Gå til innhold

AlpinaV8

Medlem
  • Innholdsteller

    92
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    knut@baso.no
  • Website URL
    http://www.baso.no

Profile Information

  • Interesser:
    Norge

AlpinaV8's Achievements

  1. Vurderer å selge min BMW Alpina B10 V8, produksjonsnummer 356. Dette er en temmeling strøken bil fra 1998, og som har det aller meste av utstyr. Memory stoler og speil, cruise, 16:9 skjerm med NAV. Telefon, Sort innertak, Soltak med glass, utvidet skinn med mye mer. Kjørt ca 180K Det er skiftet toppakninger på motor, og den går som en klokke. 350HK 490NM Et av problemene er nok at forrige eier fikk et verksted til å bygge den om fra Aplina eksos, til et originalt M5 anlegg, samt er front og hekk byttet til M5. Den fremstår derfor dessverre ikke som original men kanskje mer som en liten bastard Men en ulv i fåreklær er det! Er det noen som hjelpe med å sette en salgspris på denne? På forhånd takk.
  2. Vil bare gi deg et tips her. Å skifte taktrekk er enkelt. Ut med A,B,C stolpetrekk, av med håndtak, lys og solskygger, ut med baksete, forstolene helt frem og ryggen helt ned. Så tas taktrekk ut høyre bakdør
  3. Hei. Nei, kun til de jeg nevnte og er standard uten sperre...
  4. Du var første mann (neste kom 5 minutt etterpå), så det er din Sender en PM om henteplass
  5. Diff i topp stand for E39 540 (muligens også 530D) med 2.86 utveksling selges, Bud over 2000.- (+ frakt)
  6. Som nevnt, småskadet støtfanger til E39 M5 med aluminiumsbjelke gis bort. Det er en sprekk som nok kan fikses. (Ingen løse deler). Gis bort om noen vil hente den i haugesundsområdet. Ellers går den på "bosshaugen"
  7. Er det noen i Haugesundsområdet som har et vanlig strøkent baksete i sort skinn (kun nedre del), som kunne tenkt seg å bytte med tilsvarende med integrerte barneseter? Jevnt bytte....
  8. Monn tro om ikke det er nedre feste for original mobiltelefonfeste (brakett for uoriginale telefoner)
  9. Har sett at noen har gjort det. Men de er limte, og det denne karen gjorde var og varme opp i varmluftskonfyr (rundt 50-60 grader) og så bruke litt makt for å dra/vippe dem av. Men om en lettvindt får tak i nye glass er en annen ting... Er de bare matte, puss med vannslipepapir (1500-2000), rubb og poler. Blir nesten som nye...
  10. KuleLEDD. Sorry, men siden mange kaller det foring kalte jeg det kulelager (som er inni kuleleddet da)
  11. #6 er øvre fremme, #10 øvre bakre og #2 den "berømte" knirkeforingen (som egentlig er et kulelager)
  12. Jeg svarte på et innlegg til meg her i denne tråden, som i utgangspunktet var ganske generell...
  13. Ta en titt på denne.... http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... stcount=48
  14. Ifølge Alpina kjører deres TCM og deres egen converter en mer direkte lockup uannsett gir (men over et visst turtall). Dette gjelder kun når kassen er i Switch-tronic. Det finnes ikke et eget "sports-program", da dette er standard innstillingen. Uannsett, har hatt flere standard BMW automat i andre E39, men disse kan ikke sammenlignes med Switch-tronic og da spesiellt sammen med en høykomprimert V8
  15. Bilder forteller ikke så mye i dette tilfellet. Om en vet metall/legering så kan en vite mye mer. På jobben har vi oljesylindre som tåler 35.000psi (2413bar) med ganske tynt gods, og de er ikke laget av stål eller aluminium (prisen er deretter) Spør om de har en produktark til deg - det bør de ha om produsenten er seriøs!
×
×
  • Opprett ny...