-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Bilder av valsingen da
-
Sjekk for lekkasje rundt varmeapparat ventilene (magnetventiler øverst til venstre i motorrommet) Finnes det ikke repsett til disse varmeventilene?? Skal få bestilt/kjøpt termostat på fredag sammen med ny olje og plugger pga tikking og rufsete gange ved oppstart. S Ja, tviler ikke på det, men har vært redd for å kjøre 3,4mil i kø. Er ganske langt opp til Ole Martin fra meg når kjølingen er så som så. Tar turen hvis den ikke blir bra etter pluggbytte, olje, varmeventil og ny termostat. Argh! pæng ut igjen
-
Får kjøpe tennplugger på fredag da, men tikkingen forklares vel ikke av plugger! Merket en liten oppgang på forbruket etter vinteren, men det er variabelt. Kan også være automaten som krangler. Har lagt merke til at den av og til driver å girer opp og ned på flater i 100 120 med litt stigning. Skal samtidig kjøre en dyserens på den for å se om det hjelper på start og forbruk. Tar det og oljebytte samtidig. P
-
Da blei det stilt ja. Itj så my som ein dækksparker eingong?
-
Bumper denne før oljebytte.
-
Ny HEAVY DUTY vannpumpe og org termostat fra Schmiedmann og dette har ikke gått mer enn to tre tusen siden bytte. Jeg har skiftet slurevifteclutchen med en fra E36en min, men denne vil heller ikke slå inn?? Altså defekt eller ikke varmt nok når jeg prøver. Jeg har begynnt å helle mot en teori om at varmeregisteret er lekk. Skal ut nå for å sjekke m det er vått på gulvet framme i bilen. Hadde jeg turt skulle jeg kjørt bilen opp til Ole Martin, men det er langt gjennom byen i varmen som er nå.
-
Ja da. Vet det og det du sier der var også drivkraften til at jeg har rotet bort ett nytt kjøkken og bad på ingenting/dvs en gammel bil med liten verdi. Trenger ikke hilse fra fruen å si at hun ikke er enig i prioriteringen og forøvrig nå kjører Toyota på andre året
-
Du aner ikke hvor lei jeg er av denne ustabiliteten. Ingen har fått til denne bilen og alt kom liksom på en gang. Blir å prøve bytte av tenningslås sluttstykket. Skal hvistnok iallefall hjelpe på småplager som plutselige kutt, tung servo og problemer med taklys/dørbrytere. Ingen kan fortelle hvorfor, men det hjelper for mange.Fikser dette problemet gjennstår fortsatt automatkassetrøbbel og rust. ALDRI MER E39. Ingen av mine venner eller familie har kjøpt BMW de siste årene og jeg forstår det siden min er en rullende advarselsplakat. Synd, for det var 200000 gode km i bilen bortsett fra rustproblemet som kom tidlig og som nå dukker opp for tredje gang. P
-
Tja? Etter vinterens mas om å få kjøpe denne er det blitt stille. Finn.no neste eller er det noen her på forumet som er i markedet for en E34 525iat? Skal bort denne da pengene skal brukes på B3en min og nybil. P
-
Pen og god bil med mange km igjen. Denne har lav km for å være en 96modell Kun fire godt voksne eiere fra 96. Veldig mye er gjort av service og utbedringer siden i høst. Den har servicehefte. P
-
VINKELSLIPER først ja Dristig. Ble vanvittig bra dette. Kule felger. Tror jeg har spurt om det før, men hva med panseret og grillramma? Lakke? eller har du planer om hellakk? Høyre bakdør i kant med hjulbuen. Stor glippe der eller?
-
Drev på med litt rengjøring og ettersyn på jobben etter arbeidstid. Alle dører sto litt åpne sammen med bakluken som var åpen hele tiden. Etter noen timer var det ikke lenger strøm på batteriet nok til å gi releet ett klikk engang. Da hadde ikke dette skjedd på månedsvis. Begynner også å tulle med tung servo, stopp ved humpete vei og at CC, radio/kassett osv ikke kan styres fra rattet. Håper dette løser deg ved å bytte sluttstykket bak i tenningslåsen! Nå kommer også rusta på den. begynner å bli lei E39ern nå. Blir så mye påkost at det er på tide å kvitte seg med den før den er blitt ei superdyr dynge. Synd F11 er så dyr i norge enda!
