktet bensin på tomgang. Regner med ett drev som ble feilbyttet da den fikk 2,3L råder og veiv. Org veiven er kastet Var god komp i motoren og skikkelig drag Problemet var tenningen? tror jeg. Hadde E34 en i 225 med den motoren.(påvei til Århus og KOED) De fant ikke feilen der heller og motoren ble plukket ut etter hjemkomst. Tett og fin. Prosjekt for den som KAN SKRU! Pedro
-
Pen og grei bil selges Greie piggrfrie vinterdekk med bra mønster Bakluke medfølger Mye nytt her Fin på forbruket null oljelekk litt forbruk av frostveske, Må påregne pakningsbytte på den og en planing av topp?! Pedro
-
Motor har god komp og toppen eroverhalt sammen med bunn Fin bunnpanne. pedro
-
Bump Ser etter fanger bak igjen i dag Jorg1 da jeg har vært svinesyk og ligget rett ut. P
-
Ja ja Fredrik En god vin var vel ikke å forakte. For meg ble det hjemmekveld med husets små skarn og John Spartan. Gammal action, pølser og Rignes sin utmerkede Coke To biter sjokolade som dessert. Ingen stor culminarisk aften, men "alle" barna var fornøyde. Guten nacht und freude am fahren For pedro vågner uten skallebank i morgen å noen vil sikkert på ski sånn i 7 tiden Bah. Måtte regnet stå meg bi P
-
Heldiggriser. Har sett for meg Vodka m cola, Hansa øl og en god biffmiddag sammen med en kompis. Så ringer tullefonen til fruen. Komme på jobb? Sef sier hun ja og jeg vant barnevaktlotteriet. Poden på 20 er gone in less than 60 secs uten å ta med søppla ut. Far sitter hjemme å leser bimmers i påvente av kokte poteter. Hurra Men, blir nå ett par kalde lell! Skål Noe på TV Nei sikkert ikke!! Pedro
-
Onkel sto utenfor hos meg med tre splitter nye leasingbiler. En sort Touran å to A4 stv, grå og sølv, og alle tre bilene var bekke mørk! Siden mobilkameraet mitt er udugelig ble det ikke gode bilder. Kan garantere at disse hadde vært stoppet hvis det hadde vært ungdommer i dem. Solskjermen nedslått er vel ikke gjennomsiktelig, så hva klager de på? Jeg ble stoppet på ESSOEN på Høvik av en kjent størrelse i Sandvika distriktet. Mente jeg hadde ulovlige doble framlys på min Dodge. For mange lux, mente luringen. Orginalt på min sa jeg, men han mente lysene kom fra en nyere facelift. Etter endel fram og tilbake hvor jeg nektet for å ha modifisert Ramen ville han ha meg til å tilstå høy hastighet. Lang diskusjon etter bestemte han seg for å sende Ramen til tilsynet og fulgte etter meg hjem, men jeg hørte ikke noe mer fra BT. Fjærn oppførsel syntes jeg. Tidsbruken hans på meg tilsa vel at det hadde vært en dag med nada viktige ting å gjøre og da måtte vel noe konstrueres. Ble stoppet ett par dager senere på natten og da var det igjen farten de ville prate om. Jeg sa da at dere kan se bak inne i bilen min å bli ferdig. Det ville de og saumfarte bilen mens de pratet om at jeg hadde kjørt fort og at de hadde målt meg. Til slutt sa jeg at vi måtte sjekke hjul dimensjonen da jeg hadde holdt grensen dønn. Får vel kalle inn bilen til spedometertest da? Da var de ferdige med å se inn i bilen og de gikk rett inn i maja å kjørte videre uten et hade engang. Voksent. Er sikkert ofte kjedelig når de ikke finner knark eller er så heldigge å få ett avstikk i løpet av en vakt. Tror ikke så mange gidder å prøve på det mer uten å være høy på noe å samtidig være ute på prøve. Men når det er sakt så kjører men pent og har kjøyregreiene i orden, blir man skjeldent stoppet p
-
Mener kravet er 80% visibilitet og det skulle du jo ha Heller ingen ting i "siktelinje" som hindrer utsyn. Flytt streameren bak da vel P
-
Har brukt både brytegaffel og den nederste avdrageren med hell! Den øverste på bilde dur bare på endeledd Vold er nok løsningen her Jeg har banka rimelig lenge og hardt på nedre festet til fjærbeinet Vatt i øra, brytegaffel og 3kg minimum Pæng og løkke tell Pleier å sette jekk under spindelen slik at det nesten ikke fjærer (dvs der skiva er montert innpå) Pedro
-
