-
Innholdsteller
2093 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Pedro
-
jeg ble kvitt dette på min 89 og fruens 94 da jeg tok av dørtrekkene smurte opp låsene både på sylinderdelen og festedelen/låseslåen Brukte en tykkere flytende grease på sylinderdelen og en tynnere til slådelen Så festet jeg wieren som går til utløserhåndtaket på innsiden av døren med nye klips å sørget for at denne ikke var for stramt eller at klipset skled/flyttet seg framover/hoppet av. lite problemer med dette etter denne kuren Tok samme runden på begge baklukene etterpå. Samme der med to stag som ikke må være for strramme eller slakke. Kan være lønt å enten bytte eller smøre opp sylinderhuset og mekanismen (alt av vridbare deler/stag) der med molybenfett den renner ikke vekk eller stivner ved kulde Ikke bruk tynn låsolje Trekomponents tynn + litt tykkere olje og parafin? Starten på slitasje og utvasking av fettet i låsen tror nå jeg h Pedro
-
Hei Har brukt denne karen to ganger nå å er kjempefornøyd. Firmaet heter Skinnassistanse Jahrenveien 15 3400 LIER Tlf nr 32893871 Han har sydd og trekt om mange ALFA delskinn til helskinn. Det som jeg har sett der av arbeid har vært helt topp. legger ved bilde av min stol Det stykket som er vist på det lille bildet er lappet inn Etter min mening svært pent. Lapping av førersete og rens og oppsverting av ratt og Hele interiøret 4000kr Pedro
-
Hei Har brukt denne karen to ganger nå å er kjempefornøyd. Firmaet heter Skinnassistanse Jahrenveien 15 3400 LIER Tlf nr 32893871 Han har sydd og trekt om mange ALFA delskinn til helskinn. Det som jeg har sett der av arbeid har vært helt topp. legger ved bilde av min stol Det stykket som er vist på det lille bildet er lappet inn Etter min mening svært pent. Pedro
-
Hei Chris VET JEG ER EL noldus, tålelig tynn på tekno siden og leser instruksjonsboken som fanden leser bibelen, bare sjeldnere Men har nok bare formulert meg ekstra klønete her da Har Buisnessmodellen ja uten navi, men lurte på om en oppgradering av software til 07? modell var klokt og om det er enkelt og greit å da kjøre på med dvd pakke når jeg først var i gang. Blir nok dvd i bilen til sommeren lell Angående tre modus på klimaen hadde jeg på disse 30 månedene ikke fått med meg det nei. takker å bukker Ang trimming ombygning fra 523 til 525, så er det vel primært forskjell på programering av hjerne, automatens elektronikk og størrelser på dyser og innsug/spjeldhus? Ellers så skulle vel 525ern og 523ern være lik i bremser, eksos og undervogn. Ikke noe must å oppgradere dette da. Bilen går jo, men det hadde jo vært greit med litt mer fraspark. Ellers har fruen å jeg to E34er å putte tusenlappene i å det holder for våre lommebøker(et prosjekt som sikkert dukker opp her på forumet snart da nytt interiør dører og takluke bakluke og kanaler er kjøpt inn). Med så mange årsavgifter er det rart vi gidder prioritere sommer og vinterbiler men men. Hverken drikker eller røyker eller holder hest så har litt å gå på der. Blir det ny bil blir det Toyota Yaris Verso DT4 4X4 2009 når den en gang kommer til Norge Takker for svar da. Dette er en bil det bare har vært fylt spylerveske på i 56000 BORTSETT fra MOTORBYTTE på 6000 da den begynte å oljeryke Garantisak som bare ergret men ikke kostet noe. åja Så har den lyst for lite olje ett par ganger + noe småplukk som bare ver feilretting på elektronikken. Grei bil å ikno mer Pedro
-
Tok diagnose på min på Autpower Venstre sensor bak var svaret Oste hjem å byttet Tok for sikkerhets skyld med meg to nye 5mm umbrakoskruer å satte i gang i PLASkREGN da garasjen sef var full av skrot/E30 deler. Vrikka føleren litt fra side til side m en tang og vips var den ute, maks 5 min med jekking og hjul av. Satte inn ny ABS føler og satte inn ny skrue Knepp å en times fikling og borring av skrue i øsende regnvær med en velvillig nabo som lykteholder og paraplyholder kaffekoppbringer. Så på med hjulet og start. O lys i ABS LAMPE helt til FØRSTE OPPBREMSNING MED SNÅL DUNKELYD og skikkelig skeiv oppbremsing med trekk mot høyre Kalipter av og rengjøring H forran å ny runde. samme skjer Merkeverksted på meg også Pedro