-
Hei Har ett lite "problem" med min E34 525 iat. Siden i vår har jeg ved oppstart hatt problemer med at motoren går på fire eller fem de første to til tre sekundene. Så går den på alle 6. Dette problemet er størst på morgenen eller når det er kaldt. Det skjer ikke når motoeren er varm. Ble tatt storservice på den for 5000 siden med "alt". Kan det være ventiler som henger /ventil seter som er nedsotet? Bensinen jeg kjører på stort sett er fra Jet sin 95oktan. Før kjørte jeg noen tanker på Shells V Power, men sluttet da jeg ikke merket noe på effekt contra pris.(Mulig forbruket gikk litt ned?). Enkelte ganger i vår hvor det har vært veldig kaldt, har jeg også merket kraftig tikking, men dette varer ikke så lenge som tre sekunder. Husker ikke oljetype i farten, men regner med det er Motul. Noen som kan gi en peilepinn på hva som kan forårsake dette og ikke mist bli kvitt det? Er oljebytte rett rundt hjørnet da jeg aldri kjører over 5000 med mine biler før jeg bytter. Tikker helt forjævlig i maks tre sekunder Ingen tikking etter dette! Tips noen.
-
Bilen er fortsatt til salgs. Bare står og tar opp plass og forfaller. Har tre andre biler som krever sitt. Bud er nå lov Eirik Vist på forumet kan være behjelpelig med å bygge om til 540 6 trinns manuell for de som kunne ønsket seg noe slikt P
-
Skriv gjerne solgt oppe i Tråden også!
-
E36 M3 3.0 fjærbein foran selges (dempere/fjører/lenkearmer)
emne svarte i pedro sin BilBruker i BMW-deler selges
Spindler på disse eller? P -
Hei Kristian Låner tråden din litt til ett spørsmål eller to jeg. Skal til med samme jobben. Kontakten på min 99 juni var hvit/gjennomsiktig, seter fra 99 også mener jeg. Memoryknappen sitter i døra. Det er vel litt hærk å få byttet den pga dørtrekk og at man må sage ut plass til trykk knapen det står 1, 2, 3, M på ? Vil dette virke om jeg bytter kabelen i døra? Speil og seter? 4-5 timer fra en tar ut setene til de nye er satt inn og kablene er trukket? Ikke noen boks eller relleer her? Takker for svar jeg å. P
-
Yes Riktig det Ikke alt er på riktig side av landet O K Karlstad er mer tilgjengelig iom at man ikketrenger å kjøre rundt Vänern eller ned mot Udevalla. Fine seter akkurat som de forrige sportssetene han solgte. Kjør å kjøp
-
Har på kulde, men kommer forsatt varme inn i kupeen? E34
emne svarte i pedro sin e34bmw535i i Teknisk
HM Cirrusblau? Pm ett pent bilde da? Nærheten av Biariz eller Avus blau eller dypere blå. Har sett E39 touring i begge de fargene og de er riktig pene. -
O K Vet du hvor langt det er til Karlsborg og tilbake? Du skal handle endel røyk ol før det blir "tjent inn" Han har solgt deler til norge før og alle er fornøyd, men jeg klarte aldri å få avtalt noe med ham jeg da. Men sikkert en straight kar siden han får gode tilbakemeldinger. Er vel ca 4 timer en vei? P
-
Tips her?? Defekt vannpumpe Termostat Tett radiator Tette kanaler Defekt varmekran skulle jo ikke innvirke på luft og trykk?? Jeg kommer ingen vei her og kunne sårt trengt hjelp!
