Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Slett
  2. Hei Makker Litt tynt det budet der Har kostet meg mye mer. Kan ev diskutere frakt hvis du går opp P
  3. Jo for all del langt under halv pris, men fortsatt er diesel dyrt å reparere Fattern laget et regnestykke på det for seg selv den gang diesel også var enda dyrere å kjøpe ny kontra bensin. Gjaldt 200 bens kontra 220cdi/250d. 524 td var ikke aktuelt da pga holdbarhet. Du skulle kjøre over 60000 pr år den gang for at det skulle lønne seg. Regnestykket har vel forandret seg en god del, men for mitt vedkommende blir det bensinbil neste gang. kjører ca 20 nå + fruens 18/20. Er ikke tvil om at diesel har lønt seg til nå.(kjørte 30/35 pr år før jeg da, men delte altid dette på sommer og vinterbiler før. Gruer til noe går galt med mine diesler. Hittil har både fruen og jeg vært griseheldige. Det vi har brukt penger på er ekstrautstyr senk dempere større bremser osv. Hverken 525tdsa en eller 530dat en har hatt et feilslag, men få km kjørt da. tror på service som et alfa ω her på driftssikker bil. Vedlikeholdsfritt finnes ikke. Bror nabo og tre arbeidskamerater av meg kjører/kjørte Audi. Skrur og skrur og betaler dyrt for deler. Tror BMW kommer godt ut av det i forhold Ingen av disse blir å kjøpee audi igjen Hoy langt innlegg dette P
  4. Var vel ikke superbillig dette heller Byttet akkurat turbo på en bil på jobben og den kostet ca det samme ink frakt med pant. Glødeplugger har jeg sett litt billigere, men ikke mange kronene. Tror gjevnlig vedlikehold som olje og filterbytte + rengjøring og ev bytte av slanger og veivhusventilasjon og dyserens hjelper mye på livslengden til dieselbiler. Vi kjøper delene/ turbo i Kongsberg. Vert ok heldig med dem. P
  5. Noen Continental og bridgestone dekk opplever baneseparasjon Gummien løsner flekkvis fra corden og dette gir bobler i dekket som oppleves som hopping/risting og at bilen "vralter". Dette oppleves også i lavere hastigheter og forsvinner noe med høyere hastighet. Hardy platen og opplagring av mellomaksel er nok trolig årsaken. Dette samt foringer, bærekuler og stag bør sjekkes gjevnlig på BMW. tror også at støtdemperbytte blir tatt for sent da alt for mange kjører rundt med slitte dempere. Siden man ikke sjekker dette annet enn synlig lekasjepå EU er det mange som sparer disse pengene og kjører på nedslitte dempere. Dette gir vidre slitasje i endeledd bærekuler styrestag osv. p
  6. Opplagring til mellomaksel? Bare spørr selv jeg da min også her det. Der skal det byttes casterstag. styreledd og foringer rundt baut da bilen svømmer på veien og skjelver ved LETT nedbremsing. Høres ikke ut som automaten spør du meg men kan jo være "alt" i drivlinjen. P
  7. slett tråd
  8. Slett
  9. Slett
  10. Sist jeg kjøpte dyser kom de på 1700 stk. Ville tatt en motorvask og sjekket hvor lekasjen kom fra. Ev tettet den med nye 0ringer el det som måtte være i veien. Skiftet dieselfilteret og luftfilter å prøvd igjen ev uten luftfilter. Så brukt en dyserens. Dette har hjulpet mang en gang både på min 530 dat og fruens 525tdsa. Hjelper ikke dette kan du vel regne med sotete (innsug)sventiler. Dat er det straks noe dyrere med slipesett topp pakning planing av topp osv. Men kan jo også være noe mindre alvorlig(ulempen med diesel dette). Men fiks lekasje og ev bytt tette filter først. Min lakk fra 0 ringene på inn/utgang til dieselfilteret og ved dysene. Lykke til P
  11. Hei Litt nyskjerrig på hva bilen er registrert som! BMW 318is, BMW M3 eller Alpina? Jeg fikk ikke bruke chassis fra BMW på min Alpina B3 1998mod pga at Alpina og BMW er (var iallefall) to frittstående fabrikker. Jeg fikk ikke registrert et BMW chassis som Alpina pga dette. (Prinsippet var at en Opal med Ford deler ikke kunne bli en Ford). Regner med at bilen er godkjennt lenge før vektbegrensningen kom 0101 2008 i og med at is en er firer. Dyr forsikring på denne? Kan jo trygt sies at det er en motorsterk bil . 6 trinns kasse? Hva slags type? Fint om du vil spa opp litt mer info da. Har forresten sett en rød stv/ vare bil i OSLO for mange år siden. Denne var registrert inn til norge som BMW. Haster det med salg? Pedro
  12. Slett
  13. Bumper denne helt opp da dette nå må bort Alle deler selges alt i ett eller i stk. GI BUD Kom med ett alt på en henger bud da!
  14. Hei To pene sett 15" alu til E36 selgea da jeg ikke lenger har bilen. Ett sett uten dekk og ett sett med greie sommerdekk som holder ut sesongen. Denne selges 50kr! Helt strøken satt på min gamle 540 93. Rotet bort de tre andre desverre. Ligger i OSLO Pedro
  15. Slett
  16. Slett
  17. Oisann What a beauty! Så synd eller bra at jeg ikke har garasjeplass. Denne kunne jeg glatt ha rotet bort penger tilsvarende 1/3 del av topplånet på kåken min. Har denne vært vist på treff i Oslo området? Nydelig bil 10min unna meg. Sykt? NEI! HELT FRISKT OG NYYDELIG. Beundringsbump fra Pedro HÅPER INGEN MED ØNSKE OM VINTERBIL KJØPER DENNE
  18. Hei Har samme problemet både på E36 og E39 Tipsene fra Kvam og gutta på ccn er å sjekke om bilen har slitte foringer i casterstag og slitte indre eller yttre styreledd Er på vei til Furubakken i skrivende stund for å sjekke E39ern som bruker halvannen fil på motorveien Støtdempere og bærekuler er nettopp byttet. Merkelige er at bilen ikke ble bedre, men snarere tvert om P
  19. pedro