-
Spurte BMW i Skøvde (S) om oppgradering av Idrive på 2005 523ia De skulle ha CA 5000Skr, noe som for meg var uaktuelt da Hva er forskjellen på org idrive og oppdatert idrive? Bedring på hva? Har ikke navi, men ønsker meg dette da jeg nå farter rundt med en TOMTOM XL? et eller annet, men tenker også på dvd i nakkeputer til neste sommer. Hva er prisen på å bytte til dvd/ navi og er det verdt det kontra uorginalt? Har ikke innebygd telefon hvis det har noe å si. Skjærm m mer må vel byttes. Er helt blank på dette som dere skjønner. Hvordan får jeg mindre luft i dysene midt på og mer på rute og nede på gulv. Er konstant stiv i nakken og småforkjølet ved bruk av AC på litt lengre turer. Noen som gidder å være litt instruksjonsbok? Leser den sjeldent Har også et annet spørsmål litt OT når jeg først er i gang. Er det mulig å oppgradere 523en til 525? Er det ikke samme motor/slagvolum på disse da Står da vitterlig 2497 177hk ett eller annet i vognkortet mot 2497 og 218 på 525en pedro
-
BMW M5 Touring 1994 kr 125000!! vært på eu sjekk...
emne svarte i pedro sin ///MPower i BMW-biler selges
Fet bil Synd det der m førarkortet da tirilti. Har nettopp handla rekkehus å er ikke i stand til å spa opp 140 store for å få tak i drømmebilen. Hva m avskilting på lager? Ikke så dyrt for ETT?år. Kjipern å selge klenodiet da Ikke bare bare å få seg noe nytt heller nå da de blir huggd i hopetall og mange begynner å få endel rust rundt tankpåfylling kanaler og dører osv. Får vel tippe jeg da, både V6 og lotto. Må vel desverre si lykke til med salget Pedro -
Ja Slitte plugger gir dårligere tenning/gnist som igjen gir litt dårligere forbrenning. Viktig å sjekke at justeringen av gapet på pluggen er riktig også. Har 525i 91 mod altså tyngre bil noe som for meg gir en ekstra 0.1 til 0.3. Pleier å sjekke standen på filter, gummibelgen for sprekker, plugger å rotor/fordelerlokk. Det kan være god bensinøkonomi å holde dette i orden. Å sef ikke la seg gire opp av den gromme 6erlyden når du gir litt på. Blir litt gira av den lyden der jeg av å til, spes når jeg er ute med 3ern min. Opp med Tluka, inn i tunnellen og inn med gassen Koster penger det der desverre på flere enn en måte. Alternativet er Skoda Roomster diesel eller Aygo Colt 1.3 Swift aller andre rare biler som bruker lite NOT Pedro
-
Hei Gjernes og velkommen inn i dieselklubben Håper virkelig du blir fornøyd med nygliset. Muttern hadde flere Mazada 323er i 12/13 år da hun dro med seg sin Iglebæksolgte 1.5GLX til Sundet. Etter noen saftige regninger på siste bil eksploderte broderen fullstendig og heiv seg inn i bilen på Bekkestua å kjørte opp til T Slatlem for å gi ham det glatte lag. Skal ikke si noe mer enn at brodern var så sint da han forlot Slatlem at han gikk, TURDE ikke kjøre, de tusen meterene bort til Bjarne Vist for å kjøpe muttern en Vlovo. Gikk forøvrig i klasse med yngstesøsteren til vedkommende selger og var omgamgsvenn med den andre en stund. Bare positivt å si om dem, MEN hva familien mener om bror og faderlig opphav S skal ikke komme på trykk. Supert at det gikk fint til slutt. Muttern kjørte svenskebil - en 518i til døyand dag. Nevnte aldri hverken forhandler eller bilmerke mer så lenge hun bodde der. Advar andre mot sjappa. De burde hverken selge BMW eller noe annet. Ang polering har jeg selv klart det mesterstykket der i dårlig lys og med gammel turtelvaks og biltema poleringsmaskin. KJIIPT men så dårlig som på bilen du hadde ble det ikke. Ville fortsette å bruke Trond og GS jeg om jeg var deg. Han er en kjempekar og stiller opp 100. BARE SKRYT selv om han ikke altid er billigst. Hadde et kjempeuheldig motorkjøp her for en tid tilbake og det er utrolig hvordan han har ryddet opp ovenfor meg. Blir sikkert topp til slutt da den står på Autopower for utbedring nå. Lykke til med fin bil. Freude am fahren. Pedro fra Øre hvis det hjelper Espen noe
-
Nei eneste hårføneren her på gården er og blir fruens PUNKTUM Forresten Funny video Pedro Så en kar fra usa på You Tube gjøre forsøk på M3. Skar hull i panseret for å demonstrere tullet. Stakkars bil.
