Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Bilen er ca 5 cm skjev til tross for en liten runde med to store karer i bagasjen. Jeg satt oppi som vekt når naboen løsnet og så strammet bilen, en da jeg gikk ut av bilen var den fortsatt 5cm for høy. Må vel ta svingarmen ned igjen? Men hva er vitsen da jeg ikke kommer til å justere på nr 17 og vinkelen der alikevell. Nedre bærearmsbolten nr10 og skive 11, justerer camber. Innfestningsplaten justerer kun spissing og den ser helt topp ut. Iom at bilen er ganske stiv merker jeg ikke noe på kjøringen, men jeg har jo bare kjørt litt rundt på plassen og rundt husrekka siden jeg er redd for å ødelegge de nye foringene. Hva nå P
  2. Hei Den var moderat senket og det var ikke noe wheelgap mellom hjul og hjulbue der nei. Så akkurat slik ut på begge side som den nå gjør på høyre side. Bøyde meg ned istad og kjennte etter på fjærene framme og bake. Sitter der de skal og som de skal uten noe knekte runder. Begynner å bli litt frustrert nå Vurderer å ta ned svingarmen og begynne på nytt i gjenn. PS Når jeg hever bilen på bakakselen, går det ene dekket(høyre) rett ned. Det venstre svinger litt innover under bilen. Det gjør det ikke på den andre E36 sedanen jeg har med 60 40 senk fra Bilstein. Er likt med høyre siden på 323en. P
  3. solgt.
  4. Hei Lurer på om det er svingarmsinnfestningen, del nr 17, som er tightet i feil vinkel her? Denne vil jo påvirke høyden på bilen hvis vinkelen ikke er flat nok? Tips om dette mottas fortsatt da bilen er like skjev. Tegningen som skulle illustrere feil vinkel ble litt difus da jeg ikke har Gimp Men er jeg inne på noe. Ullsokk??
  5. pedro

    Skaffet

    Bumper nå denne
  6. Fjærene sitter riktig i topp og bunn. Ingen knekte fjærer. Begynner å bli litt oppgitt her. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre. Har gjort disse jobbene MANGE ganger før uten problem. Har sikkert hatt over hundre fjær og demper/foringsbytter på 30år, men ikke opplevd skjev bil etterpå. Kun før bytte Bilen har moderat senk og gule Koni Skal ikke være noe wheelgap her i gården Tar imot tips her EDIT Når jeg jekker den opp på bakakselen "svinger" venstrehjulet nå innover "under" bilen. Høyre hjul senkes bare rett ned! Forklarer meg kanskje dumt her, men det virker som om v.hjulet nå svinger under bilen og når jeg senker den er den fortsatt 5 cm for høy på venstre side. Begynner å bli lei og oppgitt. P
  7. Var mye arbeid å ta ut teppet som kommer fra bil med kun 100,000km(har servicehefte fra bilen som viser dette). Etter støvsuging er dette som nytt. Ønsker meg 1000 + eventuell frakt for alle delene. Setene er nå solgt. Har bare nakkestøttene bak(sorte) og hattehylle m bremselys i lyst blått. Kan bytte gulvteppet i ett sort gulvteppe til coupe. Er også interessert i komplett sort taktrekk til coupe med luke. Kan også ta senk til E36 323 coupe i bytte. Ett sett nye FK støtdempere til E36 med senk selges 600kr Ikke tatt ut av eske. Ett par nye Fram støtdempere BOGE selges også da jeg går for Gule KONI rundt om. P
  8. Har i dag løsnet boltene til yttre foringer og løsnet også på svingarm for å justere spissing. Slapp bilen ned med 75kg i bagasjen Strammet MEN 0 forandring Har gjort dette tre ganger nå uten at bilen er blitt rett Ingen brudd i noen av fjærene HVA GJØR JEG nå Rådyra er gode. Høyre side plant underlag. Venstre side Pedro
  9. solgt
  10. Selger denne hel uten seter for 6000 Krute god motor og girkasse Ubrukt senk med dempere 40/40.
  11. Kjempegod motor og girkasse Senk og dempere er "nytt", dvs ikke kjørt med. 6000kr
  12. Oki Ullosokk Har løsnet og strammet en gang allerede. Ble akkurat likt. Får prøve å løsne begge boltene på de yttre foringene først en gang til før jeg sjekker om noe mer er galt, feks på høyre side. Bilen har moderat senk. Har en lik bil og der er det mer senk og Bilstein dempere. Her er det moderat senk og gamle gule Koni. Får prøve å løsne begge boltene å slippe den ned på plant underlag før jeg strammer dem igjen. Må sette bilen på noe først da slik at det går an å komme til under. Blir trangt og knotene å komme til da. BLIR DET FOR LITE VEKT PÅ BAKENDEN HVIS JEG SETTER DEN PÅ RAMPER?? P
  13. Hei Byttet i forrige uke yttre bærearmsforinger(bak) på min 323 96 Etter å ha sluppet bilen ned og latt den stå ett par dager oppdager jeg nå at bilen er blitt mye høyere bak på venstre side enn på høyre. Det dreier seg om nesten ca 5 cm. Det er mye. Etter at bilen har fått stått plant gjennom hele helgen er den fortsatt skjev. Det ble skiftet foringer utenfor i en bakke hvor det heller endel og bilen hellet mot høyre når skifte ble gjort. Hva gjør jeg for å fikse dette? Løsne boltene og stramme dem på nytt mens bilen står på gjevnt underlag? Kompis byttet foringer på sin 7serie og lastet da inn 100kg bak før han strammet begge yttre foringene på hver side. Noe for seg? Bilen sto da plant med last. Var ikke så lett å få dette gjort der jeg sto. NOEN INNSPILL HER?
  14. Er det alle nyere BMWmotorer som har sporbart motornr da? Trodde de sluttet med det en gang på 90tallet?
  15. pedro