    SOLGT

    Hei M Da kan jeg kjøpe karosseri med papirer, så kommer du i mål p Tuller jeg da
  20. Pleier å si at det er solgt når jeg har pengene i lomma og delen er på vei ut av garasjen.
  21. Ja, er den ok skal jeg ha 350 ink fester og list. Alt som er igjen av deler er pene. Har vært fire turer på dynga. Pedro
  22. Bump
  23. Bumper Alpinafelgene går nå for 6000 kr
  24. pedro

    SOLGT

    Enda mer ot på en fin bil. Ja du kan prøve det når du skal bytte inn. Da er det ikke en forhandler som snakker slik du. BMW fabrikkene oppgraderer også i 06 mnd uten at det er en nyårsmodell. Skjønner godt hva dere mener, men registreringsdato har nok mest å si på beregningen så lenge det kun gjelder facelift og ikke nye modeller som overgangen fra E36 til E 46. FORTSATT lykke til. Kikket jo innom fordi bilen er pen og ikke for å kverulere. Vurderes også da jeg er på kjøperen etter sedan. Breitbau. Har du solgt bilen din? Den er ett ikon blandt E36er. Henger plakater av den på gutterom veit jeg! P
  25. pedro

    SOLGT

    Ikke at jeg skal blande meg. Ment som tips, men facelift kom 09mnd 1996 og gjør ikke bilen til en 97 modell av den grunn. Hvem som har laget bulker er også irrelevant. Altid dumt å fortelle at et interiør er strøkent når noe er slitt, tapet osv. Strøkent er forbeholdt ting som er som nytt og skaper forventninger bilen ikke nødvendigvis innfrir. Kort salgsannonse med reelle fakta og bilder er vel det beste. Mine tråder uten bilder går altid trått. Gode bilder selger. Jeg er ofte utolmodig med mine annonser og retter og legger til underveis. Dette virker uryddig på de som er potensielle kjøpere. Litt skryt av hva som er bra på bilen hjelper også! Ment som råd dette Matsi, da jeg prøver å bli bedre selv også etter å ha rotet til noen annonser på biler som er helt ok. Pedro
×
×
  • Opprett ny...