-
Yes fruens 525tdsa var også slik en god stund. Startet på 180000km Enkelt å bytte når en først er i gang. Rengjorde samtidig tanken for slam/ urenheter å blåste røret rent. Der var det dritt til en hel lekter. Tok av hurtigkoblingen før filteret og satte på trykkluft. Gått som et dieseltreskværk eh nei mener som ett skudd etter dette. Lettstartet under alle slags værforhold og sikkert motorbesparende da hespetreet/ den bedre halvdel nå slipper å kjinne i halvminuttet før start Nå tenner bilen UMIDDELBART. Pedro
-
Hei akkuret kjøpt ny på GS, 1156 m porto som var 20-30kr dyrere enn Stenshagen Ville prøvd KOED på Strømmen eller Torshov som hadde til 890? til min Kunne da få 10% Fortsatt er det svindyrt. Surfe? Pedro
-
Repp sett er bestilt til Xenonlampene. Pedro
-
BUMP BUMP bump trenger hjelp her! Klimapumpen durer ivei og går til bilen er strømtom. Alt knekt et batteri a 1250kr. Det oransje lyset ved girspaken fortsetter å lyse å går ikke av. Elektrikeren på Stenshagen nevnte at et styrerelee til klimaautomatikken var gåen. Bakluken lukker fint uten strøm og det er grei klaring mellom bakluke og støtfangerlist. Når softclosen drar på tar luken ned i listen. Resultatet er at all lakk i kanten på luken er slitt bort og jeg har fått rust i kanten. Ca tre millimeter bred og 20 30 cm langt. Må derfor lakkere bakluka som følger av dette. Prøvde å justere luke og fanger uten hell. Kjøpt ny gummipute til festene på siden av luka uten at det hjalp noe nevneverdig. Noen som har noen forslag? Pedro
-
Hei J er konstant på jobb til fredag kl 15 men skal sef sjekke det da hvis du fortsatt står fast. HAR DU FORRESTEN HELE nummeret til hjernen Underlig det der hvordan ting går i stykker (Husk starteren kan være fin selv om innslaget er gåent Kan derfor ofte/noen ganger være lønnt å bytte. Spes ved dyr starter eller at man har et ennet innslag som funker Polene kan ofte byttes de også Ikke mye pes å bytte ett innslag.) Lykke til P
-
Jo da Har fått mye hjelp her av bla. bmwmaxi og BoSjo så jeg trår gjerne til jeg da. Har i tankene huggd 525en min MANGE ganger. Sitter i skrivende stund på jobb. Har fortsatt noe el deler. Hjerne,coil, dynamo og nett E30, M20, ikke noe M50(er i bruk for å si det sånn). Håper dere får fiksa bimmeren raskt. Hvis du ikke kan mere el enn det jeg kan må man starte med å ihvertfall tenke positivt og aliere seg med noen som kan. Hender jo plutselig at dritten virker etter noen timers fikling å da er det jo atter fest i stua. Lykke til
-
HEI C ' Føler med deg her. Dette opplevde j for tre mnd siden med min E34. Byttet til slutt HELE motor el nettet etter å ha brukt en formue hos Bosch i ASKER og TIMEVIS med feilsøk hos Alf Lie Motor. Startet med starterbytte hele jævla greia. Tror jeg kan ha brennt ev eller svekket elnettet. Alf sa def dysebro. BYTTET, så starter og batteri. Byttet. Magnar på Bosch sa def. hjerne eller start relle. Byttet osv osv. På E34en startreleet det hvite releet ved hjernen. På E30 sitter det om j ikke husker feil v rattstammen sammen