    Kjøp av X5

    I den grad dette er småpell, så må jeg si som andre her. Pass på lommeboka og styr unna. Da min 530dat begynnte å krangle i mai i fjor, så jeg flere verksteder som Elektrozubi og Gik(turbo), ATS, B Martinsen Maskin osv, som driver med girkasser, hadde flere X5ere inne til reparasjon. Stenshagen feks, sender flere av X5ene bort til firmaer som har spesialisert seg på automatkasser og elektronikk. Så av den overnevnte testen her på X5 at de ligger 10% under på fornøydhet kontra feks. Lexus. Gjett hvorfor. Småpell kan bli dyrt. 60, 70000 kroner er mye småpell. Min 530dat gikk istykker og ble reparert og feilsøkt for over 160,000kr på 13 mnd. Tror fruen var mer keen på nytt kjøkken og bad! P
  16. Tror jeg har den desiderte norgesrekorden i venting og tidsbruk på godkjenning av ett baksete. Orker ikke å ta alle detaljene her, men det tok ca 9, ni klokketimer å få bilen godkjennt. Dette var på Billingstadsletta ved Asker og Bærum Trafikkstasjon. Var en erfaren og kunnskapsrik bilingeniør som bestemtes seg for å trakassere meg fullt ut. Fyren oppførte seg så totalt uspiselig og arrogant at min snille og sindige bror som var med og ventet en hel fredag fra ti min. før åpningstid til to, tre min. over lukketid holdt på å riste fyren. Hadde ikke en yngre kar som satt i skranken tatt affære, hadde jeg måttet kjøre leiebil i ferien min. Mannens oppførsel var det mest uspiselige jeg har sett i mine snart 50 år. Noen uker senere var jeg og en kollega innom for å godkjenne en aUdi A6 2,7TQ. Vi var der MAKS i 7 minutter før samme person godkjennte bilen. Kikket kun raskt inn i bilen og sa alt var ok. aUdi det da og ikke registrert på meg sef. I min verden burde fyren vært dratt med på baksiden og rundjult, men gode miner til slett spill osv. Jeg bor jo her og skal leve med dem. Selv om jeg har ett agg til onkel og tante P, er sosionomer i Nav og barnevernet rent proffesjonelt sett de værste idiotene jeg møter. Tror de glatt slår ut både ligningsfolk(som jeg opplever som greie og hjelpsomme, men ofte inkompetente), NAVansatte, BT, onkel og tante politi og øvrige stat og kommune ansatte. Merkelig at man rent juridisk ikke kan påklage en offentlig tjenesteperson, men at de kan hjemme seg bak etatene. Hvor ofte er det at en offentlig ansatt i norge er blitt dømt for grov uforstand i tjenesten? Kun få enkeltsaker og da oftest i Politiet, meg bekjennt. Aldri i de andre instansene.? Forøvrig meget skjeldent at jeg innrømmer å ha jobbet i barnevernet. Jeg har ALDRI tatt det med i CVen min når jeg har søkt jobb. Forklarer hullet i CVen med studier og pappaperm. Vet ikke om det bare er lavere lønninger som gjør at stat og kommune kan oppleves som såppas vanskelig og "tungrodd". Pensjonen vi stat og kommuneansatte får er svært gunstige og kompenserer mye for litt lavere lønn. Alikevell er dårlige ledere nærmest påbudt, uvisst av hvilken grunn. Det er rart da noen mellomleder og lederjobber i stat og kommune er greit betalt.
  17. pedro

    Skaffet

  18. Ja, er så forskjellig. Jeg slapp å plombere min 3,2er Tror ikke jeg må det på Leichtbau 323en min heller. P
  19. Mye som kan gå! Ville ikke outa det på ett åpent forum Lar ikke motoren du har seg spore da? P
  20. Hehe 190iene er vel ikke spennende før det er 2,3 eller 2,6! Istykkerrustne og heller ikke så gode å kjøre som en nyere Subaruer eller Lancern! På vinteren er vel 190E mer som en rattkjelke.
  21. Kvittering viser bare at du har kjøpt noe Helst bør vedkommende ha papirer på bilen motoren kommer fra Ulempen med å kjøpe løst dette¨ hadde du hentet alt fra en eller flere donorbiler kunne du vist til VIN nr osv
  22. Følg boka/ reglene du En av naboen min jobber på BT og da jeg kjøpte meg engelsk bil var hun ute å sjekket om MVA var betalt. OG DET VAR DEN. Driver å bygger om en coupe og en sedan Følger pålegg til punkt og prikke for å unngå trøbbel Ikke legg ut noe på forumet her som viser at du bryter norsk lov og hvis du endelig "må" gjøre det, hold det for deg selv Private meninger om hva man synes om Onkel Politi og Tante Biltillsyn bør nå forbli privat. Å ha rota bort en plombe kan være forskjellen på go and no go.
  23. BUMP Ingen som trenger en strøken 320ia motor med girkasse her inne Den har stått i over fire og og bare periodevis kjørt/ flyttet. Garantert km.stand på 154.000. Helt komplett med hjerne og EWS Kan prøves i bil i to uker til.
  24. Alt fra M50B20 er kastet bortsett fra Hjerne Dynamo Starter Lmm Luftfilterkasse og servopumpe. P Masse deler fra E36 sedan og bakluke fra coupe
  25. Du er ikke flink å svare Knut! Vil du selge meg de delene eller? P
×
×
  • Opprett ny...