-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Bumper denne i dag Ligger bare her Skal noen CHIPPE ER DETTE EN GREI HJERNE Å SENDE INN SÅ MAN SLIPPER Å BRUKE ORIGINALHJERNEN p
-
Bump på en lørdag Skivene framme er 296X22 Bak er de 298X20 trengs kun nye klosser.
-
Hei Uten at det har hjulpet noe, så har jeg vært tro mot E. Stenshagen A/S(der jeg kjøpte bilen) og Tronrud til bilen var gått 200,000km. Har vært Stenshagen kunde siden Østeråstiden. De siste 31,tkm har jeg stort sett servet den selv med tips og hjelp fra Alf Lie Motor A/S. Det er synd å si, men all viktig informasjon om service og tips har jeg enten fått fra Alf Lie selv eller sønnen Ole Martin. Jeg brukte bare Alf selv på E34en(e) min(e) eller Per på Autopower hvis Alf var for travel. Det siste halve/ trekvarte året har jeg også fått endel hjelp av TRF. Han har en utrolig oversikt over BMW og diesel og har vært utrolig hjelpsom. Hver gang bilen har hatt rustskader har jeg forholdt meg til K. Hoffart på Stenshagen karrosseri som er en stødig kar som gir god service uansett garantisak eller ei. Ikke har han vært for dyr heller. Siste vinterbiler(bruksbiler) før Aurisen var en Fiat og en Suzuki hvor jeg også var fornøyd med servicen. Hvis Goodwillen og den generelle kvaliteten på BMW øker blir det (desverre) sikkert E Stenshagen bil igjen når egenkapitalen tilsier at jeg kan bytte til noe nyere. Er ferdig med E60, så da spørs det på kvaliteten og tilbakemeldinger på Fserien om jeg kjøper nyere brukt der eller om det blir enda ett forsøk på Toyota i Asker eller Lier. Var veldig fornøyd med servicen der, men sliter mye med å venne meg til merket. Ender jo med at jeg bytter etter tre mnd hver gang. Det er jo dyrt i seg selv. P
-
Det er bra. Lurte egentlig på hvorfor denne pene og rustfrie bilen skulle dø! Da må jeg vel se meg om etter lykt et annet sted. Hva skal du bygge den opp til? Regner ikke med du lager 520
-
Blir skikkelig skeptisk til ny/nyere BMW nå når jeg hører om alle disse rustsakene på biler helt opp til 09. Det som irriterer meg med min 530 er at all rusten som ble tatt på garantien for 6 år siden nå er kommer tilbake. Panseret begynte å ruste allerede 1 år etter byttet. Da var det plutselig ikke snakk om å ta dette på garantien. Har påny rust ved tanklokk, bakluke og venstre fordør i falsekant og i venstre bakdør undert list, men midt på dørbladet. Blir så irritert når verkstedet klarer å si at det kommer an på vedlikeholdet. Bilen min vaskes for hånd minst en gang i uka. Fattern vasket vloVoene hvert jubelår. Mutterns 360 som aldri har sett en svamp, ihvertfall ikke etter at bror nr 2 begynte å bruke den, ble ikke skikkelig rusten før nå og det er en 86modell med minst to dubiøse eiere. Bror en og to. Jeg lånte broderens 360 pga at min sto på verksted og da forsøkte jeg å vaske av gammal grå møkk på taket. Uansett hva jeg brukte gikk det ikke bort. Rubbet med tynner hele taket bare for å se om jeg fikk fargen nogenlunde tilbake, men nei. Nå etter en vinter i Bærumssaltgryta er det fortsatt ikke antydning til rust eller merslitasje på lakken der jeg vasket. Da er det ille å høre om E61 fra 04 med rust i tak etter normalt vedlikehold. Jeg håper noen dressgutter fra BMW Norge er innom her og leser hva vi "vanligfolk" skriver om jobben deres og hvordan vi ser på den jobben de gjør. Håper de . En annen ting er at her hjelper det ikke bare med Goodwill! Produktet BMW må bli bedre!
-
Hei Ja, jeg hang rimelig med nebbet da min temmelig strøkne 320ia sto full av vann ihvertfall. Må da tilsammen vært 5 liter vann inne i bilen også Ingen takluke og ingen tette dreneringshull/propper. Dette sjekker jeg gjevnlig etter mer enn 20år med BMW. P
-
Flott innlegg Hauso P
-
Hei Skal prøve å legge ut bilder på fredag kveld. P
-
Siden du ikke spesifiserer hvilke skiver det er snakk om: E36 316 til 325 Framme 286X22 Bak 280X10 E39 520 til 530(ikke 540 og M5) Framme 296X22 bak 298X20 E34 540 framme 302X28 Bak/hadde ikke 300X20 P
-
HELLA lykter du har trenger sårt Høyre langlys Altså det helt til høyre P
-
Mener det er en distinkt forskjell mellom rådelager bank skjørtebank og ventilklakking. Tørr vedde en femmer på at du har rådebank, men plukk nå ikke ut motoren før en erfaren mekaniker har hørt på den. Bilen bør frakted på henger fra nå og ikke started mer en aller høyst nødvendig. Stor forskjell på tikke/KLAKKE lyd fra ventiler rasle skramlelyder og snekkedunklyden til ett defekt rammelager.