-
Har på kulde, men kommer forsatt varme inn i kupeen? E34
emne svarte i pedro sin e34bmw535i i Teknisk
Hei Jeg sliter med det motsatte og regner med at det er varmeventilen som har hengt seg opp/ kilt seg. Den sitter som du kanskje vet under plastlokken på venstre side ved sikkringsboksen. Den kan overhales Blind slangene OG MERK HVEM SOM GÅR HVOR og skru hele greiene av og plukk fra hverandre Skal være en grei jobb for alle som har skrudd litt NÅR DU ER FERDIG ER DET EN LITEN LUFTLOMME DER DEN MÅ LUFTES UT. Ser pen ut den bilen din. Hva slags grønnfarge? Har en boston green Hartge hekkspioler som er veldig pen på E34 til salgs foresten. P -
Jaha Da ble det stille her og bilen legges ut på finn.no Ingen som hadde lyst på E34 525iat Er jo ikke store jobben å sette manuell kasse i denne da hvis det er problemet!
-
Hei Var ikke gummi pakning i radiatorlokket Det kommer IKKE vann ut av lufteskruen uansett hva jeg gjør(klemmer på slanger osv) Vannspruten kommer når jeg åpner radiatorlokket. Fyller jeg på nytt kaldt eller lunkent vann er det still der uten krusninger(vannpumpen ble ikke byttet av meg, men på verksted) Dette er IKKE kontrollert enda) Nå er varmeapparatet kun lunkent og ikke skikkelig varmt. Motorens temperatur lå stødig på normalt varm og beveget seg ikke under hverken kjøring i fart eller i kø/stille. Har tatt viftekobling og vifte fra en 323. Den skal virke. Fortsatt temmelig harde slanger etter litt kjøring. Kan det være en blokkasje ett eller annet sted? Defekt vannpumpe eller at denne ALDRI ble byttet? termostat? Defekt radiator? Denne ble tatt fra en brukt 530 samme årsmodell og den #ser# fin ut. Det kommer fortsatt ikke trykk og veske fra lufteskruen til tross for at jeg prøver å lufte når motoren er varm. Håper noen kan tipse meg om noen eller noe som kan hjelpe meg her! Ikke helt sikker på sirkulasjon, bare trykk. Azeton MVH
-
På vei fra Lier til Holmen i dag gikk det rimelig tregt. Plutselig ser jeg at temperaturmåleren står på RØD. Stopper bilen og starter den igjen etter noen sekunder. Nåla spretter rett opp på rødt, men uten at jeg hører/merker noe spesielt. MEN. Null varme i varmeapparatet. Kjører litt, triller litt og står noe stille og endelig kan jeg ta av og få opp litt fart. Da kommer det plutselig litt varme fra varmeapparatet og tempen går ned på normal igjen. På jobben(kun tre km) må jeg etterfylle flere liter. Jeg drar så en tur inn i byen. Bortset fra at varmeapparatet ikke blir skikkelig varmt, virker alt ok(ikke luftet). Mye trykk i systemet. På turen hjem må jeg på ny etterfylle ca 1 liter, men uten at temperaturen går opp. Når jeg kommer hjem setter jeg snuten opp og tar av lokket og spruten står over hele bilen. Alle slangene i motorrommet var steinharde. Selv de til varmeapparatet. Har nå prøvd å lufte uten å få luften ut. Åpnet den lille lufteskruen etter å ha fyllt på veske, men enten blåser alt ut eller så skjer ingen ting. Motoren går ikke varm mer, men er ikke skikkelig luftet heller. Bla ikke varme i varmeapparatet og ikke vann ut av lufteskruen. Merket meg også at slureviften overhode ikke slo inn, slik at jeg byttet denne med en fra 323en min jeg visste virket. Termostat og vannpumpe er byttet for snart ett år siden. Har av og til hatt problemer med at varmluften kommer og går i vinter, men ikke så ille som dette. Skulle reist til Sverige i morgen, men det tørr jeg ikke nå. Virker ikke som om toppakningen har gått. Fint drag og ikke olje i kjølesystemet og heller ikke veske i oljen.? Noen som kan gi noen tips her?