med to lysreleer som er gule eller oransje(husker ikke i farten) Påny ble dysebroen byttet tre ganger uten hell. Har noen av disse fortsatt. Byttet så hele motor el nett fra dyn, starter, hjerne til motor el kontakter og dysebro. Start etter tre sekunder! Vet ikke hvorfor da el nettet var ohmet. Har mye deler etter dette som dysebroer, hjerner, starter, releer og ett par hele ledningsnett til M20b20 e30 og E 34. Trenger du å låne noe for feilsøk kan du si ifra. Har hel og kjørende E 30 også hvis det kan være til hjelp. Bare ta kontakt. Pedro
-
Jo da Stor forskjell å merke på en TD,men det er forskjell på 186 og 193hk (2001-2003 modellen) motoren til 530en altså. Chippet en Grand Vitara med 14 hk på 75% Betydelig gevinst på mellomregister, dravilje og noe ned på forbruket. Dette får man ikke engang i tilnærmet like stor grad på en M50/20B25motor, altså en gammeldags 80tallsmotor. Porting/polering, bedre ventiler som Schrick leverer til M20/50 motorene og skarpere kam er det eneste som gir gevinst i noe monn. Har selv prøvd med større trykk(byttet trykkregulator fra 2.5 bar opp til 4) uten annet påviselig resultat en svartrøyk. Mitt poeng er vel heller det at pengene og tiden som går med kunne vært ivestert i andre ting med mer hell. Forresten kjør pent og hensysfullt alle sammen Det gir gevinst det P
-
Nei Da J H Men mange mener vel mye om trim chip. DU også. Den eneste måte å få testet validiteten i chipingen er vel å teste bilen på rulla før og etter chippen for å se hvorvidt det har vært en økning av hk og flytting av momentkurve. Alt annet blir tro. Ofte mye penger det dreier seg om her og alle må styre penga selv. Noen ganger har det vært spillt tid og penger, andre ganger funker det faktisk. En kar la ut annonse her på salg med påstand om instalert chip på 530dat 99mod og mente han fikk 46 hk? Vel, tror det når jeg ser papirene. Kassa på 540 ien begynnte å dunke da jeg skulle selge den. Men et tungt og seriøst innlegg om chip på m50 var det ikke. Konklusjon: Penga er brukt og lars er fornøyd God natt
-
Økning på 46 hk på en chip? Imponerende må jeg si! Har lagt ut min egen Sort 2 196 000km m grått skinn, klima og invendig m pakke for 170. Flotte lys du hadde Kjøpt hvor og til hvilken pris? Har ødelagt en lykt og skal jeg beholde bilen hvilket det ser ut til nå, er jeg interessert i en slik lyspakke da mine er blitt daffe. Lykke til med salget Det er jo en krem vogn Selv kjøper jeg hus og beholder bilen og jobber ekstra som f for å få det til. hva er vel fire ekstra i mnd for å kjøre 530dat? Pedro
-
PRØVD en gang på 540 fra standard 283 til noe som skulle gi 300 ca. Litt kjappere respons eller var det ønsketenkning? Brodern blei impa, men ville ikke kjøpe bilen da den var til salgs. Penga fikk jeg aldri igjen og prøve det en gang til på automatgira bil. NEI TROR IKKE DET!!! MEN WHAT THE HECK, BOYS WILL BE BOYS å noe skal jo vi også få kaste bort penga på. Ops må gå, dragen lurer på om barnerommet er malt ferdig men jeg sitter jo her jo EDITH igjen satt her Pedro