Hei Motoren er nyoverhalt og honet+++++ Det som var mitt problem med den var at den gikk litt hardt. Som om den sto en halv tann feil. Dette korrigerte seg oppover på turtall og den drar som en bjønn. To muligheter slik jeg ser det 1 Nedre drev på veiv: feil drev eller feil montert(siste lite trolig). to delenummer på veivdrevene, har det andre også tror jeg. 2 mellomste eller øvre drev/ kamdrev. men ikke tid til å holde på. Ble bygd om fra sidetenning E30 til topptenning e34. Alt er justerbart drev og vips motor går like pent i alle register. Har selv kjennt at denne krabaten sparker(0 problem med 220 her) Motor kun gått Oslo Århus Malmø Oslo. Komp testet ok på KOEDs gamle verksted Motor ble byttet ut pga STØRRE klump inn og liten tid til skruing. Satt i kjøre på jobben bil som måtte gå pent, spes i KØ. gi ett bud som jeg ikke kan avstå fra så er den din Kan følge med pakningssett og endel drev osv Resten er kastet nå. Står på pall klar til henting i Asker. Mener motor er for god til å havne på dynga, men jeg har ikke bruk for den lengre pga 2,5 m 50 B25 bytte. Blokka har festehull til både E34 og E30 motorfester orginalt(kombi) Pedro
-
Deler til E34-E30 Dørertil E34 sedan uten el heis grå En 95 v bakdør med el heis To dører til E30 coupe Låsene tatt ut Komplett pakningssett til M20B20/23 Kan ev følge m komplett motor To panser ett Alpinhvit og ett blått Ikke rust, men endel steinsprang, MOTOR M20B23 Komplett M20 B23 til E34 E30 89 fronttenning Noe el mangler. P Bilder kommer
-
Fortsatt pen silbergrau vbakdør med el heis Hjerner og ABS hjerner og en automat hjerne til e34 Ett komplett rødt individual stoffinteriør 1000? og to framlykter til E36 coupe Lyktene er helt ok 300kr Pedro Har igjen ETT PAKNINGSSETT KOMPLETT TIL M20B20-23 800kr Pedro
-
Er blitt så gammel jeg at jeg kun kan si som Fredrik. Det er loven vi må bøye oss for her og ikke egne behov for fart og spenning. Storsammfunnet har ikke behov for flere ulykker. Er i den situasjon i dag at jeg forstår dette sånn nogenlunde med små glipp. Grasatfahren, virkelig grasat, var omtrendt "yrket mitt". Gjorde ikke annet enn idioti og tullball i bil å på sykkel. Fikk mange kommentarer fra andre venner i bilmiljøet om at du er neste mann ut til å gjøre ei skikkelig murvelte. Ungdommelig overmot og tro på raske reflekser gjorde at jeg bare ikke skulle lære. På en mnd med to dødsulykker og en brukket nakke klarer jeg å bli fjerdemann ut og det verste var at ulykken skjedde midt i bysentrum uten den helt store farten, bare uvøren tullskap. Da jeg hadde begynt å gå igjen smadret jeg bobla mi i baken på en buss også pga tullskap å litt høy fart. Ble litt mer voksen i militæret og gikk litt på skole. Det hjalp bare litt. Rask bil og langpendling, så var høyrefoten påny styrt av en umoden gutt. Ikke lenge etterpå presterte jeg å blåse inn i en storkontroll og mistet skoleplass, jobbmuligheter i heimbygda og skjemte meg skikkelig ut for min framtidige kone og hennes familie. Min familie var vel skjeleglad for det gikk så bra som det gjorde. Jeg satt i bilen med politimesteren himself ved siden av. Visste hvilken vei det tok og at et par karrierevalg var borte på 60secs. Gått langt over 20 år siden dette å jeg vet at ingen ungdommer lærer av min historie. IKKE EN, men kanskje dere kommer først til en bilulykke en dag å må trå til med førstehjelp til noen som skriker og roper på sine nærmeste og er redde. Da får man reflektert litt. Freude am fahren folkens. Ta ut grasatfaren på bane. Framhev BMW som et merke for sofistikerte nytere av god bil. Slipp fram med ett smil, også de med Merce og Auda. er så utrolig mer avslappende og nedstressende. Ta gørra ut på sperret vei og bane eller som gutta på jobben. Go-cart på fredag og en hyggelig avsluttningscola/ øl og rolig hjem med ett stooooort smil-
-
Her var det mye av ymse. Jeg må da fx@+ i meg få klage litt jeg også da. Hadde gått å småhanglet litt i tre uker, bla med betennelse i kneet og litt halsvondt. Så ble jeg såppas bra at jeg følte for å ta en kveld i garasjen. Pæng: Shot half dead og grisesyk i to uker. Fire dager m skikkelig feber magevondt leddsmerter hoste hodepine og rennenese. Ble bra før helgen og med dårlig samvittighet for en bil i deler og to prosjekter i stampe, stupte jeg i garasjen med fornyet mot og vifteovn. Ble beinkald på betongen og dro hjem med en skikkelig influensa hoste og småvarm. Var ut å lufta naboen(har bil m skilt og som går) å rett i bingen igjen m hodepine grisekald å hoste verre enn noengang. Eneste morsomme er at fruen som sef fikk mensen nå viste seg fra en spenstig side og tok saken i egne hender. Det varmer og takk til "megga" SOM FORØVRIG HAR DENGT TREGERN I en fartsdump og slått ihjel forstilling å eksos. Men alt kan repareres(bare en har pæng nok). Nok klaging fra min side med ett lite smil dog HeHe