-
Har du åpnet plastlokket på torpedoveggen på høyre side og sett etter der hvor hjernen sitter På E36 en min var hjernen full av vann da jeg åpnet den. Det rant sikkert ut 1,5dl med vann og hjernen var en stor mugghaug. Anbefaler alle å flytte hjernen opp mot vindusruta 1,5cm gjør susen.
-
To vidt forskjellige motorer og kassene er ikke like tenker jeg. Ledningsnett og bremsekraftforsterker osv osv. Skal du gjøre ett 535 til 540ombygg trenger du temmelig mye deler og ikke bare en motor.
-
Hei Vinkelsliper er no good på vanlige rustflekker. Den tar alt for hardt og sliper ned for mye gods. Bare ett tips. Beste tipset du fikk er å konse om en og en flekk og grunne raskt over når du er ferdig. Gode tips her. Husk dette tar tid og det er best å være inne hvis du har mulighet for det. P
-
http://www.michelintransport.com/ple/fr ... ME〈=NO Feil Camber og hjulet peker innover og sliter på utsiden eller har jeg misforstått? Det minner jo ikke så mye om fjærknekk? Jeg har hatt flere E30 4/6ere og dermed flere med knekt fjær. Dette har ikke påvirket Camber mye. http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=30 Sjekk staget som her blir kalt LOWER WISHBONE Er det bøyd vil du få en "toe inn" på det hjulet? Men for all del. Det kan jo være fjæra som har knukket flere steder? Sjekk samtidig innfesting til demper og bakstilling. Hørt om dempere som har kommet inn i bilen. P
-
Har også fått irriterende vindstøy bak der på min touring. Betydelig støy som plager meg litt. Er dette en jobb for proffer å bytte eller er det mulig å gjøre dette selv? Kunne tenkt meg Shadowline lister samtidig da crommen begynner å bli oksydert. P
-
Bumpi
-
BUMP
-
MASSE SKIVER, KLOSSER OG KALIPTERE BAK OG FRAMME E34 520, 36 320, 323 og 328 + 39 530d touring framme og bak. 318is framme solgt.
-
E30 Hella komplett høyre framlykter støtfanger fram+E34 lykt
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
Bump -
Hei Har som topic sier helt nye lykter framme til E34 og en komplett ramme med to pene framlykter til E30 preface. Er m høyderegulering. BUD over 500? Koster 800 kroner nye pr stykk. Det er av Hella uten "smil" og begge var forholdsvis nye da jeg solgte bilen med de. lykter. Lykteringene er kun skittne. Hel og pen komplett støtfanger fremme til preface. Har også en fabrikkny lykte ramme til venstre side. Baklykter som er hele. Har også en temmelig strøken støtfanger framme til E30 og E34. Helt nylakkert bakluke til E30 i AlipweiS II m sort Mtech spoiler selges samlet eller hver for seg. Kan selges hver for seg! Bulkefri og rustfri komplett. Leveres/ bør hentes mellom Drammen og Alnabru P
-
13627787076 (Original vare) Luftmassemåler 2,0/3,0 diesel org Pris 4.112,30 kr. (inkl mva) 4 stk på lager. KjøpYngve Koed har ingen på lager, men kan bestille. Hos GS har de tre. Der koster den 4112,30, Jeg har tre stykker. En uavhentet ny som jeg kan selge for rundt 3000 ink frakt eller en testet en(kun testet i bilen 2 uker eller den som satt i bilene fra ny. Jeg kan selge deg den brukte for 500 eller den som ble testet for det(litt brukt, sittet i bilen to uker) for 1000). Alle virker da det var motorstyringen som var gåen og en kabel som var irret og gav dårlig kontakt. P
-
Hei Noen som har hørt om disse Skryter veldig med 40 år i bransjen, Vet ikke om det er så mye å skryte av med dagens tech motorer? Fant dem i en annonse på Finn. Min M50 motor høres desverre lik ut etter varmkjøring bortsett fra at min av og til smeller skarpt metallisk som om noen har kastet verktøy i bunnpanna ETP - Engines Transmissions Parts LTD v/Morten Send epost Mobil 995 21 000
-
Jeg har 99 530dat med alarm og der blinker den IKKE ved opplåsing, men kupelyset kommer på. Låsing gir ett langt blink og lysene slumrer ned. Det var ifølge E Stenshagens daværende teknikker 1 ikke mulig å få den til å blinke ved opplåsing. Vinduene er etter div erfaringer konstant låst fra førerdør pga utlufting i tide og utide av typen: Jæxxxunge1 "Det er kaldt". JØXØXunge 2 tar vinduet ned, alternativt jæxxxunge1 eller 2 lukker opp vinduet og bikja vil ut i 50km/t.
