Gå til innhold

Kegel

Medlem
  • Innholdsteller

    126
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Figgjo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kegel's Achievements

  1. Sliter med aut.bakluke på e61. Har søkt i denne tråden, men finner ikke noe som er helt likt så jeg spør: noen som vet hva som er galt når luka forsåvidt går som den skal opp og ned, låsen går igjen og det røde lyset i luka slukkes slik at det virker som den registrerer at luka er igjen, men i det luka går i lås prøver sylinderen å kjøre den opp igjen, men får det ikke til da luka obviously har gått i lås. Dette resulterer i at luka står littegrann på skakka ( stikker litt ut på førersia), iDriven klager på at luka ikke er skikkelig igjen, interiørlyset står på og jeg får ikke opp glassluka.
  2. Vet du hvor du kan få tak i oppgradert converter? ✌
  3. Nice bil! Dobbel tommel opp og ganske misunnelig 😁
  4. Solgt.
  5. Selger 1stk bremsekit til E34. Se annonse på finn. https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=86104467&ref=ads&myad=86104467
  6. Selger 1stk 5trinns 530d e39 girkasse. Se annonse på finn. https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=86104168&ref=ads&myad=86104168
  7. Mm, var det jeg også tenkte, men blir litt usikker når man ser at de blir brukt på 125d. Ser også at styretappen til svinghjulslageret mangler på nyere 3serier kasser. Ser ut som tappen stikker ut i fra veiv/svinghjul på disse.
  8. Hei! Noen som vet om alle GS6-53DZ er like kraftige? Ser de kommer i flere biler som E60, E90 og E8x. Har lagt merke til at det er flere "underkoder" på kassene som f.eks JGG, HGD, JGDD etc. Er på jakt etter en kasse jeg skal sveise om og bruke på en s38 turbo og vil gjerne unngå å kjøpe en som er svakere enn andre. Anyone?
  9. Noen som har vært borti AC som ikke virker på e61? Har fyllt systemet så det er riktig, samt det er garantert ingen lekkasjer. Kontrollert trykket på acen, høytrykk går aldri opp, står konstant på 5 bar, mens lav trykk ligger på ca 2bar. Derimot så kjøler den om man trykker på maxcool knappen. Trykker man den av går tempen på lufta opp umiddelbart.
  10. D spruter ut når jeg løsner bolten som holder lokket. Eller spruter og spruter, d gjør kanskje ikke akkurat det, men man merker at det er trykk der når man løsner.
  11. Har en s50b32 der det er mye trykk i oljefilterhuset etter motor har blitt stoppet. Hvis jeg løsner bolten til lokket på oljefilteret så merker jeg at det er mye trykk etter motor er stoppet. Nettopp kjøpt bil og usikker på om det skal være sånn på disse eller ikke?
  12. Kegel

    BMW dieselmotorer

    Det er fordi hvis det blir for stor innvendig lekkasje i en dyse på commonrail diesel så får ikke de andre dysene høyt nok trykk fra pumpa til å fungere. Tror minimumtrykk for å starte en commonrail er rundt 200 bar og videre opp til 15-1800 bar ved kjøring/belastning. På en eldre dieselmotor med stempelpumpe der det er en tilførsel til hver dyse fra pumpe så vil den kunne svive på f.eks 5 sylindre.
  13. Har kjøpt en bil der selger sa alt var flyttet over, men virker som forstilling ikke er m3. Har aldri en e36 før så vet liksom hvordan de forskjellige ser ut. Men er det xbrace på alle m3? Har hvertfall ikke det på min. Bakstilling ser ut til å være m3, m merket viser hvertfall på bærearmene, men usikker på om det er 3.0 eller 3.2. Motoren min er 3.2.
  14. Kan godt ha mer luft ja, hvertfall foran. Er også veldig viktig at hjulstilling er riktig for å forhindre sporing.
  15. Prøver litt her igjen. Noen som vet forskjellen på m3 travers foran og ikke m3 travers? Ser i delekatalog at det er forskjell på delenr, men hva er forskjellen fysisk?
×
×
  • Opprett ny...