-
Ja her går det(kanskje på siste året) i vinter lagring. Par turer Drammen -Oslo å bilene så ut som et sauefjøs. Blir sauedyrt å drive å vinterlagre to biler å bruke to og å ha ett gromprosjekt i garasjen. Pængan flyg og spm om jeg har biler som er verdt det nå, blir besvart med ett nei! Men som alikevel blir delvis fulgt opp. Alpina B3en skal IKKE ut mer i år annet enn ved flytting da den står under presenning utenfor. Er ugunstig på alle måter, men skrekken for E36 rusta sitter godt i! Fant begynnende rust i bakluke for to uker siden og da blir det noe lakkejobb. Neste luftetur er på henger til BT og rett i varmgarasje. 530dat en har aldri vært kjørt en vinter igjennom, men skal kjøres til hjul pga. den høye årsavgiften. Så er det grundig vask og polering og tørking med avfukter og garasje til 1 juli. Coupetregern skal gå til den blir solgt, vraket i en kontrollert sladd eller ihjelskrudd Fruens 525tdsda står til sveising og lakk og var ment som vinterbil til henne, men har vi hjerte til å la en forsvarsløs E34 stå ute om vinteren? Nok av japsedritt som får ta en vinter, glad i Lancer 4x4 jeg. La saltet ta dem å bimmersen leve. P(grisesyk)
-
Denne påskeselges nå for 15,000 Dette er ett fin objekt for IS eller lignende for den som vil skru litt. 50/50 senk med dempere kan medfølge for 2000 eller bud
-
Har kastet omtrendt alt nå. Har igjen V bakdør E34 95/96 Ett sett el vindusheis E34. Noen hjerner og ABS sentraler Front fangere orginal E39 sort II. En M20B23 med 3000km etter overhaling og en bunndel. Borbet H felger og dekk 15" P
-
Ja Gleder meg mer og mer til hver vår. Spesielt nå til neste sesong. Har bare hatt drittbiler og rust og månedskort å vise fram de siste årene. Når det begynner å dryppe fra takene igjen i mars april skal jeg synge Vårsøg så høyt at du hører det NO SKJIN DET SOL osv. Imens blir det litt pyssel i garasjen og kanskje blir det en tur til en viss H V også, Og da skal det pusles litt forran i bilen hvis pængan rækk. Reimsnurre har stått læng på lista over godsaker. I morgen Vask og polish og fundering på steinspranget som kanskje får en Pedro rep Det er det billigste og en tur innom KOED da. P Ps Glemte jeg å si at bila di holder seg forbløffende godt med så mange KM på telleren. Min har 124000km på telleren og er ikke spes blankere og ett par brune priker er kommet hist og her i forskjermer og IKKE MINST BAKLUKEKANTEN. Gruer for å titte under. Veit at hjuloppheng bak skal sandblåses i vinter og powerflexes. Eksosoppheng Pingledemp og pinglebrems skal iallefall ut på neste mnd lønn Skitten bil da gitt Vaskepedro må ta i et tak! Keep up the good work gutter
-
Nei det tror jeg ikke du behøver Ta en rask kikk på delefilmen til begge biler. Er bare M3 som har annen bremsekraftforsterker, men håndbrekksvaierene må byttes da. Er litt jobb, men de har en tendens til å strekke seg litt så det kan jo være ett fint påskudd til å skifte Resten av ombygget er plugg and play å litt lufting av calipterene hvis du skifter dem? Trengs vel ikke?? Ventilerte b skiver bak har du ikke bruk for på en IS bil? Blir nytt listværk på meg også, men sliter med å betale på alle bilene jeg har gang i nå. Hovedgesjeften nå er en 94 525tdsa som er M///et opp etter alle kunstens regler og er satt bort til rustsveis og hellakk. M3en skal ikke på veien før om ett halvt år, så der blir det vask, polish, interørrens og full skinnpleie og AAAALLLLLTTT det dille der som jeg gleder meg til og en steinsprutreparasjon på panseret etter en idiot som skulle inn forran me to meters klaring i 100. Fant begynnende rust i bakluka i helgen og det må tas omgånde etter lønning og helst før fruen får kloa i meg å jeg må bli med på kjøpesenteret for å svi kort Å bruke penger på bil er jo ikke det Det er jo gøy! Pedro
-
Nei vel He He Så salgstråden jeg da? Var vel med porto? Fine var dem uansett! Hva kostet de nye merkene da? Pedro
